Projekt:2002
Realizace:2002-03
Užitná plocha:100 m2
Zastavěná plocha:58 m2


zpět na článek
57 komentářů
lol
hetzer
| 30.05.08 11:48
chtel bych ten interier videt za 5 let. investor bude asi mirne receno "excentricky" :D
osb
Milan
| 31.05.08 07:09
Všechno z oesbéček? Jak je tlustá ta vrstva laku, co chrání před zadřenou třískou do .... ? Souhlasím s hetzerem.
ty osb...
mr.had
| 01.06.08 02:19
Nejsem velkej fanda osb desek, nicméně když se využijí k doplnění interiéru ve vhodné kombinaci tak nic proti a může to vypadat i pěkně. Ale mít z osb komplet interiér všetně židlí a dřezu???
hehe
Matej Farkas
| 02.06.08 08:59
ta atrapa kuchynskej linky to je co akoze???
penize?
hetzer
| 02.06.08 10:36
nebo architekt natolik prekrocil rozpocet ze investorovi nezbyly penize na vubec zadne zarizeni vypada to ze ta "kuchyn" nema ani zadnou troubu
desky...
abakus
| 02.06.08 10:42
Poznámka k interieru - vyšlizmu - proč zrovna z tohoto materiálu vyrábět nábytek?.
Lze také spelkulovat o chemické podstatě těchto desek a látek které se z toho vypařují. Opět nějaká schizofrenní space inovace, která při dlouhodobějším pohledu prostě nefunguje...
...to investor skutečně neměl na jednoduchá - alespoň smrková prkna?
hšh bez rozumu
de ardoise
| 02.06.08 10:52
hšh opět prokázali, že jsou intelektuální estéti bez praktického přístupu. Mies van de Rohe vytvářel estétskou architekturu, která fungovala, ale nejkrásnější byla bez lidí.
hše dělají něco podobného. vytváří krásnou nepraktickou architekturu. Vytváří něco jako architekturu, která je ovšem spíše sochařských konceptem, uměleckýcm dílem, které má být obyvatelné, ale ve skutečnosti se v něm bydlet nedá. nebo dá, ale když se člvoěk bude chovat ne jako člověk, ale jako návštěvník výstavy současného minimalismu. )
někdo vytváří obyvatelné obrazy, někdo zase neobyvatelnou architekturu. )
...
*J*
| 02.06.08 01:39
VÝŠE UVEDENÉ KOMENTÁŘE NECHÁM BEZ KOMENTÁŘE.
PŘÍSTUP K REKONSTRUKCI TOHOTO DOMU MNE VELICE TĚŠÍ + INSPIRUJE.
TAKŽE DÍKY.
=)
lenous
| 02.06.08 04:21
Interiéru nemohu vytknout nic, podle mě je velmi krásný, jemný. Také si myslím, že kdyby HŠH nepřemýšleli i o praktičnosti, nebyli by tam, kde jsou.
investor
štěpán
| 02.06.08 04:26
mě by jen zajímalo, zda ti, kteří zde odsuzují práci jiných, se obětovali k tomu aby dané místo navštívili a krátce v něm setrvali, či štiplavý komentář napsali z pohodlí svého možná bezduchého šedého panelákového bytu a k úsudku jim stačila pohledo velikosti 614x485 px ..mam pocit že skutečný prostor je trošku větší ..??.. a co na to investor? třeba semu to líbí, třeba tam rád bydlí, třeba miluje jednoduchost, koncepčnost a radikálnost
Možná si to pletu s jinou realizací HŠH, ale...
pipe
| 02.06.08 04:06
... nejsem si tak úplně jistý, zda interiér v této podobě stále existuje - a zda se ním už investor nepopasoval po svém. Když pominu ten docela radikální výraz, který myslím přítomností čehokoliv a kohokoliv hodně ztratí na své působivosti, tak mi vadí zejména zjevná nepraktičnost kuchyně. I přes nesouhlas některých kolegů v jiné diskusi trvám na tom, že kuchyňská linka coby čistá bedna bez přesahu pracovní desky a bez jakéhokoliv odsazení soklu není zrovna praktickou a pohodlnou záležitostí. Stačí vyzkoušet a porovnat...
