Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb
JAP
HLEDEJ v sekci     

Kalendář akcí

Připravované

  • Zahrada hrou 2018
    školní zahrady na míru dětem, pedagogům i místní komunitě
    Divadlo Archa, Na Poříčí 26, Praha 1
    Nadace Proměny Karla Komárka
    01.02.2018 - 01.02.2018
  • Konference

    Zahrada hrou 2018

    školní zahrady na míru dětem, pedagogům i místní komunitě


    Divadlo Archa, Na Poříčí 26, Praha 1 mapa
    čtvrtek 01. únor 2018, 09:00
    Nadace Proměny Karla Komárka

    Nadace Proměny Karla Komárka zve na konferenci o školních zahradách, které baví i vzdělávají děti, pomáhají pedagogům v práci, jsou oblíbené mezi rodiči a zároveň jsou důležitým místem komunitního dění a setkávání.
     
    Akce je určená pro pedagogy, ředitele a další pracovníky škol, rodiče, zástupce samosprávy, architekty i všechny další zájemce o tvorbu prostředí pro děti nebo komunitní projekty.
     
    Přijďte načerpat inspiraci, dozvědět se, co dnešním dětem chybí, jak významně mohou školní zahrady tyto nedostatky kompenzovat a jak vytvořit zahradu přesně na míru konkrétní škole. Na programu konference bude i aktuální grantová výzva Zahrada hrou.
     
    Podrobnosti, program a přihláška na konferenci:
    https://www.nadace-promeny.cz/cz/novinky/497_zveme-na-konferenci-zahrada-hrou.html

     

    https://www.nadace-promeny.cz/cz/novinky/497_zveme-na-konferenci-zahrada-hrou.html


     

    vložil: , 14.12.2017

    Probíhající

    Nejsou k dispozici žádné záznamy

    Skončené

  • Mary McLeod: Le Corbusier, the New Woman, and Domestic Reform
    Vítkova 293/2, Praha 8
    Galerie VI PER
    12.01.2018
  • Přednášky

    Mary McLeod: Le Corbusier, the New Woman, and Domestic Reform


    Vítkova 293/2, Praha 8
    pátek 12. leden 2018, 19:00
    Galerie VI PER

    Přednáška Mary McLeod „Le Corbusier, the New Woman, and Domestic Reform“ (Le Corbusier, nová žena a reforma domácnosti) bude zkoumat vztah mezi dílem architekta Le Corbusiera a vznikem hnutí „nouvelle femme“ (nová žena) ve Francii po první světové válce. Zaměří se na to, jak se proměna genderové identity žen a jejich sociálních podmínek (jako například jejich postavení v práci a takzvaná „krize služebnictva“) promítly do Le Corbusierovy vize rodinného života ve dvacátých letech 20. století. McLeod představí jedinečný vliv francouzské architektky a designérky Charlotte Perriand, která se ve svém díle snažila vytvářet funkční obytné prostory s vírou, že lepší design vytváří také lepší společnost, na návrhy Le Corbusierova studia. Představí i roli hnutí, vznikajícího tehdy ve Francii a Německu a zaměřeného na reformu domácnosti (zvláště pak vliv díla Paulette Bernège), na Le Corbusierovo pojetí moderního žití. Jedno z témat, které bude věnována pozornost, je také kuchyně, které se v jeho díle dostalo ve 20. letech význačnější pozornosti. Jako klíčový bude zkoumán projekt bytu pro Salon d’Automne (Podzimní salon) z roku 1929. Součástí přednášky bude rovněž projekce krátkého filmu od Pierre Chenala z roku 1931 L’Architecture d’Aujourd’hui (Architektura dneška), v němž Le Corbusier představuje tři ze svých vil navržených v pozdních dvacátých letech 20. století.

    Mary McLeod je profesorkou architektury na Kolumbijské universitě, kde vyučuje teorii a historii architektury. Učila rovněž na Harvardově univerzitě, Univerzitě v Miami a na Institutu architektonických a urbanistických studií (Institute for Architecture and Urban Studies) v New Yorku. Studovala na Princetonské univerzitě, kde získala postupně bakalářský, magisterský i doktorský titul. Ve své výzkumné a publikační práci se zaměřuje na dějiny moderních hnutí a současnou teorii architektury, přičemž zkoumá témata týkající se vztahů mezi architekturou a ideologiemi. Byla spolueditorkou sborníků Architecture, Criticism, Ideology a Architecture Reproduction, a také editorkou a spoluautorkou knihy Charlotte Perriand: An Art of Living (Abrams, 2003). Byla iniciátorkou a spolukurátorkou výstavy Charlotte Perriand: Interior Equipment, která proběhla v Urban Center v New Yorku. V poslední době se pod záštitou Beverly Willis Architectural Foundation věnovala spolueditaci webové stránky zabývající se americkými architektkami – průkopnicemi. Její články byly publikovány v periodicích jako Assemblage, Oppositions, Art Journal, AA Files, JSAH, Casabella, Art Journal, Harvard Design Magazine a Lotus, ale také v dalších časopisech a antologiích – např. ve Food and the City, Le Corbusier: An Atlas of Modern Landscapes, Architecture School, The Sex of Architecture, Architecture in Fashion, Architecture of the Everyday, Architecture and Feminism, The Pragmatist Imagination, The State of Architecture, Fragments: Architecture and the Unfinished, Architecture Theory since 1968, Oppositions Reader, Le Parole dell’Architettura či v Modern Women: Women Artists at The Museum of Modern Art. Získala několik stipendií a ocenění včetně Brunner Award, Fulbright Fellowship, NEH Award a dále grantů od New York Council of the Arts či od Graham Foundation.

    Přednášku podpořilo Velvyslanectví USA v České republice.

    vipergallery.org/akce/62


     

    vložil: , 04.01.2018

  • Respekt k materiálu
    Jaký význam má udržování řemeslných hodnot v postindustriální době?
    Národní zemědělské muzeum, Kostelní 44, Praha
    doprovodná akce výstavy Dělat les
    14.12.2017
  • Přednášky

    Respekt k materiálu

    Jaký význam má udržování řemeslných hodnot v postindustriální době?


