Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Dorit Margreiter: 10104 Angelo View Drive
Camera – Uměleckoprůmyslové muzeum Moravské galerie v Brně | 8. 9. – 30. 11. 2006
AUTORKA VÝSTAVY: Dorit Margreietr
KURÁTOR VÝSTAVY: Jiří Pátek

Ve své práci se rakouská umělkyně Dorit Margreiter (*1967) věnuje hlavně souvislostem filmu a televize ve vztahu k architektonickému a sociálnímu vnímání prostoru. Videoinstalace vytvořená v Moravské galerii v Brně je modifikací výstavy, která měla premiéru v Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien na přelomu let 2004/2005. Ukazuje konkrétní pozdně modernistický rodinný dům, navržený americkým architektem Johnem Lautnerem, jenž byl v mnoha hollywoodských filmech prezentován jako "místo zla". Dorit Margreiter se dotýká této "architektonické noční můry" z mnoha úhlů, aby zpochybnila konvence filmové reprezentace a při tom předložila v rámci interakcí v architektonickém prostoru nové neočekávané způsoby jejího užití. Umělkyně se obrací k tradičnímu členění architektury, ale i například ke genderově specifickým konotacím prostoru a významu. Titulek její filmové instalace je narážkou na adresu 10104 Angelo View Drive, situovanou v kopcích nad Los Angeles, kde byly snímky realizovány.
Dorit Margreiter využívá dokumentární filmové strategie, aby jí - v kombinaci s Lautnerovou architekturou, která budí dojem jakoby stála mimo fyzikální zákony - konfrontovala s určitou fiktivností tohoto místa. Zvláštní je, že všechny záběry, ačkoli byly snímány statickou kamerou, což zvětšuje jejich objektivitu a neutralitu, v sobě mají velkou dávku mysterióznosti. Může za to nelogičnost, která z této architektury dýchá díky tomu, že kloubí dohromady konstrukční prvky, jako jsou skleněné stěny, automaticky pohyblivé zákryty atd., s různými technickými vymoženostmi. Nezvyklé momenty jako voda tekoucí po, nebo za skleněnými povrchy, která se náhle zastavuje, nebo televizor vystupující z bloku betonu, jenž je zároveň stolkem, to vše zpochybňuje objektivitu záznamu. Navíc je filmový záznam proložen krátkými filmovými sekvencemi, které realizovala v Lautnerově architektuře obskurní umělecká skupina Toxic Titties. Opět s cílem znejasnit hranice mezi dokumentem a hraným filmem.
Dorit Margreiter proměnila výstavní prostor Camery v "black box", v místo mimo čas a prostor, v němž se proplétá produkce s reprodukcí. V jedné části tohoto prostoru-neprostoru je na vznášející se transparentní plátno promítán 16mm film, zatímco bodové světlo osvětluje překližkový model, imitaci betonového stolku, s vysunutou televizí, který můžeme vidět (v originále) ve filmu. Druhá část, oddělená panely, které odstiňují filmovou projekci, je naplněná velkoformátovými fotografiemi, záběry, jenž máme možnost rovněž spatřit ve filmu. Ve srovnání s klasickým promítáním zakoušejí diváci ve výstavě Dorit Margreiter cosi jako obrácený filmový scénář, tady se produkce a reprodukce prostupují, jsou provázány do složité sítě vztahů. Jinak řečeno divák je konfrontován s permanentně se měnícími hladinami reprezentace, což vyvolává otázky po dosahu médií a po produkci různých schémat a šablon, které jsou s existencí médií dnes svázány.

Doprovodný program k výstavě:
Rodinný dům situovaný na kopcích v Los Angeles, jehož adresa je 10104 Angelo View Drive, sloužil jako interiér pro natáčení několika Hollywoodských filmů, z nichž nejznámější jsou Charlieho andílci, Big Lebowski, Playing God (někdy překládáno jako Ruce od krve) a bondovka Diamanty jsou věčné. V rámci doprovodného programu k výstavě je uvedeme v přednáškovém sále Uměleckoprůmyslového muzea, Husova 14.

Středa 13. září v 18.00
Charlieho andílci
USA / Německo, 2000, 98 min
režie: Joseph Mc Ginty Nichol, hrají: Cameron Diaz, Drew Barrymore, Lucy Liu, Bill Murray, Sam Rockwell, Kelly Lynch a další
Šéf dynamické hi-tech společnosti Knox Technologies byl profesionálním způsobem unesen přímo ze své kanceláře. V ohrožení jsou milionové zisky firmy, sám pan Knox a jak se rychle ukáže i tisíce nevinných lidí. Jaký bezohledný padouch stojí za únosem? O co mu vlastně jde? A jak se mu dostat na kobylku? Na tři otázky musí najít odpovědi tři krásné špičkové agentky Natalie, Dylan a Alex, které pracují pro soukromou detektivní agenturu pana Charlieho. Každá z dívek je docela jiná, ale něco mají všechny tři společné - inteligenci a sexappeal. Obé používají se stejným šarmem a jistotou jako asijská bojová umění, ruční i těžké palné zbraně a nejvyspělejší špionážní techniku.

Středa 18. října v 18.00
Diamanty jsou věčné
USA/Velká Británie, 1971, 115 min
režie: Guy Hamilton, hrají: Sean Connery, Jill St. John, Bruce Cabot a další
Na trhu s diamanty vznikne podivná situace. Bondovi nezbývá než v Holandsku proniknout mezi pašeráky drahých kamenů a dostat se tak do blízkosti dvou mužů. Setkání s nimi však bylo doposud pro kohokoliv osudné. V Jihoafrické republice zabili zubaře, který kupoval kradené diamanty přímo od horníků, ale tím řetěz vražd nekončí. Také omráčený agent 007 se díky nim ocitne v rakvi. Zabijáci ho okamžitě pošlou v krematoriu do pece. Pro koho pracují?



Další filmy natáčené v prostorách 10104 Angelo View Drive uvedeme v průběhu listopadu, termíny budou včas upřesněny.
Zdroj: Moravská galerie
Vložil: Tisková zpráva, 22.08.06 13:30
Návštěvnost: 13736 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
Bondovka v galerii.. asi zajdu :) roox 22.08.06 14:03
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Březen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.