Smlouvy od developerů skrývají pro spotřebitele řadu nástrah

Vložil
ČTK
29.08.2007 13:55
Praha

Praha - Stotisícové rozdíly mezi úvodní nabídkou a skutečnou kupní cenou v závislosti na způsobu platby, neurčitě stanovený či zcela chybějící termín konečného předání bytu nebo chybějící sankce za porušení podstatných povinností developerskou společností. To jsou nejčastější prohřešky, které zjistili pracovníci Sdružení obrany spotřebitelů u developerských společností. Vyjádření developerů ČTK zjišťuje.
    SOS rovněž upozorňuje na to, že spotřebitel se v některých případech zavazuje uzavřít některé smlouvy, aniž by znal jejich obsah, tedy práva a povinnosti, které z nich vyplývají.
    Klienti se v případě zájmu také musejí rozhodovat velmi rychle; u  některých developerů se mohou seznámit s návrhem smluv a případně jednat o svých připomínkách jen v krátkých časových lhůtách.
    Sdružení dnes také připomnělo, že u dlouhodobějších projektů může zvýšit cenu nárůst nižší sazby daně z přidané hodnoty z pěti na devět procent od ledna 2008. Počítá s ní návrh reformy veřejných financí, kterou schválila Sněmovna. Normu ještě posoudí Senát a prezident.
    Lidé prý při výběru a zakoupení bytu často podléhají euforii, představují si jak si budou nově pořízený byt nebo nemovitost zařizovat, a přitom nevěnují náležitou pozornost důkladnému pročtení smlouvy.
    "Je zapotřebí, aby zákazníci konzultovali vždy smlouvu s právníkem, který odhalí možná rizika, a trvat u developera na úpravě příslušných smluvních ustanovení," radí Karel Pavlík ze SOS.
    Pracovníci SOS postupovali při průzkumu tak, jako kdyby byli skutečnými zájemci o koupi bytu. Analyzovali smlouvy a způsob nabídky bytů u deseti pražských developerských společností.
0 komentářů
přidat komentář