par slov
wasil
| 02.06.08 08:12
Děkuji za tento jasný názor v architektuře. Je to odvážné, nekompromisní a krásné. Tak to prostě v hšh umí.
(těm kdo to nechápou : je to celé o tom okně)
proč?
Bohdan Špaček
| 02.06.08 09:10
... je pohovka zády k oknu ...
PAR SLOV WASILOVI..
abakus
| 02.06.08 09:32
Myslim, že dům není z vašeho pohledu jen okno - tedy obraz. Je to schrána, kterou užíváme - tedy se jí dotýkáme a pohybujeme se v ní. Tedy by měl být předpoklad, že to užívání bude nejen pěkné na pohled , ale také kvalitní na dotek. Kvalitní na dotek nejen na cca dva roky než se to okope, oláme a ošmudlá.
Jestliže architekt navrhuje jen prostory ke koukání a tedy ne k plnohodnotnému užívání, pak to asi není kvalitní architekt, ale umělec, který se nadchl pro květinku a od té doby kreslí jen okvětní lístky. Architektura bohužel není jen umění. .......
dům není okno
Fiala
| 03.06.08 06:47
Dům si stavím nebo přestavuji proto, abychom se v něm já a moje rodina dobře cítili. Nevím, ale soustředit se na jediný moment - okno, byť z něj bude výhled sebekrásnější - mi přijde málo. Kde je pocit tepla a bezpečí? Kam se ztratilo příjemno a pohodlno? Na pohovce se nedá sedět, u bedýnky představující kuchyni stát. Vypadají všechny místnosti tak sterilně? Je prezentovaný minimalismus na druhou, výstavní pojetí bydlení, pocitové prázdno ještě k životu? Vše je až příliš dotažené a přirozený chod domácnosti nadělá v tomhle řádu paseku.
Zajímavý je příspěvek abakuse o diskutabilní vhodnosti používání osb desek pro interiér - nevíte někdo něco bližšího??
Štěpánovi: neodsuzuji práci jiných, jen nahlas uvažuji, zda tenhle styl není slepou uličkou, a nepopírám ani, že se může investorovi zamlouvat. Myslíte, že pojedu 150 kilometrů, abych na vlastní oči shlédl nábytek z osb desek??? Pátrám po praktičnosti - dům je pro život, ne pro dívání se z okna. Šedé paneláky nechte spát... Zdravím vás z barokní samoty.
interiér jako objekt?
šárka
| 03.06.08 09:32
Souhlasím s panem Fialou a dalšími zbochybňovači. Pokud bereme ten interiér pouze jako objekt výtvarna, estetiky, tak o něm můžeme diskutovat- bude to ovšem akademická, od života odtržená salónní diskuze (pro někoho obohacující, pro jiného blábolivě snobské ztrácení času). Tak se dá rozkládat o soše, o obrazu... ale o architektuře??? Pokud je zde prezentovaný interiér určen k bydlení ( a bydlí se v něm), tak by byly zajímavější fotky po zabydlení a po pár letech užívání. Dobrá architektura to snese, slepá ulička se ukáže po čase...
Po těch bezduchých šedivých panelákových bytech se mi tu už stýskalo, jsem štěpánovi vděčná, že nám je připomněl...
Zdravím vás z horské poloroubenky.
interiér jako objekt :-(((
Simona Jemelková
| 03.06.08 10:24
A já zdravím z minimalistického úúúúžasného podkroví, kde je v tuto chvíli na pracovním stole teplota 28 stupňů, a to ještě není to pravé léto a je teprve 9 ráno středoevropského času
skoro mi přijde..
Bohdan Špaček
| 03.06.08 10:18
.. že investorem je autor sám ..

