Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Nový 37. most přes Seinu v Paříži

Passerelle Simone de Beauvoir

aneb IV. most pro pěší v Paříži¹

Nový pěší most Simone de Beauvoir je napjat mezi 12. a 13. částí Paříže Bercy-Tolbiac, spojuje parkovou plochu parku Bercy (poblíž leží Cinémathèque Française) a BNF.

Ambiciózní struktura zhmotněná v  eleganci dvojice radiál o shodném poloměru, křížících se v podobě pochozích mostovek odpovídají průběhu sil, spolu s volným nábřežím to jsou atributy invenčního technického řešení.
Dualita tlačeného a taženého, jejíž průnikem vzniká mezi těmito tlaky symetrická čočka, kapsa, vnitřní prostor bytí nad Seinou, místo odpočinku, relaxace, kulturního prožitku, výtvarných a hudebních produkcí, setkávání lidí. Most spojující lidi se posouvá dále v živý most, most setkávání lidí.
Je poezií lehkosti a transparence, mezi masou zeleně a BNF, nabízí nové pohledy tok řeky, na horizont s Bibliothéque François Mitterrand gradující v prodloužené ose spolu s věží kostela Notre-Dame de la Gare ….

Konstrukce - pozornost si zaslouží konzoly sloužící jako nosiče hřídelí pro montáž 550 tunové čočky.
Prostor čočky délky 65 metrů, šířky 12 metrů je kryt střechou šířky 6 metrů.visící nad středem řeky.
Soubor sil: oblouk je tlačen a řetězovka tažena, kombinace vertikálních a horizontálních sil spolupůsobí při statickém zabezpečení mostu.Teoreticky čím větší je zatížení, tím větší je napjatost.Ukotvení mostu k zemi se skládá rovněž ze dvou částí: řetězovka je ukotvena v betonovém bloku, který je dále kotven táhly sahající do hloubky 30-ti metrů. Oblouk spočívá na betonovém armovaném pilíři.

Přístupové části mostovky z břehů Bercy a Tolbiac budou složeny na místě a umístěny pomocí jeřábů. Podle projektu je přístup na střední část mostu je bezbariérový, cirkulace po rampách a schodištích, integrovaných do nábřeží, dvojí přístup z říčních břehů zajišťují výtahy.
Podlahy mostovky jsou z dubových prken s protiskluzovou úpravou.

Vlahá letní noc…. Neóny odhalují diskrétní eleganci a krásu jejich křivek, její půvabnou siluetu, ty dráždivé kontury!

Toť čistý obraz struktury ! Architektury…



Bílá noc 28./29.leden 2006 - operace čočka
, o délce 106 metrů byla vyrobena v Lauteubourgu v Alsasku, putovala po Rýnu přes Severní moře a Seinu do Paříže.

23h30 - zastavení provozu na Seině (spolu s vypuknutím oslav překračování řeky)
23h30-02h30 - nákladní pramice (tvořena párem plováků respektující klenutí čočky) přepravující nosník připlouvá do středu a je ukotvena napříc řeky
02h30-05h00 - instalace a sladění zvedací techniky
05h00-07h00 - zvedání
07h00-10h00 - montáž a upevnění čočky ke konzolám mostu

ad¹ pěší mosty přes Seinu v Paříži:Passerelle Debilly, Passerelle Solférino, Pont des Arts
Autor: Jan Goebel, 31.01.06 08:35
Návštěvnost: 8882 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
...Vida - toť mistrovské inženýrství! (7:- )) šakal 31.01.06 09:42
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Prosinec 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.