Projekt:2002
Realizace:2003-06
Užitná plocha:162 m2
Zastavěná plocha:97 m2
Obestavěný prostor:712 m3
Náklady:2 800 000 CZK


zpět na článek
17 komentářů
Nechapu...
M.
| 08.02.07 01:31
Zajimava stavba. Ovsem zajimalo by mne, proc ma spousta domu resene schodiste do patra s pokoji pres hlavni obytnou mistnost. Pri predstave, ze si potomek v urcitem veku privede slecnu do sveho pokoje kdyz treba vecer ve 23 h budou rodice sedet v zupanu a koukat na TV, nebo budu sedet s prateli vecer nad sklenkou vina a do toho se tam budou motat deti, mi toto reseni prijde jako krajne nevhodne. To same jako loznice vedle detskeho pokoje ve stejnem patre (potomkovi a rodicum bude jiste prijemne, ze budou navzajem poslouchat vrzani postele a narky pri soulozi ze svych loznic). Tyto dve zony by se mely IMHO oddelovat.
přístup do patra
p. Blažek
| 12.02.07 02:30
Naprostý souhlas. Absolvovat cestu skrze celý dům, aby se člověk dostal do své ložnice, děckého pokoje, nebo nedejbože do (časem třeba z děckého pokoje vytvořené) pracovny, to je vjec, která mne upoutala na první pohled. Schodiště je v projektu dle mého názoru umístěno opravdu v tom nejméně vhodném místě.
příliš manýrismu?
viktor smolski
| 18.02.07 11:14
Je vidět že na tomto webu publikují především mladí architekti, kteří se přes vlastní chyby musí nejprve propracovat k dokonalejším řešením. Je pravda že takto řešené schodiště by pravděpodobně neprošlo ani ve druhém ročníku na škole a souhlasím s výše publikovanými příspěvky. Mě ale spíše vadí stále se opakující jiné manýry v dispozicích jako například miniaturní předsíň s minimem úložných prostor, velká peče o mnohé málo podstatné detaily napojování materiálů (viz podrobné snímky) a naproti tomu např. výstup na terasu - zahradu přestože je roštová není v jedné úrovni z podlahou interiéru což by kvalitu bydlení zlepšilo uživateli mnohem víc než třeba slícovaná prkna s rámem na vstupní brance. Mám dojem že spousty autorů v souladu s masírováním různými médii včetně tohoto serveru (a to nemyslím zle) má větší motivaci řešit projekty s těžištěm na prezentovatelné vizuálno a pak někdy to sice fotografií hůře prezentovatelné a o to podstatnější - promyšlné řešení - přichází zkrátka, nezbýva sil, času nebo chuti... co si o tom myslíte?
...
viktor smolski
| 18.02.07 11:38
Ještě doplňuji že tento dům není nejzářnějším příkladem mé myšlenky, jen mě pohled na fotografie vyhecoval k podobným soudům. Na tomto netu jsem v poslední době strávil pár dní zejmena na stavbách kolem bydlení protože mě zajímá nejvíce, pročetl mnohá fóra, shlédl mnoho fotografií novostaveb a u mnoha z nich mě naznačené "manýry" upoutaly.
uf uf ty komentáře
david
| 20.02.07 01:32
Zdravím autora a musím říct, že ten dům se ti Marku povedl Vždycky mne potěší, když chce mít klient schodiště v obytném prostoru a nedává tak prostor šedivým chodbám ... Je to opravdu príma barák a masáž archiwebem je ta nejlepší, co si může člověk dopřát (tímto zdravím Honzu a spol.
Ladislav Žák
Jan Vyroubal
| 20.02.07 03:32
Autor se podle mého názoru výrazně inspiroval Ladislavem Žákem. Dokazuje to hlavně ložnicové patro, proto musí schodiště vést při jedné ze stěn, aby mohli být jednotlivé ložnice "spací kabiny" naskládány vedle sebe a spojeny úzkou "vlakovou" uličkou. Tento dům považuji za jeden z nejzdařilejších ohlasů na bílý funkcionalismus. Nepovažuji to za žádný historismus, ale za zdařilé rozvíjení této, u nás, silné tradice.
pro Nechapu
radka kurcikova
| 13.05.07 11:29
Myslím, že je nutno se ptát, pro koho je stavba určená. pokud pro rodinu s malými dětmi, kde je spojení ložnic potřeba, je souložení za 15 let nepodstatné. (vyjadrila jsme se jen ke kometari o sousedicich loznicich)
to Radka Kucirkova
m.
| 24.05.07 10:33
Aha, takze po dovrseni 15. roku deti se rodina stehuje jinam? Cili tento je dum staven pro rodinu s detmi do 15 let. Dale rodice, kteri maji deti ve veku do patnacti let neziji intimnim zivotem? Pak se pristavi lolznice v prizemi a schodiste bude nezavisle venkovni, aby byly tydo dve zony oddeleny? nejak tomu Vasemu komentari nerozumim...
ložnice
Václav
| 24.05.07 05:07
Ano, tak nějak to s tou přestavbou bude Prosím Vás milé "m", ukažte mi dům, který splňuje požadavky rodiny s dětmi do 5-ti let a zároveň rodiny s dětmi kolem 20-ti. Dovolte mi, abych se zasmál.