Bylo by zajímavé vidět, jak vypadá interier dnes po 6ti letech užívání. Zda je všechen mobiliář v provozu, jak obstál OSB dřez, jestli odkládací plocha u pohovky byla užívána a zda nevadila zalícovaná dvířka skříňky, která se otevírají přes plochu a vše na ní smetou. Zda OSB židle přežily všechno to houpání, přenášení váhy, opírání etc vzhledem k použitému materiálu, ultrapuristické geometrii a velmi křehkým spojům. Jak dopadla pracovní plocha linky s mnoha prohlubněmi mezi štěpky (pokud nebylo použito značné množství laku na vyhlazení). Je pohovka stále zády k tomu hezkému výhledu do zahrady?? etc

Interiér
Michala Hrnčířová
| 03.06.08 01:36
Nebuďme úzkoprsí.

Je to krásné? Ano.
Je to koncepční? Ano.
Je to invenční? Ano.
Splnilo to zadání? Nevíme, zadání neznáme.

Nepracujme tedy automaticky s představou, že zadáním bylo vytvořit pohodlný soudobý venkovský interiér pro trvalé rodinné bydlení.

Umím si představit nespočet situací, kdy daný přístup přesně vystihl očekávání investora, ať už jím byl architekt sám, výrobce OSB desek, člověk z nějakého důvodu toužící realizovat experiment, výstavu, (nebo jakkoliv tomu chcete říkat) ve svém vlastním domě, protože jinak by to za něj nikdo neudělal atd. atp.

Anebo prostě někdo, komu se to takto líbí, je zvědav, dá-li se v tom bydlet a je ochoten to vyhodit a postavit si obývák zase z něčeho jiného, když nebude fungovat anebo ho omrzí. Tento postoj považuji za zcela relevantní a obstojí rozhodně esteticky, a dle mého názoru i eticky, i pokus má přece svou cenu a v interiérech se často vyhazují daleko větší peníze a za daleko větší blbosti.

Tak to neodsuzujme jen proto, že to neodpovídá našemu životnímu stylu. Lidi jsou různí, někteří dokonce odvážní a ochotní riskovat.

Ostatně architekti tuto realizaci prezentují v časopisech o architektuře, ne v magazínech, které mají inspirovat bydlící masy co nového si zakoupit pro pohodlnější a více "in" bydlení.

Jinak vzorná rekonstrukce (investor je evidentně kulturní člověk) a bravo tomu oknu!
ÚZKOPRSOST?
abakus
| 03.06.08 04:17
Nic úzkoprsého na praktičnosti neshledávám.
Invenční to bohužel moc není - jestliže invence znamená vymýšlení nesmyslů za hranici použitelnosti
A nekvalitní to bohužel je. To vám potvrdí každý, kdo bydlel v paneláku a musel užívat papundeklové koupelnové jádro.
Jestliže chceme něco invenčního, tak v tomto projektu to asi nebude.
re: interier
martina
| 03.06.08 05:00
tento interier je relevantnim resenim pouze na zadani - zde mate architekti penize a vytvorte mi instalaci z osb desek. obytny obraz.
naprosto nesouhlasim s tim, ze "Ostatně architekti tuto realizaci prezentují v časopisech o architektuře, ne v magazínech, které mají inspirovat bydlící masy co nového si zakoupit pro pohodlnější a více "in" bydlení."

s podobnym zadanim uz interier neni architektura, ale, jak uz bylo zminovano vyse - umelecke gesto. a to nema - pro svou jednoucelnost - v casopisech o architekture nic delat, protoze architektonicky objekt musi krome esteticnosti navic splnovat hledisko trvanlivosti a funkcnosti. u teto stavby je trvanlivost sporna a funkcnost teto kuchynske linky neexistuje.

krasa, koncepce a invence ano, ale na urovni studenta prvniho rocniku FA.
...
RA30412
| 03.06.08 10:40
docela zajímavá diskuze...
ano, neumím si představit, že by interiér v této podobě mohl opravdu a dlouhodobě fungovat. byla by to pěkná instalace v galerii... možná. neřekl bych že je to na úrovni studenta 1. ročníku FA, ale ano: chybí tomu zcela funkčnost a praktičnost a tím to tak docela nenaplňuje definici architektury... nehledě na nebožáka majitele.

na druhou stranu, myslím si, že je mimořádně důležité rozpracovávat podobné "koncepty", stejně jako je tomu u automobilů. Práce, které řeší čistě jeden určitý problém, například vizuální integritu interiéru, a to nekompromisně a bez ohledu na ostatní problémy. Tyto "absolutní" řešení jsou sice v reálu přímo nepoužitelná, ale také neobyčejně inspirativní a často objevná, a jejich výsledky a důsledky se dají dále využívat... prostě hýbou architekturou / designem a stylem kupředu. je ale otázka, jak podobné věci dělat, a jestli teror na jednom majiteli vyvažuje přínos pro budoucí práce autorů i odborné veřejnosti... v konceptech modelů aut také lidé nejezdí.

kouká se na to ale pěkně.
Tak to si neodpustím...
Martin Rosa
| 03.06.08 10:17
Něco na odlehčení k předešlému příspěvku...
Jak by vypadal svět, kdyby vše bylo "praktické"?
Tak mi napadá ...
Bohdan Špaček
| 03.06.08 11:04
Jaké auto by asi bylo ekvivalentem tohoto interieru ....

