Židenická radnice žádá změny v přestavbě železnice v Brně

Zdroj
Tereza Fojtová
Vložil
ČTK
26.07.2006 19:10
Brno

Brno - Radnice brněnské městské části Židenice žádá změny v  kontroverzním projektu přestavby železničního uzlu v Brně. Železniční trať vede v Židenicích v těsné blízkosti obytných domů a radnice se obává, že zvýšení provozu po přestavbě výrazně zhorší podmínky pro bydlení. Novináře dnes o tom informoval starosta Židenic Josef Veselý.

    Své požadavky vznese radnice v  rámci zahájeného územního řízení. Starosta také vyzval dopisem zhruba 300 občanů, jichž se problém týká, aby se do územního řízení aktivně zapojili se svými námitkami. "Mohou tak učinit pouze do 24. srpna, později již nebude k  jejich námitkám přihlíženo," upozornil Veselý.
    O zahájení stavebního řízení informovala radnice Brno-střed na úřední desce 17. července. "Úřední desky však lidé často nesledují, a proto jsme se rozhodli obyvatele upozornit na důležitý okamžik, kdy se i oni mohou stát účastníky řízení," řekl Veselý.
    Radnice požaduje zvýšenou ochranu před hlukem, vybudování většího počtu mostů, aby trať nepůsobila jako neprostupná bariéra a kompenzace majitelům nemovitostí, kterým kvůli přítomnosti trati vznikají omezení. Chce se zasadit také o rozšíření zelených ploch.
    Vedení Správy železniční dopravní cesty, která je investorem stavby, dnes ČTK sdělilo, že na vznesené připomínky bude reagovat. Podle Veselého to ale správa při dosavadních jednáních spíše odmítala.
    Již nyní obdržela židenická radnice dvě petice, v níž si lidé stěžovali na přílišnou hlučnost provozu stávající tratě a žádali omezení rychlosti a četnosti průjezdu vlaků. Po přestavbě by přitom vlaky měly projíždět ještě rychleji a ve větší intenzitě, upozornil starosta.
    O přestavbě železničního uzlu se v Brně hovoří už několik let. Celkem má projekt přijít na necelých 25 miliard. Nejvíce sporů se vede kolem přesunu hlavního nádraží o 800 metrů jižněji. Odpůrci upozorňují na to, že stěhování zkomplikuje cestování hromadnou dopravou a navíc na mnoho let vyčerpá městskou pokladnu. Příznivci tvrdí, že odsun umožní nejen to, aby nádraží využívaly moderní vlakové soupravy, ale navíc by měl přispět k rozvoji centra města.

> Brno doufá v dotaci EU na dopravní stavby u nového nádraží
> Brno schválilo zadání územního plánu, jenž řeší i přesun nádraží
> Šimonovský představil EU přestavbu železničního uzlu v Brně
> Brno otevře informační centrum o velkých projektech
> Odpůrci přesunu brněnského nádraží žádají o pomoc premiéra
> Model brněnského nádraží za dva miliony je nehotový
0 komentářů
přidat komentář

Související články