Pavilon P na výstavišti dnes poprvé otevřel své brány veřejnosti

Vložil
ČTK
05.06.2009 19:55
Brno

Brno - Nový pavilon P na brněnském výstavišti dnes poprvé oficiálně otevřel své brány odborníkům i veřejnosti. Lidé z oboru mohli pavilon za 900 milionů Kč navštívit po celý den v rámci dnes zahájeného Autosalonu. První stovky zájemců z řad veřejnosti pak využily možnost prohlédnout si areál a halu zdarma po 18:00 v rámci slavnostního otevření.

    Nová hala o rozměrech 220 x 90 metrů, nahrazující staré budovy P a X, je svými parametry největší výstavní halou ve střední Evropě a rozšíří výstavní možnosti o dalších 15.000 metrů čtverečních.
    "Základní myšlenka vychází zejména z požadavků vystavovatelů," řekl ČTK šéf komunikace Veletrhů Brno (BVV) David Pokorný k důvodům stavby. Hlavní akce jako Autosalon, strojírenský nebo stavební veletrh už nové výstavní plochy potřebovaly. Pavilon A byl postaven před zhruba 80 lety, C a E před 40 až 50 roky. Nyní nevyhovují modernímu pojetí výstavnictví. Nenabízí dostatečně velkou plochu a mají galerie v patře, kde firmy být nechtějí.
    Nový pavilon umístěn v zadní části výstaviště.Součástí jsou tři přednáškové sály. Maximální kapacita je 10.000 osob, takže halu je možné využít nejen pro veletrhy, ale i koncerty a další akce.
    O investici rozhodlo vedení firmy v době před začátkem hospodářské krize v ČR. Právě kvůli této investici, splátek úvěrů a nastoupivší krizi vedení BVV na začátku roku odhadlo, že zisk BVV letos poklesne meziročně na devět milionů korun z loňských zhruba 150 milionů. Kvůli krizi také BVV odhaduje asi pětinový pokles letošního obratu oproti srovnatelnému roku 2007 s 1,7 miliardy korun.
    Veletrhy Brno před měsícem také oznámily, že letos na základě ekonomickýcih prognóz sníží počet zaměstnanců o 15 procent, tedy asi o 75 lidí. BVV díky tomu plánuje letos na platech ušetřit kolem 20 milionů korun. "Fnancování je jištěno tak, aby ani současné výkyvy v tržbách neohrozily fungování firmy a plánování výdajů pro další rok," řekl již dříve ČTK Pokorný.
    Brněnské veletrhy ovládají přibližně dvě třetiny tuzemského výstavního trhu, loni ho navštívilo přes milion lidí a asi 11.000 vystavovatelů. Třetinu akcií drží brněnský magistrát, většinový podíl má německý Messe Düsseldorf. Ročně má firma v kalendáři přes čtyři desítky akcí. Loni společnost vykázala tržby 1,8 miliardy Kč.
0 komentářů
přidat komentář

Související články