...
wenca
| 24.05.07 05:16
a co nomádi?
vaclav-wenca
M.
| 25.05.07 11:19
Venco Venco... predevsim si clovek musi uvedomit, proc stavi dum. Na to, abych mel male dite pod dohledem muzu mit loznici vybudovanou v prizemi, kterou po prechodnou dobu (dokud bude dite male) nakonec muzu umistit v hornim patre vedle detskeho pokoje, misto pracovny... (nehlede na to, ze dite do +- peti let stejne pobyva u rodicu v loznici). Clovek se pak vyhne neprijemnym situacim zminenym v prvnim prispevku. Loznice vedle detskeho pokoje a schodiste z obytne mistnosti je spatne reseni. A nomady bych do toho nezatahoval
kam s ním?
fre_on
| 25.01.08 03:08
za svou nedlouhou praxi jsem jiz nakreslil nekolik domu se schodisti z obytneho prostoru i mimo nej a stale nevím, ktera cesta je spravna. nejspis obe.....
na jednu stranu musim podporit nazor pana M. Mozna pan M. zvolil prilis radikalni priklad, aby bylo citelnejsi, co ma na mysli, ale jiste kazdy uzna, ze v urcitem veku jsou chvile, kdy clovek potrebuje trochu samoty a soukromi - v puberte je jednou kazdy. Pokud nepripustime to, ze budeme delat domy jako skladacky, ktere bude jednoduche po nejake dobe lehce adaptovat na nove potreby, a budeme se stále držet "starých dobrých" metod stavění a navrhování, tak domy budou porad slouzit pomerne douhou dobu a minimalne 1 generacni cyklus preziji a je tedy nutno tento faktor promeny rodiny v case brat v uvahu a neohánět se tím, že je to dum pro rodinu s malymi detmi. mel by to byt spis dum pro rodinu........
na druhe strane mám rad otevrene a propojene prostory bez zbytecných chodeb a slepych dispozicních mist a snazim se klienty vzdy k takovemu reseni primet - rozhodne bych vsak nerekl, ze me potesi, kdyz prijde klient, ktery chce schodiste v obyvaku, potesi me spise, kdyz je klient rozumny a ochotny tak i uvazovat. myslim, ze umisteni schodiste do obytneho prostoru neni jedinym kriteriem uspornosti dispozice - vzdyt napriklad v tomto pripade je cesta do patra opravdu pomerne krivolaka a dlouhe chodbe se clovek v patre stejne nevyhne.......ze to jde i bez schodiste v obytnem prostoru, aniz by tim utrpela dsipozice nebo architektura jako takova, lze demonstrovat napriklad na vile v Klanovicich od VYSEHRADu nebo domu ve Zdibech od Patrika Hockeho. A ze to jde usporne i se schody v obytnem prostoru je videt treba na vile ve Vraném od Jána Stempela.......
kam s ním?
fre_on
| 25.01.08 05:40
za svou nedlouhou praxi jsem jiz nakreslil nekolik domu se schodisti z obytneho prostoru i mimo nej a stale nevím, ktera cesta je spravna. nejspis obe.....
na jednu stranu musim podporit nazor pana M. Mozna pan M. zvolil prilis radikalni priklad, aby bylo citelnejsi, co ma na mysli, ale jiste kazdy uzna, ze v urcitem veku jsou chvile, kdy clovek potrebuje trochu samoty a soukromi - v puberte je jednou kazdy. Pokud nepripustime to, ze budeme delat domy jako skladacky, ktere bude jednoduche po nejake dobe lehce adaptovat na nove potreby, a budeme se stále držet "starých dobrých" metod stavění a navrhování, tak domy budou porad slouzit pomerne douhou dobu a minimalne 1 generacni cyklus preziji a je tedy nutno tento faktor promeny rodiny v case brat v uvahu a neohánět se tím, že je to dum pro rodinu s malymi detmi. mel by to byt spis dum pro rodinu........
na druhe strane mám rad otevrene a propojene prostory bez zbytecných chodeb a slepych dispozicních mist a snazim se klienty vzdy k takovemu reseni primet - rozhodne bych vsak nerekl, ze me potesi, kdyz prijde klient, ktery chce schodiste v obyvaku, potesi me spise, kdyz je klient rozumny a ochotny tak i uvazovat. myslim, ze umisteni schodiste do obytneho prostoru neni jedinym kriteriem uspornosti dispozice - vzdyt napriklad v tomto pripade je cesta do patra opravdu pomerne krivolaka a dlouhe chodbe se clovek v patre stejne nevyhne.......ze to jde i bez schodiste v obytnem prostoru, aniz by tim utrpela dsipozice nebo architektura jako takova, lze demonstrovat napriklad na vile v Klanovicich od VYSEHRADu nebo domu ve Zdibech od Patrika Hockeho. A ze to jde usporne i se schody v obytnem prostoru je videt treba na vile ve Vraném od Jána Stempela.......
