U nových stanic metra se na cyklisty zapomnělo

Zdroj
Tereza Měrtlová
Vložil
ČTK
14.04.2008 21:55
Praha

Praha - Nové stanice metra C, městský okruh, rekonstrukce ulice Radlická nebo přeložení magistrály jsou projekty, kde se podle občanského sdružení Auto*Mat na cyklisty příliš nemyslelo. Podle magistrátu ale nejsou připomínky sdružení na místě, projekty s ním město konzultovalo, zástupci iniciativy jsou totiž členy komise Rady hlavního města Prahy pro cyklistickou dopravu, řekl ČTK magistrátní koordinátor cyklistické dopravy Pavel Polák.
    "Velkým zklamáním jsou nové stanice metra C na severní trase, Radlická v  Praze 5 i připravený projekt rekonstrukce Kaprovy ulice v centru města, kde by prvky pro cyklistickou dopravu nestály ani korunu," uvedly v tiskové zprávě iniciativy Auto*Mat a Oživení.
    Podle Poláka ale magistrát nové stanice metra, které začnou fungovat v květnu, s Auto*Matem projednával. "Letňany mají řešení, pro cyklisty poměrně velmi komfortní, nechybí stezky, cyklopruhy ani stojany," uvedl Polák. Zároveň přiznal, že na Střížkově a Proseku se cyklopruhy nevešly, protože nebyla silnice rozšířena.
    Podle sdružení sice u metra Letňany budou cyklopruhy, ale je zde nevhodné spádování komunikace. Když bude pršet, projíždějící auta budou cyklisty ostřikovat. Iniciativa kritizuje to, že dva nové pruhy pro cyklisty vznikly namísto jedné řady podélného stání, přičemž v okolí jsou zatím jen pole. "V rámci posledních úprav dopravního značení se podařilo dokreslit cyklistický pruh na část jedné ulice v Letňanech. Celkový problém to ale neřeší," uvádí iniciativy.
    Cyklistům se nelíbí ani rekonstrukce ulice Radlická. "Cyklisté byli opomenuti, mohl zde být stoupací pruh či stezka pro směr do kopce," uvedla iniciativa. Nyní je podle cyklistů problém obtížně řešitelný, úzká vozovka i chodníky s nevhodně umístěnými sloupy veřejného osvětlení nedovolují snadnou úpravu. Polák nesouhlasí, že by se v  tomto případě na cyklisty nemyslelo. "V rámci Radlické vzniká šesti až sedmi kilometrová trasa, která vede komunikacemi se sníženou až nulovou intenzitou automobilové dopravy," uvedl.
    Integrace cyklistů podle sdružení chybí také v případě přeložení severojižní magistrály u Národního muzea. U Václavského náměstí je podle něj nutné věnovat zvýšenou pozornost volbě povrchů. Podle Poláka bylo ale sdružení i v tomto případě přizváno k jednání o konečné podobě náměstí.
    "Chápeme, že Praha nemůže najednou vytvořit celou síť cyklistických tras. Nejlepší chvílí pro zřizování stezek a pruhů jsou proto právě rekonstrukce nebo výstavba nových ulic," uvedl Michal Křivohlávek z  Auto*Matu. Jízdní kola přišla zkrátka také například na křižovatce městského okruhu Malovanka, na třídě Milady Horákové nebo na Pankrácké pláni. Magistrát podle sdružení rozšiřuje síť cyklostezek až na výjimky v místech s rekreačním významem, většina tras se nachází mimo centrum Prahy.
1 komentář
přidat komentář
Předmět
Autor
Datum
na kole v praze je to težký
makvy
15.04.08 10:45
zobrazit všechny komentáře