    Národní zemědělské muzeum, Kostelní 44, Praha
    čtvrtek 14. prosinec 2017, 19:00
    doprovodná akce výstavy Dělat les

    Na příkladu historických ornamentů s motivy lesů či dřeva, středomořských galeon a klášterních dveří ukazujeme, jak bylo dřevo v průběhu věků přetvářeno pod rukama řemeslníků, jak získávalo nové významy a zároveň si uchovávalo paměť i symbolickou hodnotu. Dřevo však bylo zároveň vždy úzce spjato se vznikem států – je klíčovým přírodním zdrojem, o který bylo třeba systematicky pečovat a neustále zvyšovat jeho produkci. Na základě zkoumání napětí mezi dřevem jako symbolickou hodnotou a komoditou docházíme k závěru, že hledání nových způsobů, jak nahlížet na materiály, je z etického hlediska velmi náročný úkol, který dává pojmu udržitelnost nový význam.
    --
     
    Valentina Pugliano is a Junior Research Fellow in the history of science and medicine at Christ’s College, University of Cambridge.

    Bernardo Zacka is a Junior Research Fellow in political theory at Christ’s College, University of Cambridge. Bernardo was trained as an electrical engineer and computer scientist at MIT, and went on to pursue a doctorate in political theory at Harvard. His research interests include contemporary normative political theory, political anthropology, organization theory, theories of architecture and space, and 20-th century European political thought.


     

    vložil: Jan Kratochvíl, 31.10.2017

  • Visiting Editors #6 – Anna Puigjaner (Barcelona): MAIO
    Vítkova 2, Praha 8
    Galerie VI PER
    14.12.2017
  • Přednášky

    Visiting Editors #6 – Anna Puigjaner (Barcelona): MAIO


    Vítkova 2, Praha 8
    čtvrtek 14. prosinec 2017, 19:00
    Galerie VI PER

    Přednáška a diskuse s Annou Puigjaner, architektkou, editorkou a spoluzakladatelkou architektonické kanceláře MAIO.

    Anna Puigjaner (1980) je architektka a editorka, věnuje se také výzkumu. Aktuálně vyučuje na Royal College of Arts v Londýně a na Škole architektury ETSAB/ETSAV – UPC v Barceloně. Přednášela v mnoha předních institucích, mj. v MET Museum, GSAPP Columbia University, Yale University, Berkeley University UCLA, FAU Lisabon, UCL-LOCI Brusel. Je spoluzakladatelkou studia MAIO. Ve svém výzkumném projektu se zaměřuje na takzvané Kitchenless Cities, tedy fenomén bydlení s kolektivními kuchyněmi v bytových domech, vyvolávající domestikaci městského prostoru. Za projekt Kitchenless City: Architectural Systems for Social Welfare (Města bez kuchyň: Architektonické systémy sociálního blahobytu) byla finalistkou Rolex Mentor & Protégé Initiative a vyhrála loňskou cenu Wheelwright Prize, Harvard GSD 2016.

    MAIO bylo založeno v roce 2012, tvoří jej Maria Charneco, Alfredo Lérida, Guillermo López a Anna Puigjaner. Kombinují své profesionální aktivity s akademickými, výzkumnými a editorskými projekty. V letech 2011–2016 vedli časopis Quaderns d’Arquitectura i Urbanisme, současně vyučují architekturu v Barceloně. Práce kanceláře MAIO byly publikovány v mezinárodních médiích jako Domus, A10, Monocle, Frame a Detail, vystaveny byly na Bienále architektury v Benátkách a v Chicagu, v MoMA či v Institutu umění v Chicagu. MAIO také získali ocenění v soutěžích jako FAD Award 2016 for Ephemeral Interventions and FAD Award 2015 for Thought and Criticism.

    Více informací na https://www.maio-architects.com/.

    Visiting Editors je otevřená série diskusí, přednášek a čtení o jiných modelech publikování v architektuře.

    Veřejný program Visiting Editors je projektem platformy pro edukaci v architektuře Fake Cities True Stories ve spolupráci s Galerií VI PER v Praze a kulturním prostorem PRAHA Fórum pro architekturu a média v Brně. Kurátorka: Maria Topolčanská.

    vipergallery.org/akce/60


     

    vložil: , 08.12.2017

  • ISLAND, ARCHITEKTURA LÁVY A GEJZÍRŮ & GRÓNSKO
    Betlémské náměstí 5a, Praha 1
    Galerie Jaroslava Fragnera
    13.12.2017
  • Přednášky

    ISLAND, ARCHITEKTURA LÁVY A GEJZÍRŮ & GRÓNSKO


    Betlémské náměstí 5a, Praha 1
    středa 13. prosinec 2017, 19:00
    Galerie Jaroslava Fragnera

    ISLAND, ARCHITEKTURA LÁVY A GEJZÍRŮ & GRONSKO

    Prezentace mezinárodního projektu Artscape Island.
    Přednáška Dana Merty spojená s promítáním fotografií Jiřího Havrana a oficiální premiérou dokumentárního filmu Mediated Motion in the Lava Field /Jiří Straka + Dan Merta/.
     
    13. prosinec 2017 od 19.00
    přízemí Galerie Jaroslava Fragnera
     
     
    Artscape Island/
     
    Bilaterální projekt Artscape Island, který se konal v letošním roce, je pokračováním aktivit Galerie Jaroslava Fragnera v rámci podpory EEA grants, a jeho základním cílem bylo hledání přístupů využití současného výtvarného umění a drobné architektury v rámci zpřístupnění výjimečných lokalit na území Islandu. Experti z Norska, Islandu a České republiky srovnávali přístupy v jednotlivých krajinách a to i na základě zkušeností z projektu Artscape Norway.

    Každá krajina má odlišné geopolitické a ekonomické podmínky, ale bylo třeba vycházet ze základní roviny, kterou byl či je citlivý dialog s materií krajiny. Snažili jsme se porovnávat nástroje, které experti používali pro realizaci projektů v turisticky exponovaných místech Norska a Islandu s možností aplikace v České republice. Umělecké a architektonické intervence  je třeba vnímat z více pohledů,  ne pouze z roviny kultura versus příroda.
     