M to vystihl velmi přesně
Milan
| 25.01.08 05:15
Ložnice by měly být v domech rozhodně oddělené od děcáků - zvuky jsou z ložnic a po pubertě zas z děcáků Mě přijde zhůvěřilé už vůbec umístění čehokoliv do patra. Tihle klienti / a mladí architekti / buďto dům neuklízí, nebo jen velmi málokdy. Představa úklidu - při malých dětech třikrát v týdnu je málo - celého domu, lezení po schodech... Chudák ženská, na kterou to spadlo, pakliže nemá obětavého chlapa Tohohle domu jsem si vloni na archiwebu vůbec nevšiml, neoslovil mě Neříkám, že nesplňuje zadání klienta, spíš si říkám, jestli klient někdy v něčem vůbec bydlel, jestli to nebylo jen u rodičů, jaké má zkušenosti - a architekt, samozřejmě jakbysmet.
A ještě z jiného - obecného - soudku: Děsí mě úroveň - spíš neúroveň - zahradních úprav i tady na archiwebu. Jako by zahrada, okolí domu, už k němu nepatřila. Jako by barák byl to hlavní a na to ostatní se někdy dostane - stříhaný trávníček a koniferky
ložnice vs. dětský pokoj
pipe
| 25.01.08 10:50
Když se bavíme o poměrně malých domech (naprostá většina současné produkce), které mají všechny ložnice (rodiče i děti) ve stejném podlaží, často se jejich přímému sousedství nelze vyhnout - vzhledem k orientaci místností, rozumné ploše komunikací, dispozici přízemí, návaznosti na koupelnu etc. - viz i ostatní RD na Archiwebu. Někdy lze obě části odělit schodištěm nebo koupelnou v centru dispozice (také třeba některé domy od Archteamu), ale například při větším počtu ložnic nebo typické dispozici jednopodlažního nízkonergetického domu (vše obytné na jih) to myslím není tak snadné. Zvukovou izolaci lze pak zlepšit dostatečně masivní příčkou, pomohou tomu třeba i vestavěné šatní skříně. Skoro by se chtělo říct, že 4+1 v RD je stále 4+1 - a kdo nemá dost peněz na pořádný dům (či pozemek), nemůže čekat zázraky. Jinak umístění schodiště u této realizace jsem zde už kritzoval (spolu s porotou soutěže Nový domov 2006), ale příspěvěk zde není uveřejněn.
Zkušenosti klienta i architekta s různými typy bydlení a jejich vliv na zadání/řešení, to je už jiná kapitola. Rodinný dům chce a staví prakticky každý druhý - a přitom je v něm (i kolem něj) zjevných či skrytých háčků a otazníků víc než dost...
Zahrada? Stále dokola
| 26.01.08 12:05
Pane Milane, s těmi zahradami Jste to vystihl. Zahrada, (to není jen golfový trávník a zastřihané "urnové" chvojky kolem drátěného či jakého plotu), je na prezentovaných ukázkách archiwebu dosud velké tabu, a přitom jestli naše současná architektura v něčem silně pokulhává, tak je to naprostá minimalistická impotence v projekci zahrad u rodinných vil. Všichni se honí za sluníčkem! To za první republiky nebo v 19.století neexistovalo, zahrada, téměř parkového charakteru, tehdy byla chloubou domu a cenností domova! Někdy si připadám, že jsou všichni tito mladí architekti odchovanci sídlišť a nikdy nepochopili tu krásu sledovat růst zahrady, velkých stromů, které s vámi stárnou, které vytvářejí vašemu domovu intimitu, nabízejí odpočinek a pocit krásy. Nebo jsou na vině investoři, burani, co nejsou na stromy zvyklí, vidí v nich jen listí a potřebují se producírovat se svou novostavbou širokému okolí? Těžko říci, ale je zajímavé, že všechny kvalitní "západní" časopisy o architektuře se mnohdy se zahradami přímo předhánějí, když už je prezentována novostavba, nikdo by si ji netroufl nabízet na odiv bez vrostlejší podoby zahrady, která teprve "vypíchne" případné kvality stavby... Tady je to taková sebeonanie, stačí předvést novostavbu na blátě, či na trávníčku, a dav kritiků už bezmyšlenkovitě hltá stavbu - samozřejmě odděleně od stylu zahrady, ta totiž není - "to už přeci není podstatné, ať si jí majitel vytvoří dle svého vkusu"...
Zahrada? ...
Milan
| 26.01.08 06:44
Nemám co bych k výše uvedenému dodal. Bohužel je to tak Chlubíme se věcmi - zahrada je život, to není věc, a roste zpropadeně dlouho, zakladatel / ani další generace!/ se její finální podoby a tedy ani krásy nedočká. Založení fungujícízahrady - ne opuštěného trávníku - je věcí velkorysosti, nadhledu... Ten ale v pětadvaceti letech investor zadlužený hypotékou, málokdy má. Nevím...
Jinak souhlas s Pipem - háčky a otazníčky Kolik z těch každých druhých si je uvědomuje? Na kolik je architekt upozorní?
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.