Přípravy propojení hlavního nádraží k Žižkovu se asi protáhnou

Publisher
ČTK
13.08.2019 07:35
Czech Republic

Prague


Praha - Správa železnic zatím nevybrala zhotovitele, který prodlouží podchody pod hlavním nádražím v Praze. Poté, co se do soutěže přihlásil jediný zájemce, jehož nabízená cena byla o 74 procent vyšší než původně předpokládaných 700 milionů korun, organizace výběrové řízení zrušila. Novou zakázku zřejmě vypíše v příštím roce. ČTK to dnes řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová. Podchody propojí hlavní nádraží s Vinohrady a Žižkovem.


SŽDC si od přímého napojení pěší trasy z prostoru odbavovací haly stanice hlavního nádraží směrem do obvodů městských částí Praha 2 a Praha 3 slibuje zejména podstatné zkrácení docházkových časů z hlavního nádraží do těchto městských částí.

Výběr zhotovitele podchodů se však prodlouží. Do tendru se přihlásilo sdružení firem Metrostav, Hochtief a AŽD Praha. Jeho nabídka však byla mnohem vyšší, než SŽDC předpokládala. Organizace nyní plánuje dokončit povinné kroky a lhůty při zrušení zakázky. "Následně předpokládáme vypsání nového tendru s ohledem na snahu zprovoznění prodlouženého podchodu v příštím roce," podotkla Pistoriusová.

SŽDC původně předpokládala, že v případě hladkého průběhu soutěže by stavba mohla začít na přelomu letošního a příštího roku, přičemž podchody by mohly být hotové na konci roku 2020. Zdržení soutěže tak stavbu zřejmě mírně zpozdí.

Prodloužení podchodu by mělo být řešeno tak, aby v budoucnu bylo možné rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště. Vyústění pěší trasy pak bude směřovat do ulice Seifertova s možným propojením přes administrativní komplex CR-City. Napojení výstupu směrem na část Praha 2 chce SŽDC navrhnout do ulice Vinohradské, a to formou chodníku podél ulice Legerovy.

Další fáze rekonstrukce následně počítá s rekonstrukcí nástupišť pět až sedm a rovněž informačního a orientačního systému v celé stanici. Tato část modernizace SŽDC plánuje na období let 2024 až 2027.
0 comments
add comment