    Kulturní krajina a veřejný prostor může být obohacen prostřednictvím  realizace unikátních výtvarných a architektonických počinů, které zkvalitňují život nejenom místním komunitám, ale také zahraničním návštěvníkům. Architektonické prvky na pomezí architektury a umění s vysokou estetickou kvalitou přináší jiný pohled na krajinu, vytváří nové vazby a situace pro její vnímání. Zapojení současné architekty a vizuálního umění je významné pro rozvoj  současné postindustriální společnosti směrem  k modernímu a udržitelnému pojetí kulturní krajiny. Site Specific instalace vytvořené pro konkrétní místo, pracující s geniem loci vybraných lokalita a drobné architektury zpřístupňují krajinu v Norsku již cca 20 let. V současnosti době se  objevující i na Islandu, kde se také se stávají multiplikátory lokálních aktivit, kulturních služeb a celkové kulturní, ekologické a sociální udržitelnosti.

    Během červnové  návštěvy Islandu, kdy vznikl ve spolupráci s Jiřím Strakou  dokumentární film Mediated Motion in the Lava Field a výjimečná kolekce fotografií Jiřího Havrana, jsme si začali pokládat otázky o udržitelnosti cestovního ruchu v místech, která se díky bohatnutí střední třídy stávají stále více dostupná, ale i přehřátá. Viz reakce obyvatel kulturních evropských  metropolí i silné diskuze na Islandu či na Novém Zélandu. O těchto faktorech jsme měli také možnost diskutovat během mezinárodní konference Artscape, která se konala v rámci Landscape festivalu Plzeň 2017.
     
    www.artscape-norway.eu

    http://www.gjf.cz/pripravujeme/island-architektura-lavy-a-gejziru-gronsko/


     

    vložil: Galerie Jaroslava Fragnera, 23.11.2017

  • Jürgen Rendl: Suburbandrifter/ Stadlnova + BOLKA
    Mapping
    Norma space, Podskalská 370/31, 12800 Praha 2
    Norm-a galerie, z.s.
    12.12.2017
  • Přednášky

    Jürgen Rendl: Suburbandrifter/ Stadlnova + BOLKA

    Mapping


    Norma space, Podskalská 370/31, 12800 Praha 2
    úterý 12. prosinec 2017, 19:00
    Norm-a galerie, z.s.

    STADLNOVA / SUBURBANDRIFTER
    Náhodná setkání s lidmi a místy v pohybu. Okrajová centra a povrchové proudy regionu ve stavu post-čehokoli. Když se důvěra v neznámé stává hnací silou pokračovat dál. Protože nakonec, každý z nás je migrantem.
    Jürgen Rendl představí formou útržků textů a zvuků cesty po měnícím se regionu, které (ty cesty) se vydává objevovat z fiktivního předměstí kdesi mezi Vídní a Bratislavou. Společně se zvukovým kouzelníkem Bolkou nás přimějí opustit středoevropské komfortní zóny a setkat se s lidmi a místy na východ od jednoznačnosti.
    ---
    Jürgen Rendl (1981) pochází z Rakouska, nyní se v Bratislavě věnuje zkoumání periferií, okrajových míst, žánrů i pozn...http://www.stadlnova.net/), založený na představě fiktivního předměstí mezi Vídní a Bratislavou, v rámci kterého se pravidelně podílí na kulturních iniciativách v širším regionu. Své cesty zaznamenává na http://suburbandrifter.tumblr.com/
    ---
    SUPPORT+AFTERPARTY: BOLKA
    (A)VOID FLOATING GALLERY
    Spojení glitch kultury a akademické elektroakustické hudby. Po letech vytváření vlastních software nástrojů a tvorby mikrokompozic vydal svůj debut na labelu LOM v roce 2012. Vystupuje jako elektroakustický improvizátor. 
    ---
    SK, vstupné dobrovolné, bez rezervace
    ---
    Mapping
    Mapa je jedním z elementárních nástrojů architekta. Může být podkladem, výsledkem, nebo se ústředním stává samotný proces vzniku. Vždy má svého tvůrce, svou metodu a cíl; je filtrovaným výsekem reality, výpovědí o postoji a zájmu. V mapách se spojují klady i omezení přenosu vnímání skutečného světa do předatelných podob. Subjektivní prostředí vzniku se střetává s představou mapy jako objektivně zaznamenaného faktu. Mapujeme to, co je, nebo mapováním realitu teprve vytváříme?
    Série Mapping představuje čtyři přístupy k mapám, jejich možnostem a významu. Mapování města a jeho historie, měst pod tlakem globálních migračních změn, vyloučené lokality, neznámých vrstev ve známém regionu.
    ---
    Program:
    25. 11. - 22. 12. 2017 FB #1_ Tereza Melková: Memory Palace / výstava;24. 11. 2017, 19 hod / vernisáž
    27. 11. 2017, 19 hod FB #2_ Nishat Awan: Diasporic Agencies, Mapping the City Otherwise / přednáška
    28. 11. 2017 FB #3_Kateřina Šedá: BRNOX / přednáška
    12. 12. 2017, 19 hod FB #4_Jürgen Rendl: Suburbandrifter/ Stadlnova / přednáška
    + BOLKA / afterparty
    ---
    CZ, vstupné dobrovolné, bez rezervace
    ---
    www.norm-a.com


     

    vložil: , 20.11.2017

  • Co je architektura? / Filip Hejzlar přednáší na FSv ČVUT
    Ateliér D, Fakulta stavební ČVUT
    Katedra architektury, Fakulta stavební ČVUT
    11.12.2017
  • Přednášky

    Co je architektura? / Filip Hejzlar přednáší na FSv ČVUT


    Ateliér D, Fakulta stavební ČVUT
    pondělí 11. prosinec 2017, 18:00
    Katedra architektury, Fakulta stavební ČVUT

    Filip Hejzlar je absolventem oboru Architektura a stavitelství na Fakultě stavební ČVUT v Praze. Již v průběhu studia spolupracoval s architektonickým a designérským studiem de.fakto, kde se později stal vedoucím architektem. 

    de.fakto, architektonické a designérské studio funguje nepřetržitě již od roku 2001. Studio de.fakto se zabývá návrhy a následnou komplexní realizací staveb a interiérů pod svým autorským dohledem. Tak de.fakto dosahuje maximální funkční i estetické kvality provedení s důrazem na detail a specifický přístup ke každému zadání. Tým architektů-designérů vedených Martinem Sladkým a Filipem Hejzlarem působí v kancelářích na pražských Vinohradech, kde má pro své klienty k dispozici i originální showroom.

    Součástí know-how de.fakto studia je i vlastní moderní truhlářská dílna a dlouholetá úspěšná spolupráce s několika osvědčenými řemeslnými výrobami i profesionály.

