Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Praha má koncepci rozvoje tramvajových tratí, přibude jich asi třicet



Praha - V Praze by mohla v následujících letech vzniknout téměř třicítka nových tramvajových tratí. Pražští zastupitelé dnes schválili koncepci, z níž to vyplývá. První tratě by mohly vzniknout do pěti let, zbylé do roku 2030. Postavena má být i vozovna a dvě tramvajové smyčky. Koncepci rozvoje vypracoval dopravní podnik (DPP). Někteří opoziční zastupitelé dokument kritizovali.


"Základním cílem je ukázat, jak se má celá síť rozvíjet, kde bychom chtěli být za 13 let a na kterých akcích má Praha zájem. Je to důležité pro městské části, mohou si uzavírat a plánovat revitalizace daného území a plánovat další investice," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Koncepce má tři části. První skupina zahrnuje projekty, které jsou v souladu s územním plánem a jsou v pokročilém stádiu přípravy. Předpoklad zahájení prací je do pěti let. V této části počítá DPP s vybudováním tří tratí a dvou tramvajových smyček.

Ve druhé skupině jsou zahrnuty projekty, které jsou součástí územně plánovací dokumentace, případně jsou u nich projednávána schválení záměru či pořizování změny územního plánu. Cílem je, aby tyto projekty bylo možno provést do roku 2030. Skupina označená trojkou obsahuje výhledové záměry, u kterých je základním cílem vyřešit například zanesení do územního plánu.

Materiál kritizovali někteří opoziční zastupitelé. Zastupitel Ivan Hrůza (KSČM) řekl, že dokument je "předvolební tah z říše snů". Přestože jej vítá, chybí mu v něm některá fakta. "Důvody, proč ty a ne ony úseky tramvajových tratí jsou navrženy a sledovány, nejsou uvedeny. Za závažnou chybu považuji, že tam nejsou předpokládané přepravní výkony," řekl.

Zastupitel Mikuláš Ferjenčík (Piráti) dokumentu vytkl, že dostavba trati z Vinohradské k hlavnímu nádraží a dále do Bolzanovy ulice není v první skupině, ale ve třetí. Jeho návrh přesunout ji do první skupiny však zastupitelé neschválili.

Podle Dolínka se bude materiál v budoucnu měnit podle aktuální situace. Zmíněná trať z Vinohradské by se tak mohla postupně přesunout do první skupiny.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.
Autor: ČTK, 14.09.17 19:10
Návštěvnost: 786 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Prosinec 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.