Šimonovský: Stát plánuje dát na přestavbu trati v Brně málo peněz

Vložil
ČTK
25.06.2007 19:35
Brno

Brno - V návrhu státního rozpočtu na příští rok nejsou zatím žádné výdaje na přestavbu brněnské železnice spojenou s odsunem nádraží. Stát plánuje do stavby vkládat peníze až od roku 2009, celkem by mělo jít o šest miliard korun. Podle poslance a exministra dopravy Milana Šimonovského (KDU-ČSL) je však tato částka příliš nízká. Politik dnes v Brně řekl novinářům, že jednal s ministrem dopravy o navýšení rozpočtu.

"Podíl státu by měl být devět miliard korun, abychom mohli čerpat zhruba 15 miliard z evropských fondů," uvedl Šimonovský. Dodal, že skupina jihomoravských poslanců nyní usiluje o to, aby se první část peněz ze státní kasy na projekt uvolnila už příští rok. Mělo by jít o zhruba 100 milionů korun na projektovou dokumentaci. "Ministr dopravy mě ubezpečil, že v novém návrhu bude s Brnem počítat," řekl Šimonovský.
Stavba, která patří k nejkontroverznějším projektům v porevolučním Brně, už má vydané územní rozhodnutí. Dokument nabyl právní moci. Znamená to, že koleje i nádraží v nové poloze jsou zakresleny v pomyslné mapě města a investor může žádat o stavební povolení. To by podle Šimonovského mohlo být vydané příští rok a na podzim 2008 by se mohlo začít stavět.
V Brně však ohledně polohy nádraží a budoucí železniční křižovatky nepadlo poslední slovo. Současná koalice vedená ČSSD, v níž jsou zastoupeni i vášniví odpůrci odsunu z řad zelených, nechává zpracovávat odbornou studii. Zastupitelé na základě ní rozhodnou, která z variant bude lepší, zda ta s nádražím v centru nebo ta se stanicí odsunutou o necelý kilometr na jih. Dokument má být hotov do poloviny července.
Šimonovský patří jako bývalý ministr dopravy a někdejší náměstek brněnské primátorky k nejaktivnějším propagátorům odsunu. Dnes v Brně zopakoval, že nové nádraží umožní lidem, aby suchou nohou přestupovali mezi autobusy, vlaky a brněnskou hromadnou dopravou. Navíc prý ušetří Brňany dlouholeté rekonstrukce současného nádraží v centru. "Nedovedu si představit, že bychom deset nebo 12 let stavěli v centru města za provozu, to snad abychom všichni chodili na vlak s holínkami v podpaží," uvedl.
0 komentářů
přidat komentář