    Přednáška proběhne od 18 hod v Ateliéru D, Fakulty stavební ČVUT v Praze.

    PŘEDNÁŠKA JE ZDARMA A JE PŘÍSTUPNÁ VEŘEJNOSTI.

    https://www.facebook.com/events/361377517606942/


     

    vložil: Iva Dvořáková, 06.12.2017

  • Katarina Burin: Artist Talk
    Vítkova 2, Praha 8
    Galerie VI PER
    30.11.2017
  • Přednášky

    Katarina Burin: Artist Talk


    Vítkova 2, Praha 8
    čtvrtek 30. listopad 2017, 19:00
    Galerie VI PER

    V přednášce Katarina Burin promluví o konci svého nedávného dlouhodobého projektu o životě a díle Petry Andrejovy-Molnár (1898–1987), zároveň spojí minulý projekt se současným výzkumem díla Fran Hosken (1920–2006), návrhářky nábytku, pedagožky a aktivistky, která byla mezi prvními ženami, které absolvovaly školu architektury Harvardovy univerzity.

    Katarina Burin se narodila na Slovensku, v šesti letech s rodičim emigrovala do Kanady. Její práce je velmi různorodá (zahrnuje kresbu, modely, koláže, instalace), dlouhodobě se zajímá o dějiny architektury, především modernismus, o pozici žen v architektuře a možnosti a limity historické dokumentace. Nedávno vydala svoji první monografii Contribution and Collaboration: The Work of Petra Andrejova-Molnár and Her Contemporaries (Koenig Books, 2016), která představuje Petru Andrejovu-Molnár, fiktivní brněnskou modernistickou architektku, jako osobnost intenzivně zapojenou do vývoje architektonických hnutí raného 20. století. Samostatné výstavy Katariny Burin z poslední doby zahrnují například Neubauer Collegium na University of Chicago, Kunstverein Langenhagen, Ratio 3 (San Francisco) a P! (New York), skupinové výstavy pak např. Wattis Institute for Contemporary Arts, Institute of Contemporary Art Boston či Aspen Art Museum. Burin je držitelkou Schloss Solitude Fellowship, publikačního grantu Graham Foundation a James and Audrey Foster Prize za rok 2013. V současné době působí jako lektorka vizuálních a environmentálních studií na Harvardově univerzitě a je stupendistkou Radcliffe Institute for Advanced Study tamtéž.

    vipergallery.org/akce/59


     

    vložil: , 30.11.2017

  • Kateřina Šedá: BRNOX
    Norma space, Podskalská 370/31, 12800 Praha 2
    Norm-a galerie, z.s.
    28.11.2017
  • Přednášky

    Kateřina Šedá: BRNOX


    Norma space, Podskalská 370/31, 12800 Praha 2
    úterý 28. listopad 2017, 18:00
    Norm-a galerie, z.s.

    Brnox je netradiční průvodce po brněnském Bronxu, místu se stigmatem vyloučené čtvrti, které leží v samém centru Brna. Kateřina Šedá strávila rok jeho zkoumáním přímo v ulicích/ na úrovni ulice. Kniha, rozdělena do deseti tematických tras, vytváří skrze různé formy a metody záznamu plastický obrázek Brnoxu tak, jak ho má málokterý obyvatel Brna možnost poznat. Zároveň kniha odhaluje témata společná pro různé okrajové lokality – od obtížně prostupných myšlených hranic čtvrti, které ji z centra uvrhají na periferii, po soudržné fungování komunit.

    Průvodce vznikl ve spolupráci s novinářem a spisovatelem Alešem Palánem, bohemistkou Lucií Faulerovou, fotografy Martinem Hlavicou a Adamem Holubovským, grafičkou Kristinou Drinkovou, skupinu BaTeŽo MiKiLu, a mnohými dalšími. Kniha by nemohla vyjít bez ochotné spolupráce řady místních obyvatel a institucí (DROM, Muzeum romské kultury a dalších).
    ---
    Kateřina Šedá (1977) je česká výtvarnice, jejíž práce má blízko k sociální architektuře. Za svou práci byla letos oceněna titulem Architekt roku. V letech 1999–2005 absolvovala Akademii výtvarných umění v Praze u profesora Vladimíra Kokolii. Zaměřuje se na sociálně laděné experimenty, které mají za cíl vyvést zúčastněné ze zažitých stereotypů nebo ze sociální izolace. Pomocí jejich vlastní (vyprovokované) aktivity a díky novému využití všedních prostředků se pokouší probudit trvalou změnu v jejich chování. Je autorkou řady veřejných realizací v České republice i v zahraničí. Vystavovala například v SF Moma v San Franciscu (2014), na Benátském Bienále (2013), v Kunstmuzeum Luzern (2012), v Tate Modern v Londýně (2011), Mori Muzeu v Tokiu (2010), New Museum v New York (2009), Manifestě 7 v Bolzanu (2008), 5. Berlínském Bienále (2008), v Rennaisance Society v Chicagu (2008) nebo na Documentě 12 v Kasselu (2007).
    Vydala řadu knih a publikací v nichž detailně mapuje jednotlivé projekty. Její práce obdržela řadu ocenění (Cena Jindřicha Chalupeckého, Essl Award, Nejkrásnější české knihy, Contemporary Art Society Award, Fluxus Award atd.). Kniha Brnox získala v roce 2017 cenu Magnesia litera za publicistiku.
    ---
    Mapping
    Mapa je jedním z elementárních nástrojů architekta. Může být podkladem, výsledkem, nebo se ústředním stává samotný proces vzniku. Vždy má svého tvůrce, svou metodu a cíl; je filtrovaným výsekem reality, výpovědí o postoji a zájmu. V mapách se spojují klady i omezení přenosu vnímání skutečného světa do předatelných podob. Subjektivní prostředí vzniku se střetává s představou mapy jako objektivně zaznamenaného faktu. Mapujeme to, co je, nebo mapováním realitu teprve vytváříme?
    Série Mapping představuje čtyři přístupy k mapám, jejich možnostem a významu. Mapování města a jeho historie, měst pod tlakem globálních migračních změn, vyloučené lokality, neznámých vrstev ve známém regionu.
    ---
    Program:
    25. 11. - 22. 12. 2017 FB #1_ Tereza Melková: Memory Palace / výstava;24. 11. 2017, 19 hod / vernisáž
    27. 11. 2017, 19 hod FB #2_ Nishat Awan: Diasporic Agencies, Mapping the City Otherwise / přednáška
    28. 11. 2017 FB #3_Kateřina Šedá: BRNOX / přednáška
    12. 12. 2017, 19 hod FB #4_Jürgen Rendl: Suburbandrifter/ Stadlnova / přednáška
    + BOLKA / afterparty
    ---
    CZ, vstupné dobrovolné, bez rezervace
    ---
    www.norm-a.com
     

    https://www.facebook.com/events/186439235253081/


     

    vložil: , 20.11.2017

  • Nishat Awan: Diasporic Agencies, Mapping the City Otherwise
    Mapping
    Norma space, Podskalská 370/31, 12800 Praha 2
    Norm-a galerie, z.s.
    27.11.2017
  • Přednášky