http://www.dfens-cz.com/images/2007/tuning07_s100.jpg

??

ad Michala Hrnčířová
šárka
| 04.06.08 08:51
Netušila jsem, že znakem kulturnosti je chuť bydlet v osb deskách Začínám litovat, že jsem nikdy nežila v "umělé krajině" umakartového jádra, mohl to být zážitek, určující mé kulturní povědomí. To už nedoženu...
FERRARI...
*J*
| 04.06.08 08:13
TO SI TAKY NEODPUSTÍM :
CO JE PRAKTICKÉHO NAPŘÍKLAD NA FERRARI...???
ZNAMENÁ TO ŽE JE FERRARI "ŠPATNĚ"...?
ŽE BY SE NEMĚLO VYRÁBĚT...?
NEPOSOUVAJÍ NÁHODOU PODOBNÉ "NEPRAKTICKÉ" VĚCI PŘEDEVŠÍM HRANICE NAŠEHO VNÍMÁNÍ A V TOM MAJÍ SMYSL...?
JAKKOLI VE FERRARI NEJEZDÍM, PŘEDSTAVUJE PRO MNE ESTETICKÝ ZÁŽITEK. PROČ BY NA NĚCO PODOBNÉHO NEMĚLA DO JISTÉ MÍRY PRÁVO TAKÉ ARCHITEKTURA...?
jen praktické ?
sengge
| 04.06.08 08:09
Ad Martin Rosa - Myslím že je nám všem jasné, že řeč nejde o tom, aby kvalitní architektura byla "jen praktická". Ale měla by být i krásná i praktická. Řekové tomu (převedeno na člověka) říkali kalokagáthia (kalos - krásný, agáthos - dobrý).
auta? blbe srovnani
hetzer
| 04.06.08 09:14
ferari, porsche nebo impreza jsou delane pro radost z jizdy. tenhle interier NENI delany pro radost z bydleni.
...Já tomu teda nějak přestávám rozumět...
šakal
| 04.06.08 09:47
...Až do dnes jsem se domníval, že prvým a konečným smyslem existence automobilů Ferrari nebo Porsche je skutečnost, že jsou to dokonale fungující sportovní vozy...nikoliv snad to, že se jedná o ladné asambláže z plechu, které "posouvají hranice našeho vnímání"...(7:- +)
ad šárka
Michala Hrnčířová
| 04.06.08 09:24
Prosím Vás, zkuste se na chvíli metálně odpoutat od těch desek a prohlídněte si ty obrázky. Třeba okna, fasádu, nový dodatečný přední vstup, změny dispozice - (prostě věci, které architekturu toho domu určují daleko významněji, než kuch. linka, která Vám tak pije krev) to všechno je provedeno velmi citlivě k původnímu duchu domu a přitom správně a logicky. Tento dům získal podle mě rekonstrukcí novou, jasně čitelnou a přitom podstatě domu konvenující vrstvu. O kolika současných rekonstrukcích RD to můžete říct?
Omlouvám se za zdržování diskuze těm, co poslední řádek mého posledního příspěvku normálně pochopili.
OMLUVA ZA OPAKOVÁNÍ
*J*
| 04.06.08 10:08
SDĚLENÍ ALE PLATÍ.
TO HETZER : "RADOST Z BYDLENÍ" NEBO Z "JÍZDY" JE PODLE MNE SUBJEKTIVNÍ UMĚNÍ.
A TO S DŮRAZEM NA OBĚ SLOVA - SUBJEKTIVNÍ, OSOBNÍ, SOUKROMÉ (KÉŽ BY V TOMHLE OHLEDU K DISKUSI PŘISPĚL INVESTOR...) A TAKÉ - UMĚNÍ JAKO SCHOPNOST, NADÁNÍ, ČIN...
CHÁPU ŽE NE KAŽDÝ HODLÁ OBÝVAT INTERIÉR Z OSB DESEK.
ALE UPŘÍMNĚ - KOLIK Z PŘISPĚVATELŮ JEJ ODSUZUJE ZEJMÉNA NA ZÁKLADĚ ESTETICKÉ PŘEDPOJATOSTI A ZDŮVODŇUJE TO ARGUMENTY Z OBLASTI "PRAKTIČNOSTI" ARCHITEKTURY...???
JÁ SÁM BYCH SE ZE ZABYDLOVÁNÍ / OBÝVÁNÍ TAKOVÉHO ABSTRAHOVANÉHO RÁMCE ASI DOCELA TĚŠIL, BRAL BYCH TO JAKO VĚTŠÍ PŘÍLEŽITOST, NEŽ BYDLENÍ V NĚČEM CO JE "ÚTULNÉ" OD ZAČÁTKU... TEDY SVOBODU, TICHO, ŘÁD I RADOST. AHOJ VŠEM!
ferrari....
martina
| 04.06.08 10:33
ferrari je prakticke pro rychlou jizdu.
tenhle interier je jako auto, kteremu skvely designer zapomnel dat pedaly. protoze mu hyzdily interier kabiny.
autori
martina
| 04.06.08 10:56
docela by me zajimalo, jak se bavi skveli hšh nad touto diskuzi. ze by nam vysvetlili zadani? jak byl s vysledkem spokojen investor? existuje vubec interier v teto podobe dosud?

