Z Veveří má v Brně po rekonstrukci zmizet tranzitní doprava

Vložil
ČTK
11.09.2017 14:25
Brno



Brno - Brněnská ulice Veveří se má stát po plánované rekonstrukci třídou, z níž zmizí tranzitní doprava, naopak se zde posílí role pěší dopravy a mnohem bezpečněji se budou cítit cyklisté. Pro zamezení tranzitu je však nejprve nutné dokončit velký městský okruh v úseku Žabovřeská a zajistit odklon aut jedoucích z Vídeňské na Mendlovo náměstí. Nejtvrdším opatřením je takzvaná zátková zastávka Grohova, kde bude zákaz vjezdu a projede pouze zásobování, řekl dnes na tiskové konferenci projektant Vlastimil Novák z kanceláře PK Ossendorf.


Dnes jezdí po Veveří zhruba 11.000 aut denně, přičemž podle projektantů jich je přes 6000 tranzitujících. "Tato auta je potřeba odklonit na velký městský okruh. Není důvod, aby lidé jezdili z jihu přes Úvoz a Veveří," uvedl Novák. Kromě stavby Žabovřeské, která může převzít zátěž z centra města, je potřeba navést na okruh auta jedoucí od Vídeňské a také udělat opatření v severní části města v Žabovřeskách, aby tranzitní doprava nemířila z ulice Pod Kaštany na Veveří.

Dosud plní Veveří především rezidenční a obchodní funkci, je v ní řada restaurací, hospod, ale i obchodů s různým zbožím. "Je naší snahou, aby se zde nadále dobře bydlelo a kvetl zde byznys. Proto zůstane dopravní obsluha ulice zachovaná," řekl náměstek pro dopravu Matěj Hollan.

V ulici zůstane vzrostlá zeleň, která se ještě mírně doplní, a ke zhruba 110 parkovacích místům přibude dalších třicet. Cyklisté budou mít v horní části od Konečného náměstí bezpečnou vymezenou trasu, v dolní užší části ulice bude opatření jiné.

Velkou roli hrají ve Veveří také pěší, kteří do ulice míří do restaurací a obchodů, sídlí v ní také několik vysokých škol, uvedl Novák.

Podle něj může být Veveří první městskou třídou západního střihu, podobně jako je například ve Vídni Maria Hilfe Strasse. "Je potřeba se na Veveří dívat jako na ulici, a ne jako na dopravní tepnu. V budoucnu se uvažuje i o rekonstrukci od Konečného náměstí až po Minskou."

Stavba by mohla začít zhruba v letech 2019 či 2020, rozhodně však po dokončení Žabovřeské. Trvat by mohla zhruba dva roky, protože bude potřeba rekonstruovat veškeré sítě. Už nyní se počítá s tím, že zůstane zachovaný alespoň jednokolejný tramvajový provoz.
0 komentářů
přidat komentář

Související články