    Nishat Awan: Diasporic Agencies, Mapping the City Otherwise

    Mapping


    Norma space, Podskalská 370/31, 12800 Praha 2
    pondělí 27. listopad 2017, 19:00
    Norm-a galerie, z.s.

    Kniha Diasporic Agencies se věnuje možnostem reakce architektury a urbánního designu na důsledky zvýšené migrace. S předpokladem, že osídlení diaspor vzniká kombinací prostorových, osobních a politických okolností, se v knize otevírají otázky rozdílnosti, náležení a pohybu v rámci města. Na sérii několika příkladů ukazuje, jak diaspory produkují nový typ prostoru a novou subjektivitu v současných evropských metropolích. Zkoumá způsoby, kterými geopolitické činitele ovlivňují jednotlivé životy a jak se národní a regionální hranice vpisují do diasporických entit. Kniha vychází z předpokladu, že způsob náležení obyvatel diaspor k několika rozdílným místům – napůl zde a napůl jinde – vytváří krizi standardních modelů architektonické reprezentace, která zplošťuje a homogenizuje vnímanou zkušenost. Jako alternativu přináší Diasporic Agencies non-reprezentativní přístup, kde se přesídlení osob žijících v diasporách a jejich následná reteritorializace prostoru rozvíjí ve způsobech myšlení a jednání. Kniha je určena teoretikům i lidem z praxe z mnoha oborů – architektům, umělcům, geografům, urbanistům; každému, kdo se zabývá mapováním nebo procesům migrace propsaným do městských prostor. 
    ---
    Nishat Awan přednáší na Škole architektury Sheffieldské univerzity. Její specializace jsou otázky migrace a vysídlování a způsoby, kterými je možné tyto jevy reflektovat v architektuře a urbanismu. Zajímá se o možnosti vizuální reprezentace a eticky bezúhonné participace na dění v okrajových či vzdálených lokalitách. Věnuje se výzkumu skrze praxi (research-by-design), často spolupracuje s umělci, využívá výstavní formát jako svébytný způsob zkoumání. Její poslední kniha, Diasporic Agencies (Ashgate, 2016), otevírá opomíjené téma, jak může architektura a urbanismus reagovat na důsledky zvýšené migrace. Zajímá se také o alternativní způsoby architektonické praxe a kreativní metodologie výzkumu – témata, kterými se zabývá projekt a kniha Spatial Agency (Routedge, 2011, spoluautorka), nebo publikace Trans-Local-Act (aaa-peprav, 2011, koeditorka).
    ---
    Mapping
    Mapa je jedním z elementárních nástrojů architekta. Může být podkladem, výsledkem, nebo se ústředním stává samotný proces vzniku. Vždy má svého tvůrce, svou metodu a cíl; je filtrovaným výsekem reality, výpovědí o postoji a zájmu. V mapách se spojují klady i omezení přenosu vnímání skutečného světa do předatelných podob. Subjektivní prostředí vzniku se střetává s představou mapy jako objektivně zaznamenaného faktu. Mapujeme to, co je, nebo mapováním realitu teprve vytváříme?
    Série Mapping představuje čtyři přístupy k mapám, jejich možnostem a významu. Mapování města a jeho historie, měst pod tlakem globálních migračních změn, vyloučené lokality, neznámých vrstev ve známém regionu.
    ---
    Program:
    25. 11. - 22. 12. 2017 FB #1_ Tereza Melková: Memory Palace / výstava;24. 11. 2017, 19 hod / vernisáž
    27. 11. 2017, 19 hod FB #2_ Nishat Awan: Diasporic Agencies, Mapping the City Otherwise / přednáška
    28. 11. 2017 FB #3_Kateřina Šedá: BRNOX / přednáška
    12. 12. 2017, 19 hod FB #4_Jürgen Rendl: Suburbandrifter/ Stadlnova / přednáška
    + BOLKA / afterparty
    ---
    EN bez tlumočení, vstupné dobrovolné, bez rezervace
    ---
    www.norm-a.com

    https://www.facebook.com/events/862167083956782/


     

    vložil: , 20.11.2017

  • Co je architektura? / Vladimír Šlapeta přednáší na FSv ČVUT
    Ateliér D, Fakulta stavební ČVUT
    Katedra architektury, Fakulta stavební ČVUT
    27.11.2017
  • Přednášky

    Co je architektura? / Vladimír Šlapeta přednáší na FSv ČVUT


    Ateliér D, Fakulta stavební ČVUT
    pondělí 27. listopad 2017, 18:00
    Katedra architektury, Fakulta stavební ČVUT

    Vladimír Šlapeta je český historik architektury a vysokoškolský pedagog. Po dokončení studia architektury na ČVUT v Praze v roce 1972 začal pracovat jako architekt v Ostravě. V letech 1973–1991 byl vedoucím oddělení architektury Národního technického muzea v Praze. V období 1991–1997 byl děkanem Fakulty architektury ČVUT a pak do roku 2000 prorektorem ČVUT. V roce 2003 byl opět zvolen děkanem Fakulty architektury ČVUT.

    V období 2006–2010 byl děkanem Fakulty architektury VUT v Brně. Je autorem řady publikací o moderní architektuře a urbanismu.

    Přednáška proběhne od 18 hod v Ateliéru D, Fakulty stavební ČVUT v Praze.

