Ministerstvo dopravy nechce sdělit termín přesunu nádraží v Brně

Publisher
ČTK
12.06.2019 21:35
Czech Republic

Brno

Brno – Ministerstvo dopravy nechce ohledně modernizace brněnského železničního uzlu a přesunu hlavního nádraží na místo dnešního dolního sdělit žádný termín, kdy by se mohlo začít stavět. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) dnes na tiskové konferenci řekl, že se chce se situací nejprve řádně seznámit a že prioritou je modernizace stanice Brno-Židenice. Totéž řekl i generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda.


Modernizace uzlu má vyjít podle studie proveditelnosti, která je hotová již téměř dva roky, zhruba na 50 miliard korun. Od té doby však příprava stavby nijak viditelně nepokročila. Pravomocné územní rozhodnutí stavba získala loni v prosinci. "Stále územní rozhodnutí řešíme a řešíme, jaké jsou vůbec možnosti," řekl Svoboda.

Stále také nejsou vyřešené připomínky sdružení nákladních dopravců ŽESNAD. Odsun nádraží totiž znamená sloučení osobní a nákladní dopravy do jednoho koridoru. Dopravci se proto obávají snížení kapacity pro své vlaky. "ŽESNAD předložilo požadavek dvou kolejí přes Brno určených pouze nákladní dopravě. Nyní se zabýváme možnostmi, co by znamenala jedna kolej jen pro nákladní dopravu. Na SŽDC se s tím neztotožňujeme, aby kolej sloužila výhradně jednomu druhu dopravy, navíc je to za obrovské peníze," řekl Svoboda.

Premiér Andrej Babiš (ANO) zatím ani neřekl, jak si představuje financování. Novinářům v Brně pouze řekl, že se republika "potýká s dědictvím tradičních demokratických stran, kdy platíme ročně 25 miliard za soláry, a až toto období skončí, budeme tyto peníze moct použít na investice pro lidi".

Při přípravě přesunu brněnského nádraží vázne i zadání studie proveditelnosti na podzemní železnici, která je pro nové nádraží velmi důležitá a která má zvládnout nápor cestujících na povrchovou MHD. Původně se hovořilo o zadání do loňských Vánoc.

V současnosti je na hlavním nádraží výluka, protože se modernizuje zabezpečovací a sdělovací zařízení, rekonstruují se mosty přes Křídlovickou a Hybešovu ulici a dělá se nové kolejiště. Od čtvrtka začnou stavbaři opravovat také nádražní budovu.
0 comments
add comment

Related articles

4 31.08.2020 | V Brně dnes začala soutěž na autora hlavního nádraží
3 17.06.2020 | Brněnští radní schválili přípravy soutěže na nové nádraží
0 05.06.2020 | Investor začne v Brně stavět 18 domů nové čtvrti u nádraží
3 20.06.2019 | Obří tvárnice u dolního nádraží je pomyslným základním kamenem
0 28.02.2019 | Děti Země žalují územní rozhodnutí o brněnském nádraží
0 17.12.2018 | Jihočeský kraj potvrdil územní rozhodnutí pro nádraží v Brně
0 11.07.2018 | Brno svolá kvůli nádraží bez metra mimořádnou radu příští týden
0 09.07.2018 | Žít Brno chce tlačit na vládu, aby s novým nádražím bylo i metro
0 31.05.2018 | Přesun hlavního nádraží k řece se v Brně řeší přes 90 let
0 09.04.2018 | Zelení se kvůli odsunu nádraží v Brně obrátí na ministra Ťoka
0 27.03.2018 | Řídicí výbor doporučil přesunout brněnské hlavní nádraží
0 27.02.2018 | Brněnští zastupitelé dnes řeknou, kde chtějí nové nádraží
3 31.01.2018 | Debaty o poloze nádraží v Brně oživily otázku Nové městské třídy
2 03.05.2017 | Studie na rekonstrukci železničního uzlu v Brně bude až na podzim
1 24.08.2016 | Ústavní soud odmítl stížnost brněnských zastupitelů ve sporu o poloze železničního nádraží
0 06.06.2016 | Jihomoravští lidovci považují nové varianty nádraží Brna za brzdu
0 24.05.2016 | Brno vybralo tři nejlepší studie pro variantu odsunutého nádraží
6 19.12.2015 | V urbanistické soutěži na brněnské Jižní centrum je 57 návrhů
2 04.09.2015 | Brno bude postupně zveřejňovat informace k přestavbě nádraží
0 03.06.2015 | ÚOHS zastavil řízení v otázce studie na opravu nádraží v Brně
0 12.04.2006 | Brno schválilo zadání územního plánu, jenž řeší i přesun nádraží