mimochodem, isabela grosseova vytvorila jako svou diplomni praci na avu nekolik obytnych obrazu, ve skutecnosti spise objektu, kterym se tento interier svou architektonickou kvalitou vubec nemuze rovnat. i z hlediska funkcnosti
re. *J*
Bohdan Špaček
| 04.06.08 11:39
Srovnávat tento domácký experiment se sporťáky Ferrari, Porsche, Veyron... aj. je pošetilost. Tato auta jsou dokonalá po všech stránkách. Skvěle navržené a zpracované a odzkoušené soustrojí, nejlepší materiály, perfektní slícování, dokonalá odladěná ergonomie.... Gesamtkunstwerk

Estetická předpojatost možná u někoho hraje roli, za sebe můžu říct, že jako obraz je to hezké. Jako architektura spíš bizarní. Na tak malý prostor je zde příliš mnoho ergonomických, technických a dispozičních podivností.

Co se dohranata abstrahovaného rámce týče v tom také není problém. Podobně vyčištěných prostorů najdete tucty.

Takže ještě jednou. Jak vypadá stav experimentu k dnešnímu dni?
fotky?
Jan Sommer (hlas z hnojiste)
| 04.06.08 12:54
Taky se přimlouvám za doplnění nějaké fotky z dneška. Nemusí být tak profesionální (jako ty původní, pokud se nepletu, už publikované před lety). Samozřejmě nenaléhám, ale určitě bych si to prohlédl se zájmem! Jak je propána uložené to okno? Jak se meje? (Když už tady padaly to otázky po praktičnosti.)
slova, slova, slova
šárka
| 04.06.08 02:17
to: Michala Hrnčířová- Snažím se mentálně (i jinak) odpoutat od těch desek...
Okno: fajn, je velké, to je dobře, ale trochu mi vadí, že "vůně a zvuky zahrady" mohou být vnímány pouze tím neproskleným kovovým (?) kastlíkem na straně. A že k tomu "otvoru- obrazu krajiny" nakonec sedím zády...Fasáda? Nemohu posoudit, ale připadá mi normální- zaplaťbůh ...Nový vstup ze zahrady? Jo, to je vždycky příjemné... Změna dispozice? Taky dobrý... Ale že by ta rekonstrukce vcelku banálního domku byla tak dech beroucí, že by to vylučovalo výhrady k interiéru, mno, nevím.
Řečeno slovy klasika- "je to pěkné, ale že bych to musel vidět dvakrát..."
I když oceňuji tu písemnou část- některé obraty v ní jsou fakt skvělé!
Debata?
slimer1
| 05.06.08 06:31
Vůbec nechci hodnotit úroveň zdařilosti rekonstrukce objektu, ale co se týče použití "netradičního" materiálu pro celkové zařízení interiéru, nemáte pocit že se autoři či investor ocitli v situaci jednoho ze tří prasátek a zrealizovali si dílo tak aby to sice vypadalo, ale co poté co přijde vlk neboli obyčejný život? To ovšem opakuji připomínky zde již vyřčené. Spíše se zeptám proč používat na realizaci materiály k tomu neurčené. Co třeba stavba z PET lahví či něco podobně objevného - pozor pořád hovořím o materiálu ne o řešení prostoru. Co smluvní vztahy, smlouva o dílo, záruční podmínky, lhůty atp. Není to vše jen důkaz že: "Vážení přátelé ano.... ", ano opravdu můžeme směle použít cokoli teď a tady. Ale co potom. Naštěstí je to vždy záležitost, jak říkají naši východní přátelé, pouze ponúky a dopytu. Může se mi to osobně zdát divné, ale to je můj problém. Blahopřeji investorovi k odvaze utratit své, a jen své, finančí prostředky za 15 minut slávy. I když jak sleduji tato diskuze již trvá o mnoho déle.
Diskuse
Věra
| 05.06.08 08:33
Docela se bavím... asi před rokem? byla přednáška M.Rojkinda v NG - koukněte se na jeho dům pro baletku... taky jsou tam OSB desky a vypadají elegantně (i když ne na nábytku)... a proč by je někdo nemohl použít i u nás? A proč si nezkusit bydlet v OSBéčkách? Ono to ve skutečnosti vůbec nemusí působit tak blbě. Ty fotky jsou bez "zásahu" bydlení... určitě se v tom interiéru sem tam objevuje něco co jej zlidšťuje a jestli to má investor na dobu určitou, než splatí hypotéku proč ne, já mu fandím!!!
Muj nazor
Ronn
| 05.06.08 10:55
Pro me jako truhlare je ten interier tragedie. Opravdu jenom na divani. Na zidlich se neda oprit a mozna ani sedet a o kuchyni ani nemluvim. Tento material je dobry a take urceny na stavebni bedneni a na oplastovani sten drevostaveb, proste do stavebniho truhlarstvi. Do domku ze tricatych let bych si predstavoval neco ve stylu smrkove tramy, palubkova podlaha, atd...
už nevím...
LuciaHl
| 05.06.08 11:27
...ale toto se mi zdá jen jako vrchol troufalosti....absolutně nic se mi nelíbí a to znamená že asi záměr architekta co tím chtěl vyjádřit jsem vůbec nepochopila...at už veliké okno které směřuje nikam...prostředí k bydlení ve kterém se nedá bydlet....opravdu nechápu jestli to není jen žert..od hšh....myslím že je opravdu více lepších přístupů k rekonstrukci....
re Ronn a LuciaHI
Věra
| 06.06.08 07:30
...a šmoulíme a šmoulíme!!!