    PŘEDNÁŠKA JE ZDARMA A JE PŘÍSTUPNÁ VEŘEJNOSTI.

    https://www.facebook.com/events/346079389199181/


     

    vložil: Iva Dvořáková, 22.11.2017

  • José Aragüez: The Building
    Vítkova 2, Praha 8
    Galerie VI PER
    24.11.2017
  • Přednášky

    José Aragüez: The Building


    Vítkova 2, Praha 8
    pátek 24. listopad 2017, 19:00
    Galerie VI PER

    José Aragüez vede od roku 2014 mezinárodní projekt The Building (Stavba), v rámci něhož byla uspořádána dvě symposia – na Architectural Association v Londýně a na škole architektury na Kolumbijské univerzitě v New Yorku –, a dále teoretický seminář na Cornellově univerzitě. Výsledky této práce vyvrcholily v knize vydané Lars Müller Publishers v listopadu 2016, která bude také tématem této diskuse.

    Jaký je vztah mezi stavbou a architektonickým myšlením? Jak lze o stavbě hovořit jakožto o místě, kde vzniká diskurz? Co znamená tvrzení, že architektonické myšlení je formou vědění? Může architektonické myšlení přinést diskurzivní poznání, které je specifické a přesto je lze zároveň i zobecnit? Během posledních několika desetiletí učinily dějiny a teorie architektury významný pokrok v posouvání svých hranic a rozšiřování svého publika. Rubem této expanze však je výrazný posun objektu a s tím i určité zanedbání vlastního architektonického myšlení. Na druhém konci spektra se diskuse zaměřily výhradně na proces navrhování a výsledek se často ukázal jako sebereferenční nebo omezený pouze na oblast praxe a ateliérové výuky. Kniha vytváří most mezi těmito dvěma proudy tím, že mobilizuje téma „stavby“, které zpravidla náleží k druhému směru uvažování, přičemž se však zabývá zmíněnou expanzí.

    Čtyřicet tři přispěvatelů pocházejících z Evropy a USA, čítající děkany, vedoucí akademiky, architekty, historiky, teoretiky, filosofy a doktorandy, se zabývá těmito a příbuznými otázkami prostřednictvím zkoumání klíčových architektonických struktur, které vznikly v Asii a na Západě od konce 80. let 20. století do současnosti. Pohlížejí na tyto struktury skrze celé spektrum témat, a to jak intra-, tak metadisciplinárních: patří mezi ně podobnost, hodnota, ikonografie, objektivita, téma města, nuda a digitální technologie. Tím vším tato publikace naznačuje cesty, kterými mohou budovy vytvářet koncepční rámce s vlivem přesahujícím architekturu a zasahujícím do dalších oblastí vědění a praxe. Mezi takové oblasti patří dějiny kultury a poznání, filosofie, literární teorie, město, umění a design jako celek.

    José Aragüez je architekt sídlící v New Yorku. Je profesorem architektury na Kolumbijské univerzitě a doktorandem dějin a teorie architektury na Princetonské univerzitě. Absolvoval obor architektura a urbanismus na Universidad de Granada ve Španělsku a obor Advanced Architectural Research na Kolumbijské univerzitě v New Yorku. V minulosti pracoval pro Antonia J. Torrecillase (Španělsko), MVRDV (Rotterdam) a Idom/ACXT (Londýn). Svou práci představil po celém světě (v Evropě, Severní Americe i na Blízkém východě), vyučoval na univerzitách Cornell, Princeton a na Universidad de Granada. Jeho projekty, prezentované částečně na lisabonském Architektonickém trienále 2013 a architektonickém bienále v Benátkách 2014, získaly množství cen a grantů od institucí včetně Canadian Centre for Architecture (CCA), the Barr Ferree Foundation, španělské vlády a Kolumbijské a Princetonské univerzity. Pro více informací navštivte https://www.josearaguez.com/.

    vipergallery.org/akce/58


     

    vložil: , 08.11.2017

  • BEATRIZ COLOMINA – Soukromé a veřejné: Architektura ve věku sociálních médií
    Veřejný prostor CZ – krajina města
    Svatováclavský sál Betlémské kaple, Betlémské náměstí 4, Praha 1
    Galerie Jaroslava Fragnera, Ústav dějin umění AV ČR
    22.11.2017
  • Přednášky

    BEATRIZ COLOMINA – Soukromé a veřejné: Architektura ve věku sociálních médií

    Veřejný prostor CZ – krajina města


    Svatováclavský sál Betlémské kaple, Betlémské náměstí 4, Praha 1
    středa 22. listopad 2017, 18:00
    Galerie Jaroslava Fragnera, Ústav dějin umění AV ČR

    DOPROVODNÝ PROGRAM VÝSTAVY 
    VEŘEJNÝ PROSTOR CZ – KRAJINA MĚSTA

    1. 11.–24. 11. 2017
    V GALERII JAROSLAVA FRAGNERA 
     

    BEATRIZ COLOMINA
    "Soukromé a veřejné: Architektura ve věku sociálních médií"

    Nástup sociálních médií byl možná nejdůležitější změnou v sociálním, kulturním a ekonomickém životě jednadvacátého století. Otevřel se nový prostor pro navrhování. Sociální média jsou totiž opravdu zásadním prostorem navrhování. Prostřednictvím mnoha platforem můžeme nejen komunikovat a spolupracovat se stále širšími skupinami lidí, ale také přetvářet sami sebe. Obrazy, videa, texty, emotikony, tvíty, memy, komentáře, posty a reposty jsou využívány, aby konstruovaly digitální osobnost. Před rokem 2000 sociální média neexistovala. Pak nastal ohromující exponenciální nárůst množství kanálů, uživatelů, spojení a rychlosti. Několik sekund se stalo prostorem pro navrhování. Je to naprostá proměna způsobu života, která má obrovské důsledky pro města. …

    Přednáška bude zkoumat sociální média jako novou formu urbanizace, jako architekturu toho, jak společně žijeme. Sociální média nejen vytvořila nový druh virtuálního města, které převzalo mnohé funkce tradičního města. Ale také redefinovala a restrukturovala fyzický prostor. Dnes obýváme jakýsi hybridní prostor mezi virtuálním a reálným světem. Podobně jako nástup masmédií na počátku 20. století, přepsala sociální média znovu to, co je veřejné a co soukromé, co je uvnitř a co venku. Sociální média přetvářejí nás i prostor, v němž žijeme.

