Pod olomouckým vlakovým nádražím vznikl podchod do Hodolan

Zdroj
Vladimír Onderka
Vložil
ČTK
06.11.2006 18:05
Olomouc

Olomouc - Pod olomouckým hlavním vlakovým nádražím vznikl podchod do Hodolan, který výrazně zkrátí cestu obyvatelům této městské části k  železniční stanici. Na spojku se čekalo více než 160 let. Stavbu podchodu, která si vyžádala více než 71,2 milionu korun, železničáři zahájili zhruba před rokem. Novinářům to dnes řekli zástupci Českých drah a Správy železniční dopravní cesty, investoři stavby.

    "Původní myšlenka na překlenutí nádraží lávkou se objevila už v době, kdy se stavělo původní nádraží. Toto nádraží bylo postaveno před rokem 1840. Od té doby se objevilo několik studií, poslední skončila v letech 1986 až 1987 neúspěšně. Jsme skutečně svědky historického okamžiku," uvedl vrchní přednosta olomoucké Správy dopravní cesty Václav John.
    Nový tunel navázal na podchod, který železničáři dokončili v roce 2003 a který spojuje prostor před nádražím s nástupišti. Délka nového podchodu dosahuje 65 metrů, celý tunel, společně s již dokončeným, měří asi 139 metrů. Spojku mohou využívat díky bezbariérovým úpravám i tělesně handicapovaní. Výtahy se dostanou i na nástupiště. Součástí investice bylo také vybudování nového parkoviště u vstupu do podchodu ze strany od Hodolan. Má kapacitu 72 míst pro osobní automobily a tři pro autobusy.
    Nový podchod ocení především obyvatelé Hodolan, kteří dosud chodili na nádraží nebezpečnou cestou přes kolejiště nebo oklikou přes most přes železniční trať či využívali k cestě tramvaje. "Očekáváme, že podchod celkově oživí tuto městskou část. Hodolany byly poněkud odříznuty, díky novému podchodu se mohou stát místem, kam si lidé vyrazí na procházku," řekl novinářům primátor Martin Novotný.
    Podchod by měli využívat také návštěvníci plánovaného železničního muzea, které by mělo vzniknout v Hodolanech. Vedení města se také bude zabývat myšlenkou přemístit autobusové nádraží ke vstupu do podchodu z hodolanské strany.
    Stavbu tunelu železničáři zahájili loni v září. "Práce komplikovaly vysoké mrazy v  lednu a únoru. Kvůli zvednutí hladiny spodních vod jsme ji museli odčerpávat po celou dobu stavby nepřetržitě 24 hodin," řekl už dříve Tomáš Saida ze stavební společnosti OHL ŽS.
    Tunel vznikl pod takzvaným nákladním obvodem nádraží. Podle vedení železniční stanice stavba druhé části podchodu nebyla z  hlediska osobní dopravy tak náročná jako první, při které železničáři museli uzavírat jednotlivá nástupiště.
0 komentářů
přidat komentář

Související články