Proč podle vás nemůže někdo bydlet v něčem jiném než zaběhnutých kolejích ala Asko, Skonto a jiné zhůvěřilosti...
interier pro babicku
Mia
| 06.06.08 08:43
Pamatuju si, ze jsem pred casem nekde narazila na fotky tehle rekonstrukce. V byte bydli tusim babicka jednoho z autoru a po nafoceni OSB-ckoveho interieru si tam nechala nastehovat svuj krasny predvalecny nabytek. V clanku byly fotky obou variant a bylo trochu smutne pro dnesni architekturu, ze fotky z interieru podle babicky pusobily o tolik prijemneji...
Osobne si myslim, ze OSB desky autor pouzil opravdu jen na vytvoreni levneho potemkinova interieru pro foceni a lituju vsechny, kdo se toho chyti jako noveho trendu, ktery je treba slepe nasledovat :-D
Potemkinuv interier
Mia
| 06.06.08 08:17
... vzdyt i ten drez je z OSB :-D a "baterie" je proste jen trubka nasladko strcena do desky :-D

Ale musim rict, ze kombinace klasickeho nabytku a uzasneho vyhledu z maxi okna byla na fotkach dost pusobiva!
Mia
hetzer
| 06.06.08 09:13
tohle vse objasnuje. architektum zbyl nejaky material a tak ho vyuzili na stluceni par dekoraci, ktere za par hodin skonci na smetisti. ovsem nechapu proc to nebylo receno v clanku.
wtfloop?
ales
| 06.06.08 09:12
hm 43 reakcii stale o tom istom. to okno je uzasne. a keby tie osb boli len ako umenim, teda docasnym artefaktom aj tak by to bolo skvele. doma mam osb aj ked len na podlahe uz 4 roky a ziadny problem. skor uvazujem ze toho osb povrchom namapujem este viac. naozaj irelevantna "diskusia". inak moj oblubeny dom s vyuzitim osb tu: http://em2n.ch/em2n.php?p=2&id_projects=3
...Hm...ta horská chata na Flumserberge je trochu slabší...
šakal
| 06.06.08 11:06
...Kupříkladu židle jsou kombinace plastu a kovu a krb také není z OSB... Nuda, nuda, šeď, šeď... (7:- P)
akvárium
Milan
| 06.06.08 12:46
Pokud se to báječné a tolik vychválené okno nedá otevří, aby se z něho majitel mohl podívat ven, čuchnout k čerstvě pokosené trávě, vonícím růžím, aby slyšel vlaštovky, které si staví pod římsou hnízdo - tak je to jako v akváriu. Sorry.
otázka
wasil
| 06.06.08 12:37
...a debata stále pokračuje. Vážím si tohoto návrhu pro jeho odvahu experimentovat a něco hladat. O kolika rekonstrukcích a interiérech v ČR se tohle říci? Wasil
co bych tak rekl
Jan Sommer (hlas z hnojiste)
| 06.06.08 04:20
Chtěl bych, aby tato věc nezmizela ze zdejší diskuse, resp. z menu úvodní stránky. Redakce je moc hodná, že ji nezametla pod koberec, asi tím něco sleduje. Vždyť by bylo tak snadné tuto diskusi uzavřít.
