Náměstek primátora se odmítá podílet na přesunu nádraží v Brně

Zdroj
Lucie Kučerová
Vložil
ČTK
18.09.2007 17:30
Brno

Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander (Strana zelených), který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení zaslaném ČTK dnes uvedl, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s  projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí.
    Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý (KDU-ČSL) a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka (ČSSD). Primátor to dnes řekl ČTK. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné. Náměstku Anderovi zůstane odpovědnost za územní plánování, životní prostředí, lesní hospodářství a agendu související s čerpáním evropských peněz.
    Ander mimo jiné uvedl, že Strana zelených po prostudování analýzy k projektu zastává nadále názor, že "odsun nádraží je pro město Brno i cestující pravidelně využívající veřejnou dopravu nevýhodný". Hlavní investor, tedy Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), však připravuje projekt včetně odsunu nádraží. V této podobě ho schválilo minulé vedení Brna.
    Ander svůj odchod odůvodnil tak, že považuje za nemyslitelné, že by měl i přes své názory Brno zastupovat ve skupinách, které projekt chystají, a tak se podílet na přípravách odsunu nádraží. Politik dnes ČTK řekl, že jeho rozhodnutí je definitivní. Projektu už se prý nebudou příliš věnovat ani jemu podřízení úředníci, protože po stránce územního plánování je vyřešen a nyní se budou řešit spíše investiční záležitosti spadající pod náměstka Ladislava Macka (ČSSD). Jeho strana nedávno uvedla, že nebude přesunu nádraží bránit, protože jiný projekt není připraven a dlouhé plánování by Brnu znemožnilo získat na investici evropské peníze.
    Ander a jeho podřízení prý budou v budoucnu řešit věci související s přesunem nádraží, nepůjde však o projekt samotný. Budou se vyjadřovat například k rozvoji takzvaného jižního centra. Na ten by však prý došlo, i kdyby nádraží zůstalo v  centru, proto není v rozporu s Anderovými názory.
0 komentářů
přidat komentář