Do historického centra Olomouce se vrátí po půl roce tramvaje

Zdroj
Vladimír Onderka
Vložil
ČTK
29.08.2007 14:00
Olomouc

Olomouc - V historickém centru Olomouce, v ulicích Denisova a Pekařská, začnou v sobotu po půlroční výluce opět jezdit tramvaje. Provoz přerušila složitá rekonstrukce místní tramvajové trati, povrchu vozovky a inženýrských sítí, které byly v havarijním stavu. Opravy si vyžádaly podle posledních informací zhruba 105 milionů korun, řekl dnes ČTK náměstek primátora Martin Major.
    Stavebníci se pustili do oprav ulic 1. března. "V současné době už dokončují poslední úpravy. Tramvajový provoz bude obnoven ráno 1. září. Zásobovací auta budou moci do ulic vjíždět od poloviny září," uvedl Major.
    Součástí oprav byla mimo jiné rekonstrukce vodovodního potrubí, které místy pocházelo z roku 1890. Kvůli stáří infrastruktury vodohospodáři v ulicích často řešili poruchy na rozvodech. Díky opravám také budou moci ulicemi, které jsou součástí jedné ze dvou tramvajových větví vedoucích do centra města z  hlavního vlakového nádraží, jezdit moderní nízkopodlažní tramvaje.
    V době výluky olomoucký dopravní podnik nahradil v části tratě mezi nádražím a centrem města tramvaje výlukovými autobusy. Opravy se dotkly pěti ze šesti tramvajových linek. Tramvaje čísel 1, 2 a 5 v době výluky nejezdí.
    Vedení radnice před nedávnem rozhodlo, že v ulicích Pekařská a Denisova vznikne pěší zóna. Některým živnostníkům, kteří v ulicích podnikají, se to ale nelíbí. Tvrdí, že pěší zóna zkomplikuje zásobování jejich provozoven.
    Major už dříve uvedl, že se radní snažili respektovat názory podnikatelů, ale i běžných obyvatel města, policie a dalších odborníků. Podle něj bude v obou ulicích režim pěší zóny, auta pro zásobování do nich ale budou moci vjet po celý den. Budou však mít vyhrazená místa ke stání a vyložení zboží musí zvládnout za 15 minut.
    Opravy ulic v historickém jádru města radnice připravovala již od roku 1999. Zahájení rekonstrukce dříve bránilo mimo jiné stanovisko několika majitelů domů, kteří nesouhlasili se zavěšením trolejového vedení na fasády jejich domů a se zápisem věcného břemene do katastru nemovitostí.
0 komentářů
přidat komentář