Kdo řekne, že se tím praštěným oknem dům zničil technicky i výtvarně, může mít pravdu. Ale jak se to pozná?! Kdo může nějak vyložit, že je směšná ta souvislost toho jaksi absolutního okna v přízemí a toho legračního "T" okna v jakoby "alpském" štítu.
Asi nezbývá, než se těšit na sdělení termínu exkurze.
Re Sommer
Vích
| 06.06.08 05:39
jste to hezky "strategicky" vystihl. Moderna je krutá, ta se s tim nepárá - těžko poznat, kde končí humor a začíná násilí. Vertikální rozměr se nahradí horizontálním. Dialog starého s novým... Na mě to ale působí, že domu někdo ustřelil pupek a teď se čeká, jestli to přežije. Nakonec je to jen takový pididomeček, to v AMU v Olomouci byl ten racionální vstup lékařova skalpelu do těla stavby ještě trochu ostřejší.
prima okno
stepan.holy
| 06.06.08 09:56
líbí se mi povedený moderní zásah do vilky z 30.let, dost jí to oživilo. Interier se mi moc nelíbí, minimalismus je fajn, ale nemam rád osb desky.
nic moc
une petite
| 06.06.08 11:28
Že by to opravdu bylo provedeno velmi citlivě a souznělo s původním duchem domu? Asi bude opravdu funkční, i když mu to zase kazí ten velmi nepraktický materiál. Takových dispozic jsem však viděla například v lidové architektuře mraky. Ovšem tomuto řešení do nich chybí přesně to, co mu chybí do Ferrari!
TO hetzer a jemu podobnym brblosom
martin STT
| 07.06.08 08:40
AD: tohle vse objasnuje........noo tak uvidite a mne to bolo dost jasne hned od zaciatku ze sa asi jedna len o akesi dotvorenie priestoru kvoli foteniu a celkovo som nechapal ceeeluuu tu diskusiu pokial viem tak toto je archiweb .. a ak su Vam scenograficke podciarknutia stavebneho interieru alebo celkovo ulety a koncepty mimo vase chapanie tak sa chodte radsej hetzovat na stranky typu MOJE BYVANIE
odpoved re Vera
Ronn
| 07.06.08 08:38
"Proč podle vás nemůže někdo bydlet v něčem jiném než zaběhnutých kolejích ala Asko, Skonto a jiné zhůvěřilosti..."
odpoved: opravdu nejsem zastancem techto znacek a sam uprednostnuji vlastni vyrobu podle svych predstav a navrhu. Ale at si kazdy bydli v cem se mu libi. Ale ze zkusenosti vim, ze v tomhle se bydlet neda!!! resp. da, ale ne prijemne, pohodlne, utulne a dlouhodobe! Pokud by jste mela vlastni zkusenost s OSB (coz zrejmne nemate) tak by jste to jiste uznala.
martin STT
hetzer
| 07.06.08 10:04
LOL jestli jste si nevsiml tak tohle je diskuse. pokud vam vse od zacatku bylo jasne tak jste to mohl objasnim nam ostatnim, kterym hned nedoslo ze architekti na fotkach lzou.
takhle nějak si představuji
Vaclav Vins
| 08.06.08 05:42
budoucí NK.....ROFL ROFL
Povedlo se!
Roman
| 01.12.16 10:33
Architekti dosáhli svého. Vyvolali rozsáhlou diskusi
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od HŠH architekti