Konkursní řízení UMPRUM na vedoucí Ateliérů architektura II a IV

Vložil
Tisková zpráva
19.10.2016 20:55
> vedoucí Ateliéru architektura II a jeho asistent
> vedoucí Ateliéru architektura IV a jeho asistent


V roce 2015 projednalo vedení školy právní souvislosti a předpoklady k zavedení nového konceptu konkursních řízení na posty vedoucích pedagogů jednotlivých ateliérů, v oborech, které UMPRUM pokrývá.  Obsazení těchto postů je zásadním nástrojem pro formování strategického profilu Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Výběr, potvrzení, nebo jmenování nových pedagogů je jednou z klíčových pravomocí a zároveň odpovědností rektora.

Konkursního řízení sleduje případ od případu tyto cíle:
a) Vybrat nové osobnosti na uvolněné posty vedoucích pedagogů ateliéru
b) Prověřit aktuální kondici vedoucích pedagogů ateliéru a jejich konkurenceschopnost
c) Porovnat různé koncepty výuky pro jednotlivé ateliéry a obeznámit se tak s potenciálními kandidáty s novými koncepcemi pro příští výběr, pokud bude post obsazen na kratší dobu

Prokázání schopnosti vést ateliér na vrcholné úrovni je legitimní požadavek na kvalitu vedoucích pedagogů a je zároveň závazkem vůči očekávání školy a jejích studentů. Proto je nutné počítat s opakovanou konkursní přednáškou po jednom, po třech, nejpozději však po šesti letech.

V případě úspěšné přednášky dostávají noví pedagogové zkušební dobu standardně na jeden rok, po jehož zdařilém absolvování jim bude prodloužena smlouva na 3 nebo 6 let - v tomto rozmezí se poté uskuteční další výběrové řízení. V případě neuspokojivé přednášky je možné výběrové řízení vyvolat již třeba po 1 roce.

Pravidelná výběrová řízení budou také škole sloužit k mapování zajímavých osobností a nových inovativních přístupů k výuce. Ta se mohou stát impulzem k vypsání opakovaného řízení i v krátkém termínu.

Je proto na místě, aby adepti na vedení ateliéru, kteří na to mají, nabídli škole svůj silný individuální pohled na výuku v jednotlivých oborech, bez ohledu na to, je-li post ještě setrvačně obsazený. Od toho tady nová koncepce konkursních řízení, volající po konkurenceschopnosti, je!


Pro výchozí posouzení vhodnosti adeptů účastnit se výběrového řízení na tyto funkce se požaduje:
  • koncepce výuky
  • profesní a kariérní životopis
  • stručné portfolio
Komise je poradním orgánem rektora, za výsledek výběrového řízení nese odpovědnost výhradně rektor.
0 komentářů
přidat komentář