Dělníci prorazili druhý tubus tunelu mezi Lahovicemi a Vestcem

Zdroj
Tereza Měrtlová
Vložil
ČTK
08.08.2008 09:20
Praha

Praha - Tunel na stavbě vnějšího automobilového okruhu kolem Prahy mezi Lahovicemi a Vestcem je proražen v obou jeho částech. Stavbaři ze společností Skanska a Subterra dokončili ražbu druhé tunelové roury, první je proražena od března. Celý úsek obchvatu o délce 8,5 kilometru má stát 5,9 miliardy korun a sloužit motoristům by měl v dubnu 2010.

    Včera dělníci dokončili ražbu budoucího tříproudého tubusu tunelu, kterým se bude jezdit od Vestce k Lahovicím. Za den dělníci vyrazili nejvýše pět metrů, razit se mohlo kvůli hygienickým normám pouze ve dne. Podle mluvčího společnosti Skanska Ondřeje Šucha se díky horninovému složení musely tubusy neustále zpevňovat.
    Tunel dolů k Vltavě bude dvouproudý, ten nahoru bude mít o pruh více. "Je to z důvodu toho, aby pomaleji jedoucí kamiony nezdržovaly provoz a daly se snadněji předjíždět," uvedl Šuch.
    Dominantou úseku bude vedle tunelu také 236 metrů dlouhý most přes Vltavu. Nejvyšší povolená rychlost v této části vnějšího okruhu je navržena na 100 kilometrů za hodinu.
    Úsek mezi Lahovicemi a Vestcem je jednou ze tří chybějících částí okruhu mezi plzeňskou a brněnskou dálnicí. Ve výstavbě je také šestikilometrový úsek mezi Slivencem a Lahovicemi, jehož součástí bude 1,6 kilometru dlouhý tunel a estakáda nad údolím řeky Berounky. Náklady této části obchvatu mají být 8,9 miliardy korun.
    Připravuje se také budování posledního úseku mezi Vestcem a brněnskou dálnicí, podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfreda Brunclíka je těsně před zahájením stavby. Všechny tři části by měly být uvedeny do provozu současně.
    "Jižní část okruhu jde podstatně lépe než některé další části, například severozápadní segment, kde jsme stále před fází územního rozhodnutí," řekl Brunclík. Přesto se podle něj se zprovozněním tohoto úseku počítá nejpozději v roce 2014. Na severovýchodní úsek si řidiči počkají ještě déle, jezdit se po něm bude až po roce 2015.
    Jižní část vnějšího okruhu odvede kamiony a tranzitní dopravu z přetížené Jižní spojky a oblasti Barrandova. Podle náměstka středočeského hejtmana pro dopravu Karla Vyšehradského s dokončením jihozápadní části souvisí také další dopravní investice ve středních Čechách, jako je obchvat Jesenice nebo plánované rekonstrukce některých silnic. Dokončení části vnějšího okruhu bude podle Vyšehradského znamenat pro obyvatele úlevu od hluku a dopravní zátěže.
    Celý okruh kolem Prahy o délce 83 kilometrů má zásadní význam pro zklidnění dopravy v metropoli. V provozu je zatím 18 kilometrů.
0 komentářů
přidat komentář