Po pražském Novém spojení začnou vlaky jezdit za tři týdny

Zdroj
Tereza Měrtlov
Vložil
ČTK
11.08.2008 15:15
Praha

Praha - Po budovaném Novém spojení, které rozšíří propojení pražských nádraží, projedou první vlaky v první školní den. Soupravy budou zatím jezdit po železnici zkušebně, ostrý provoz se předpokládá v prosinci. Lidé se postupně dočkají rozšíření městských a příměstských S linek, řekl dnes ČTK mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

    Čtyři kilometry tratě Nového spojení propojí na jedné straně Hlavní a Masarykovo nádraží a na druhé pak Libeň, Vysočany a Holešovice. Jde o největší železniční stavbu v Praze za posledních 25 let. Projekt stojí devět miliard korun a je hrazen ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
    Nové spojení podle Šťáhlavského umožní zvýšení počtu příměstských vlaků i zavedení spojů, které budou jezdit napříč Prahou. "K zavedení tohoto modelu je nutné dokončit modernizaci a zkapacitnění i dalších nádraží a tratí v pražském uzlu, které se připravuje nebo probíhá," uvedl Šťáhlavský. Mezi takové úpravy patří rekonstrukce kolejiště v Libni, oprava nádraží Vysočany nebo tratě Libeň - Běchovice - Úvaly. Linky se proto budou rozšiřovat postupně.
    Už od prosince se bude cestovat lépe lidem, kteří využívají vlaky na trase Strančice - Hlavní nádraží. Ve špičce budou soupravy jezdit průměrně v patnáctiminutovém intervalu, nyní lidé čekají půl hodiny. V jednání je podle Šťáhlavského také ukončení vlaků ve Vysočanech, například z Vršovic do Vysočan by pak cesta trvala 20 minut.
    Rychleji budou jezdit cestující z Lysé nad Labem na pražské Masarykovo nádraží, o sedm minut se totiž zkrátí jízdní doba z Vysočan na "Masaryčku", například cesta z Čelákovic bude na konečnou trvat 27 minut.
    Zkušební provoz vlaků na trati se plánuje od 1. do 9. září, řekla ČTK Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Nyní dělníci dokončují práce na železničním svršku, trakčním vedení, zabezpečovacím a sdělovacím zařízení nebo protihlukových opatřeních.
    Pokud SŽDC dostane slíbené peníze, lidé budou moci po Novém spojení jezdit od prosince, tedy o necelé dva roky dříve, než bylo původní plánované ukončení stavby. "Úplné dokončení stavby bude v roce 2009, kdy budou probíhat dokončující práce, například terénní a sadové úpravy okolí," uvedla Kodysová.
    Součástí projektu byla také silniční estakáda v ulici Pod Plynojemem, která je v provozu od prosince 2005, nebo rozšíření Husitské ulice, které bude hotové koncem srpna.
    V současné době jezdí v Praze a přilehlých oblastech zhruba šest stovek vlaků městských a příměstských linek denně. Metropole má v současnosti přes 200 kilometrů železničních tratí, koleje metra a tramvají jsou dlouhé zhruba 180 kilometrů. První městský vlak vyrazil na cestu před čtyřmi lety na trase Libeň - Holešovice - Roztoky.
    Na příměstských linkách jezdí většinou staré pantografy, z nichž některé už slouží více než 40 let. Dráhy je postupně nahrazují novými jednotkami City Elephant, kterých má být nakonec pět desítek.
2 komentáře
přidat komentář
Předmět
Autor
Datum
a nejen nadrazi
Diccon
12.08.08 01:41
zobrazit všechny komentáře