Adresa: Palisova, Kylešovice, Opava, Česká republika
Projekt:2004
Realizace:2006
Zastavěná plocha:225 m2
Plocha pozemku:1157 m2


zpět na článek
24 komentářů
tak to ma byt :-)
Petr Pavelka
| 14.06.07 11:40
Po dlouhe dobe opet neco co bych nejradeji videl na sve zahrade. Libi se mi napad se dennim svetlem v obyvaci zone a oddelene obytne casti na kridlech domu. Muj verdikt 1 s hvezdickou pro majitele a architekta. Jedine co bych menil je dreveny obklad.
cena
gg
| 22.06.07 09:15
Kolik takový dům stojí?
ad cena
pipe
| 22.06.07 09:51
Když je to "praktický nevelký" dům, tak asi stojí "nevelkou" sumu ;o) Také by mě zajímalo kolik...
chválim a závidím
kagy
| 01.07.07 12:40
Krásna, čistá a silne statická stavba, priala by som si vediet niečo také navrhnúť. Zatiaľ sa budem len kochať a chváliť .
Moc pěkné
zimmpi
| 04.07.07 09:35
Přehledná, funkční dispozice. Z exteriéru čistý, kultivovaný tvar. Osobně bych důsledněji přiřazoval materiál na jednotlivé objemy, ale to je opravdu jenom detail. Ve výsledku se nedá s projektem jinak, než souhlasit. Měl by být pro nás všechny inspirací. Moc se mi líbí to bazilikární osvětlení, dává to interiéru úplně jiný rozměr.
Opravdu pěkné.
Gogo
| 06.07.07 09:21
Věřím, že se tam bude skvěle bydlet.
wow
dejv
| 12.07.07 05:10
Naprosto uzasnyyy... nemam slov!
Zas tak bych to nepřeceňoval...
pipe
| 13.07.07 12:02
Exteriér myslím hodně spolehá na materiál - téměř každý dům obložený kamenem nebo dřevem vypadá dobře. Dispozice je celkem promyšlená, je to ostatně docela velký barák a oddělení jednotlivých zón leccos řeší. Ale i zde je dle mého několik sporných momentů - situování WC, řešení kuchyně (lednice, dřez a varné centrum jsou dost daleko od sebe), přístup do obou nočních zón s ložnicemi pouze přes centrální obytný prostor etc. Rád bych viděl právě to, jak se tam běžně bydlí - skutečné vybavení nábytkem (zejména v obýváku). Realizace na fotkách totiž výkresům evidentně zcela neodpovídá...
pekne s mouchama
Michal Just
| 13.07.07 08:54
Zvenku dum vypada dobre, svata pravda ze drevo a akmen pridaji vsemu. Zaroven se mi velice libi osvetleni v obyvacim prostoru, naprosto skvely napad a hodne svetla. Co bych vytkl je "rozhozeni kuchyne" a taky velika vzdalenost od spize ke garazi... vzdy nadavam kdyz jusim nosit nakupy pres cely barak . Ale uznavam ze ne vzdy se to da resit idealne.Kazdopadne chvalim.
Dotaz
Viktor Komárek
| 22.08.07 01:00
Znám ten dům a velmi se mi líbí. Vynikající práce architekta. Uvažujeme o stavbě, zajímalo by mě , kolik dům stojí, bez ceny pozemku , a zda by bylo možno se ev. ucházet o projekt ve Vašem studiu. Prosím o sdělení na uvedený e-mail. Děkuji za laskavost.
Dotaz
Roman Henner
| 31.08.07 11:21
Sdílím názor " tak to má být ". Uvažuji o stavbě, zajímala by mě cena stavby na klíč . Prosím o sdělení na uvedený e-mail. Děkuji za laskavost.
Projekt
Václav Hlaváček
| 10.09.07 10:32
dobrý den pane investora ,za jakou cenu by bylo možné od Vás odkoupit stavební projekt??
bazar projektů???!!!
Josef Čančík
| 10.09.07 11:04
Ach jo..., to je jak ze zlého snu... Pane Hlaváčku, se žádostí o projekt se obraťte na autora nebo na jiného architekta. Pan investor Vám v tomto nepomůže. Není vlastníkem autorských práv k dílu a předpokládám, že dle smlouvy ani práva poskytovat jeho dokumentaci třetí osobě za jiným účelem, než za účelem realizace jeho vlastní investice. Trochu komplikovaně sice, nicméně snažím se naznačit, že projekt domu není houska na krámě. Natož ještě "z druhé ruky"...
pre p. Hlaváčka
stano
| 10.09.07 11:09
Pokiaľ nemáte v úmysle porušiť zákon o ochrane autorských práv, vašu otázku by ste mali adresovať skôr autorovi projektu než investorovi :o)
doopravdy moc pekne, i kdyz..
jhrbata
| 24.09.07 01:21
fakt se mi ten domecek moc libi. jako naprosty arch. laik ocenuji kompozici dreva a kamene. velmi prijemne, malo provokativni - proste krasa. akorat souhlasim s pipem a jeho pripominkami. wc primo v koupelne, kdyz mam moznost stavet na zelene louce je dle me silenost (rodice to tak maji reseno, ale z nouze doby, kdy staveli - kdyz nemusite, nikdy to nedelejte) a kuchyn je fakt rozhozena, zbytecne. myslim, ze by v ni mel achtitekt zkusit uvarit teba vepro knedlo zelo a behat od trouby k plotne a stolu . To sou ale malickosti, je to krasny a jen "zavidim" majitelum
presto ten dotaz ale musim polozit, strelte nekdo prosim alespon "hrubou" cenu "hrube" stavby.. je mi jasny, ze jde o materialy apod. ale aspon nastrel.
diky
czudek
opavanka
| 08.01.08 08:29
Opravdu nejhezčí dům v té změti "kudrnatých nafoukaných"nevkusných nadutých domků v okolí.
Domeček
Vašek
| 17.02.08 10:22
Pane czudek naprosto s vámi souhlasím není co dodat
Kamenná fasáda
Richard Palisa
| 13.04.08 01:19
Fakt by mě zajímalo, kdo dělal tu kamennou fasádu, je parádní, jestli je to možné, rád bych získal kontakt na realizační firmu. Děkuji.
REAKCE
Miroslav Peterka
| 13.04.08 06:19
Dum je zajimavy - jedine co me zarazi je ten snih az moc blizko oken, Na jedne z fotek je jim okno zasypane (asi by to chtelo jeste nejaky o neco vetsi predel.
Dotaz
sneca
| 02.03.10 06:43
Znám ten dům a velmi se mi líbí. Vynikající práce architekta. Uvažujeme o stavbě, zajímalo by nás , kolik dům stojí, bez ceny pozemku , a zda by bylo možno se ev. ucházet o projekt ve Vašem studiu. Prosím o sdělení na uvedený e-mail. Děkuji za laskavost.
Pokus o rozbor
Dr. Lusciniol
| 03.03.10 03:01
Velice pohledné, obzvláště v porovnání se zastavbou svého okolí, kterou ale také zcela úmyslně opomíjí, až řekl bych ke své škode (viz, obr.3). Snad budoucí zeleň jednou alespoň otupí ten dnešní "mimoplanetární" dojem této stavby, ve svém prostředí (slovy FLW: Lékaři zakopávají své omyly pod zem, architekti je mohou jen nechat zarůst zelení).

