Realizace:2008
Užitná plocha:46 m2


zpět na článek
18 komentářů
maximální vizuální čistota a komplexní modifikace prostoru
pipe
| 21.04.08 11:36
Je to pěkné, přesto nebo právě proto si ale dovolím dvě poznámky.
Z fotografií to vypadá, že ta "designová" kuchyňská linka nemá ani přesah pracovní desky, ani prostor pro špičky nohou. Obojí je sice velmi fotogenické, ale ještě více nepraktické. Tekutiny stékají po dvířkách, je obtížné u linky delší dobu stát a něco připravovat (doporučuji každému vyzkoušet si).
Nová dispozice je poměrně nezvyklá (vstup skoro rovnou do kuchyně, žádná předsíň, WC i úložné prostory až v hloubi dispozice za ložnicí) - uvítal bych proto více informací o zadání a skutečném provozu/obyvatelích...
...
ondrejcisler
| 22.04.08 12:59
já tvrdím pipe, že to v daném případě nevadí. krása znamená daleko víc než to, co jsi zpochybnil. je to podobné jako u žen.
... asi otázka priorit
pipe
| 22.04.08 01:01
Já se nechci hašteřit zrovna u této konkrétní realizace, ale pokud se tam má často vařit (asi má), vadit by to mohlo. A dokonce si troufám tvrdit, že dříve či později to vadit bude. Zrovna u tak užitné věci, jakou je linka v kuchyni, by možná architektské estétství mohlo o těch pár milimetrů a centimetrů ustoupit (dobře chápu, že je to těžký boj). Podobným případem jsou třeba dokonale rovné židle či lavice, nebo různé detaily na barácích. Když se všechno udělá maximálně výtvarně čistě, bývají s tím různé potíže. S paralelou se ženami souhlasím - některá je dobrá i pro každodenní život, jiná jen pro parádu - a na fotky. A také u žen je někdy daň za krásu příliš velká ;o)
Nové řešení
robert
| 22.04.08 08:35
podle mne není vyváženější, než původní. Všimněte si například množství rohů navíc v navrhovaném řešení a porovnejme velikost obytných místností. V předsíni s kuchyní je problematické odkládání a uskladnění bot a oblečení. Samostatný záchod v předsíni je také pohodovější. Stačilo doplnit kuchyňskou linku v původním řešení. Původní vnitřní dveře s kováním jsou už asi také na skládce.
info
ales
| 22.04.08 10:52
kazdy ma trochu pravdu. pri tak malom byte vsetky spomenute "problemy" zavisia od konkretneho zadania a priorit, preto by som to nedramatizoval. jedine co vidim ako problem ja a poznam z vlastnej skusenosti je pach vznikajuci pri vareni a konciaci na kabatoch v predsieni. odporucam prejst na lahsiu stravu pekna praca!
Pěkný to je
Jakub Filip Novák
| 22.04.08 01:57
A ne, že ne.
Pipe
Obyvatel
| 23.04.08 08:45
Petře, přijď na večeři. Vaříme denně a jsme spokojeni. Přesah pro nohy a přesah desky je nesmysl, není potřeba, je to mýtus.
re
filip medek
| 23.04.08 09:22
Ano, musim se zastat P. Nasadila, je to mytus, u kuchyn. linky mam "presah pro nohy" a u ostruvku zalicovany sokl s dvirkami a vzivote se mi nestalo, ze bych do nej kopl nebo mi nejak vadil, vubec ten rozdil nevnimam
Pavlovi
pipe
| 23.04.08 11:48
Díky za ty dodatečné informace a také za pozvání, Pavle :o) Rád si někdy to prohlédnu in situ...
Pochyby o nábytkových detailech nebo o dispozici v situaci, kdy je architekt zároveň investorem i obyvatelem jsou velice choloustivé - a jejich kategorické odmítnutí coby nesmyslu toho budiž důkazem.
Já mám zkušenosti s tím, že to zas až takový mýtus není (u pracovní desky, je-li tím ostrůvkem v příspěvku Filipa Medka míněno třeba varné centrum). Možnost stát těsně u linky, opírat se o ni a nemuset se delší dobu hrbit - to není v praxi zas tak zanedbatelným a akademicky-ergonomickým detailem, jak se může zdát z tohoto popisu. Docela by mě zajímaly zkušenosti ostatních architektů, investorů i obyvatel (nejen) s touto věcí. Do rubriky "designové interiéry a výtvarně nekompromisní domy vs. každodenní život a čas" toho spadá mnohem víc...