    Beatriz Colomina je profesorkou dějin moderní architektury na Princeton University v New Yersey. Ve své nejznámější knize Privacy and Publicity: Modern Architecture as Mass Media (1994) se v souvislosti s tématem medializace architektury zabývala Adolfem Loosem a Le Corbusierem. Její poslední publikace (spolu s Markem Wigleym) are we human ? – notes on an archaeology of design doprovázela stejnojmennou výstavu na bienále v Istanbulu v roce 2016.

    V ANGLIČTINĚ, ZAJIŠTĚN SIMULTÁNNÍ PŘEKLAD DO ČEŠTINY
    VSTUP VOLNÝ A BEZ REZERVACE
    Přednáška se koná ve Svatováclavském sále Betlémské kaple, Betlémské náměstí 4, Praha 1.

    http://www.gjf.cz/kalendar-akci/verejny-prostor-cz-krajina-mesta/


     

    vložil: Galerie Jaroslava Fragnera, 07.11.2017

  • Beatriz Colomina & Mark Wigley: Are We Human?
    Vítkova 2, Praha 8
    Galerie VI PER
    21.11.2017
  • Přednášky

    Beatriz Colomina & Mark Wigley: Are We Human?


    Vítkova 2, Praha 8
    úterý 21. listopad 2017, 19:00
    Galerie VI PER

    V přednášce Beatriz Colomina a Mark Wigley představí knihy a kurátorský koncept 3. Bienále designu v Istanbulu, které oba připravili v roce 2016 pod názvem Are We Human? The Design of the Species, 2 Seconds to 2 Days, 2 Years, 200 Years and 200,000 Years. (Jsme lidmi? Design druhu, od 2 vteřin ke 2 dnům, 2 letům, 200 letům a 200,000 letům.) Tento mezinárodní a interdisciplinární projekt zkoumal zvláštní a velmi úzký vztah mezi designem a člověkem a vyústil v ambiciózní, dosud probíhající sérii výstav, sympozií, knižních publikací a online experimentů. Jejich manifest vztahující se k bienále zněl: „Design je neustále prezentován jako něco, co člověku slouží; jeho skutečným cílem je však přitom proměnit design člověka samotného. Dějiny designu jsou tak dějinami vyvíjejících se koncepcí člověčenství. Hovořit o designu je jako hovořit o stavu našeho druhu. Lidstvo bylo vždy zásadním způsobem tvarováno designem, který samo produkovalo, a svět designu nadále expanduje. Žijeme v době, kdy vše podléhá designu, od pečlivě propracované vizáže a online identit každého z nás až po celé světy osobních přístrojů, nových materiálů, rozhraní, sítí, systémů, infrastruktur, dat, chemikálií, organismů a genetických kódů, které nás obklopují. Průměrný den obsahuje zkušenost z tisíce vrstev designu, které zasahují ven do vesmíru, ale i hluboko do našich těl a myslí. Doslova žijeme v designu, jako pavouk žije v pavučině, vytvořené vlastním tělem. Ale na rozdíl od pavouka jsme utkali bezpočet vzájemně se překrývajících a interagujících sítí. Dokonce i sama planeta je celá pokrytá designem jako nějakou geologickou vrstvou. Již neexistuje žádný svět mimo design. Design se stal světem samotným. Základní pojem „dobrý design“, jak byl přiveden na svět v Londýně poloviny devatenáctého století, již nestačí. Je to anestetikum, které přestalo účinkovat. Nejpalčivější otázkou je dnes „co je designem po designu?“.

    Během této přednášky Beatriz Colomina a Mark Wigley představí svou novou knižní sbírku polemických „poznámek z terénu“ nazvanou Are We Human?: Notes on an Archeology of Design (Jsme lidmi? Poznámky k archeologii designu), která svým myšlenkovým obsahem sahá i za bienále, aby uvažovala o našem druhu znovu a úplně jinak a – jako u skutečné archeologie – odhalila, jak je možné, že se design stal virálním a je nyní větší než svět sám.

    Beatriz Colomina je profesorkou teorie a dějin na School of Architecture a zakladatelkou a současně ředitelkou programu Media and Modernity na Princetonské univerzitě. Napsala mnoho textů na témata, jako jsou architektura, umění, sexualita a média. Mezi její publikované knihy patří: Are We Human? Notes on an Archeology of Design (Lars Müller, 2016), společně s Markem Wigleyem; The Century of the Bed (Verlag für Moderne Kunst, 2015); Manifesto Architecture: The Ghost of Mies (Sternberg, 2014); Clip/Stamp/Fold: The Radical Architecture of Little Magazines 196X-197X (Actar, 2010); Domesticity at War (MIT Press, 2007); Privacy and Publicity: Modern Architecture as Mass Media (MIT Press, 1994), a Sexuality and Space (Princeton Architectural Press, 1992). Byla kurátorkou mnoha výstav včetně Clip/Stamp/Fold (2006), Playboy Architecture (2012) a Radical Pedagogies (2014). Spolu s Mark Wigleyem byla kurátorkou 3. Bienále designu v Istanbulu (2016).

    Mark Wigley je profesorem architektury a emeritním děkanem na Columbia University’s Graduate School of Architecture, Planning and Preservation. Je historikem a teoretikem, který zkoumá průsečíky mezi architekturou, uměním, filosofií, kulturou a technologiemi. Mezi jím publikované tituly patří: Buckminster Fuller Inc. – Architecture in the Age of Radio (Lars Müller, 2015); The Activist Drawing: Retracing Situationist Architectures from Constant's New Babylon to Beyond (editováno spolu s Catherine de Zegher, MIT Press, 2001); Constant's New Babylon: The Hyper-Architecture of Desire (010 Publishers, 1999); White Walls, Designer Dresses: The Fashioning of Modern Architecture (MIT Press, 1996) či Derrida’s Haunt: The Architecture of Deconstruction (MIT Press, 1993). Byl kurátorem výstav v MoMA, The Drawing Center, the Witte de With v Rotterdamu či v Canadian Center for Architecture v Montrealu. V roce 2016 byl spolu s Beatriz Colomina kurátorem 3. Bienále designu v Istanbulu. Jeho poslední knihou, napsanou spolu s Beatriz Colomina, je Are We Human? Notes on an Archaeology of Design (Lars Müller, 2016).

    vipergallery.org/akce/57


     

    vložil: , 19.11.2017

  • PAVEL KAROUS – Historie kulturní politiky „Percent for Art“
    Veřejný prostor CZ – krajina města
    Betlémské náměstí 5a, Praha 1
    Galerie Jaroslava Fragnera
    15.11.2017
  • Přednášky