Když dívaje se z ulice, tak si myslím, že to pěkné suché kamenné obložení by mělo býti na obou kubusech a dřevěné obložení jen na hmotě mezi, posunuté dovnitř pozemku. Tam také, v té "měkkčí" hmotě by byl vstup přirozenější a mnohem více chráněn před nevlídným počasím. Samozřejmě, že to by vyvolalo změnu v postaveném půdorysu, neboť tam je právě teď schodiště z garáže
.
Uvnitř, velmi užitečná prvotní vstupní hala vede do mnohem většího prostoru, ale vlastně, ač samozřejmě nechtěně, stejného úkolu. Neboť, přes jeho zamyšlené využití, coby obytný a jídelní prostor, svojí polohou propojuje všechny ostatní části celého domu, navzájem mezi sebou. Špinavé prádlo z ložnic do prádelny, vyprané ven k usušení, nákup zvenku do kuchyně, odpadky z kuchyně ven atd. atd. atd. vše, křížem krážem skrze tento ústřední prostor a o nedostatku soukromí ani nemluvě.

Umístění krbu se snaží tento provoz alespoň trochu usměrnit, ale svoji polohou pak značně zmenšuje sedací část tohoto prostoru (z osobní zkušeností vím, že blíže než dva metry od řádně hučícího krbu se sedět nedá).

Během mých studentských let v naší povinné četbě byla také kniha "Community and Privacy" kterou napsali Serge Chermayeff a Christopher Alexander. Pamatuji si dodnes, své tehdejší pobouření, když mnohé tehdejší "ikony" některých tehdejších "polobohů" moderní architektury byly v té knize nemilosrdně rozebrány, z hlediska uživatelnosti jejich půdorysů.

Obávám se, že tato jinak velmi líbivá architektura by v té knize neobstála lépe.
Klobouk
| 18.03.10 01:38
Ano smekam klobouk pred architektem, cistota, funkcnost, materialy, pekne zpracovano az na to okoli 1*. Ta vetsina pseudoarchitektu by se mela zastrelit.
Anonymu-mce
takyarchitekt
| 18.03.10 02:06
Jak rozpoznat pseudoarchitekta od architekta? Na takyarchitekta se radeji neptam, nebot mi neni ale vubec jasne kdo koho zde ma zastrelit.
Jinak k veci. Nevim proc svym moudrem zde tolik setrite tak se pokusim Vase myslenky trochu vice rozvinout: "cistota" = uklizeno? "funkcnost" = obytna chodba? "materialy" = cim vice, tim lepe? "pekne zpracovano az na to okoli" = okoli vyhodit do povetri? "1*" = z peti ci deseti moznych bodu?
cena
luscina
| 26.12.10 03:53
Takže k ceně. pozemek cca 1 mil., projekt 400 tis. Kč, stavba bez vnitřního zarízení 6 mil. Kč.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od QARTA ARCHITEKTURA s.r.o.