Navstevnik
Tomas Machovsky
| 24.04.08 10:28
Mel jsem moznost byt navstivit a myslim, ze byt skyta maximalni konfort pro mlady par.

Ondreji k te krase, souhlasim, trochu se na tento fenomen zapomina --- muzeme se asi bavit do nekonecna o praktickych detailech, to by slo, ale co koncept? ... co si myslis o tech dvirkach, o tech malych dvirkach, ktere propojuji obyvak s kuchyni? O tech malych dvirkach, kterymi sotva projde velmi utla zena... Vnimam to jako koncepcni problem. Byt je poskladan ze ctvercu a obdelniku, a kuchyn s obyvakem na sebe "narazi" a k pruniku dochazi prave temi dvirkami. Dvirka na me pusobi dojmem, ze to "tak vyslo". Pro cistejsi reseni, bych vice pochopil bud "zadne dvirka" a nebo "vetsi dvere", kterymi by se dalo projit. Dobre je problem patrny, kdyz se zasunou soupaci dvere v obyvacim prostoru a ty zustanes "uzavren" v kuchyni. Osobne vnimam toto misto jako koncepcni slabinu projektu.

Jinak botnik je sikovne schovany pod lednickou a pristupny ze vstupni casti hned za dvermi. Asi neskyta o konfort burzoazniho velko-botniku, ale pro par paru bot to staci - tahle finticka je bohuzel na planech skryta.
za presahy a sokly!
autor "podobne kuchyne"
| 24.04.08 11:25
Pavle prosimte dej si tam udelat sokl a presah, jinak budu mit starost o tva zada krom ctenaru odborneho arch bulvaru i ja
Tomasovi:
ondrejcisler
| 24.04.08 02:13
mě to fakt nevadí. já si myslím, že podobná "schválnost", podobná "chyba" vlastně dávají jinak dokonalému vydesignovanému konceptu příchuť a atmosféru. Mladá žena nebo děcko projde, tlouštík ne - dobře mu tak
Jednou mi jeden vynikající bubeník říkal, že chyby hrajou nejvíc... ale asi to platí neplatí obecně.
bila
hetzer
| 24.04.08 09:57
muj subjektivni dojem je ze je to az priliz bile a ciste a vci na polickach tam pusobi jaksi nepatricne a "spinave". nechapu proc se investor zbavoval samostatneho zachodu a umistil ho do koupelny ( ja sam ho tam mam, ale u me je to vychodisko z nouze ) i kdyz pokud si obyvatele nehodlaji v tomhle byte poridit deti tak se to da.
nevim cim to je ale soucasna architektura na me pusobi jaksi hekticky a "docasne". ted jsme tady a ted si uspokojime nase momentalni potreby. nechapu tento pristup u nemovitosti ktere tu s nami budou dlouhou dobu a na ktere si lide casto berou dlouhodobe pujcky.
gratulace
tomas kalhous
| 24.04.08 10:37
gratuluju k cistemu reseni. doufam, ze to bude inspirovat nejenom architekty a designery, ale i neodbornou verejnost
Kuchyň je prakticky dobře použitelná :)
kamca123
| 26.04.08 05:12
No, já si to vyzkoušela a vůbec mi to nevadilo (ne v tomhle bytě!) Zkoušela jsem v jiném bytě cca měsíc. Takže doporučuju, je to krásné a v pohodě použitelné!
sterilne
Matej Farkas
| 27.05.08 07:01
ja by som v tom nevydrzal, pre mna je to prilis sterilne a neutulne. tiez by som vycital dispozici, ze ked chce ist clovek do kupelne, musi prejst cez vsetky izby, cely byt...
???
novotný
| 10.01.09 12:49
no, asi to dopadne tak, ze tam casem prijde pracovní deska s presahem 15cm a tím se vyresí i sokel... osobne by mi velice vadil prístup na toaletu pres loznici... a pritom stacilo jenom otocit kuch linku, udelat jeste jedny mini dvírka pres satnu a bylo by to ideální... ale jinak - perfektní bytecek - sám maám podobný - celý býlý
no děs
mirek palko
| 26.11.09 05:39
tohle není dobré dispoziční řešení.... jídelna a kuchyn vypadají jako kdyby jste vyhořeli, a dobří sousedé by vám dali nábytek.... nelíbí se mi
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od FAM Architekti