    PAVEL KAROUS – Historie kulturní politiky „Percent for Art“

    Veřejný prostor CZ – krajina města


    Betlémské náměstí 5a, Praha 1
    středa 15. listopad 2017, 19:00
    Galerie Jaroslava Fragnera

    DOPROVODNÝ PROGRAM VÝSTAVY 
    VEŘEJNÝ PROSTOR CZ – KRAJINA MĚSTA

    1. 11.–24. 11. 2017
    V GALERII JAROSLAVA FRAGNERA 
     

    Přednáška 
    PAVEL KAROUS
    Historie kulturní politiky „Percent for Art“


    Doprovázet architekturu a veřejný prostor našich měst výtvarným uměním je tradicí už od antických civilizací. Tato kulturní zvyklost byla vždy velmi významnou součástí života jeho obyvatel, neboť odpovídala na jejich náboženské – ideologické, estetické, reprezentativní, sociální a politické potřeby. Již v průběhu 19. století postupně odcházejí tradiční donátoři výtvarného umění v architektuře, jako byla dříve církev a šlechta, kterou nahrazuje sponzoři z řad buržoazie. V druhé polovině 20. století se v oligopolním kapitalismu vytrácí a v komunistických režimech zcela zaniká osvícený soukromý investor – národní kapitalista. Odumírající privátní sféru postupně nahrazoval v této funkci stát, který byl v 50. a 60. letech i v západní Evropě největším investorem. Vedení většiny evropských a severoamerických států po druhé světové válce, ve snaze posílit svůj kultivační a ideový vliv na své obyvatele, institucionalizovalo materiální podporu výtvarného umění ve veřejném prostoru. Jednou z velmi vlivných myšlenek na podporu současného umění v architektuře byla kulturní politika „Procento na umění“ (Percent for Art), která funguje ve většině zemí Západu dodnes.

    Pavel Karous (*1979) je sochař, který vytváří objekty, věnuje se místně specifickým instalacím, intervencím do veřejného prostoru, realizacím do architektury, výstavnictví a designu. Vystudoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze v ateliéru Prostorová tvorba a na UMPRUM poté působil jako asistent v ateliéru Skla. Ve své tvorbě se zabývá především vztahem mezi geometrií a lidskou společností. Se svým dlouhodobým projektem „Vetřelci a volavky“ dokumentuje a popularizuje výtvarné umění ve veřejném prostoru z období reálného socialismu. V rámci Plzeň 2015 evropské město kultury intervenoval s Michalem Pěchoučkem do památníku Československo-Sovětského přátelství, který přetvořili na památník sochaře Rudolfa Svobody. V roce 2016 vytvořil pro boskovické muzeum „Pomník Bruno Zwickera“. Ve stejném roce vytvořil architekturu výstavy „Jižní město – od utopie k realitě“ pro galerii Chodovská tvrz. Ve spolupráci s utečeneckým centrem v Oslu vytvořil se svojí uměleckou skupinou Nová věčnost v Kulturním domě Lørenskog instalaci „Fašismus a figurace“. V současnosti vystavuje na prestižní výstavě umění „Brno Art Open 2017“ se svým realizací do veřejného prostoru „Zářič“ a také na výstavě „Nomádi“ v plzeňském DEPO2015. Od roku 2016 také připravuje a moderuje na radiu Wave pořad Predátoři a plameňáci, který je zaměřený na aktuální projevy vizuálního umění ve veřejném prostoru. V současnosti učí jako vedoucí Ateliéru sochy na Škole současného umění – Scholastika.

    VSTUP VOLNÝ A BEZ REZERVACE
    Přednáška se koná v přízemí Galerie Jaroslava Fragnera
    Betlémské náměstí 5a, Praha 1

    http://www.gjf.cz/kalendar-akci/verejny-prostor-cz-krajina-mesta/


     

    vložil: Galerie Jaroslava Fragnera, 07.11.2017

  • Visiting Editors #5 – Mark Minkjan (Amsterdam): Failed Architecture
    Vítkova 2, Praha 8
    Galerie VI PER
    06.11.2017
  • Přednášky

    Visiting Editors #5 – Mark Minkjan (Amsterdam): Failed Architecture


    Vítkova 2, Praha 8
    pondělí 06. listopad 2017, 19:00
    Galerie VI PER

    Přednáška a diskuse s Markem Minkjanem, spolu zakladatelem a šéfredaktorem blogu Failed Architecture – Researching Urban Failure.

    Mark Minkjan (1985) je urbánní a architektonický geograf, kterého zajímá vztah mezi vystavěným prostředím a společností. Studoval urbánní geografii, ekonomii a sociologii na Amsterdamské univerzitě, je členem Non-fiction – kanceláře pro kulturní inovaci (http://non-fiction.nl/). Editoval a přispěl do několika publikací a webů, píše rovněž pro The Guardian a VICE. Mark Minkjan je spoluzakladatelem nadace Failed Architecture. Pro období 2015–2016 získal grant Dutch Creative Industries za svoji ambici tvořit stravitelné formy architektonické kritiky pro široké publikum. Je vítězem holandské ceny za architektonickou kritiku Geert Bekaert Award za rok 2016. Více informací na https://www.failedarchitecture.com.

    Visiting Editors je otevřená série diskusí, přednášek a čtení o jiných modelech publikování v architektuře.

    Veřejný program Visiting Editors je projektem platformy pro edukaci v architektuře Fake Cities True Stories ve spolupráci s Galerií VI PER v Praze a kulturním prostorem PRAHA Fórum pro architekturu a média v Brně. Kurátorka: Maria Topolčanská.

    Prezentaci Marka Minkjana finančně podpořilo Velvyslanectví Nizozemského království v České republice.

    vipergallery.org/akce/56


     

    vložil: , 01.11.2017

    Vložit novou akci

    Typ akce jiný typ
    Název
    Podnázev
    Pořadatel
    Místo konání
    MapaGPS souřadnice    
    Lokace Domácí   Zahraniční
    Termín
    Čas

    Odkazhttp://
    Podrobnosti
     
    Obrázky
    Pro výběr více obrázků použijte Ctrl nebo Shift
    TOPlist © archiweb.cz 1997-2018
    Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
    archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.