Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Praha schválila proměnu magistrály, upraví parky i ulice

Praha - V okolí pražské severojižní magistrály budou upraveny parky a okolní ulice, vzniknou přechody a zlepší se přístup ke státním budovám a institucím. Vyplývá to z koncepce proměny magistrály mezi Nuselským a Hlávkovým mostem, kterou dnes schválili pražští radní. Institut plánování a rozvoje (IPR) má vypracovat harmonogram jednotlivých úprav. Na koncepci proměny magistrály spolupracoval IPR s dánskou architektonickou kanceláří Gehl Architects.

"Magistrála je dnes především bariérou, která od sebe odděluje jednotlivé části města. Lidé, kteří nejedou autem, se jí snaží vyhnout. To chceme změnit. Prvním krokem k její proměně v městský bulvár by měla být úprava parků, ulic a náměstí, které k ní přiléhají. Vzniknout by také mělo několik nových přechodů pro chodce,"
uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice).

Jakékoliv omezování dopravy na magistrále se zatím nechystá. "V tuto chvíli se řidiči nemusí bát žádných radikálních změn, které by snížily propustnost magistrály. Změny máme rozfázované od okamžitých úprav po změny v řádu desítek let. Teď zkusíme rozběhnout drobná opatření, jako nové přechody nebo navigační systém, a uvidíme, jak se osvědčí," uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč.

Koncepce se zaměřuje na tři oblasti. Tou první je prostředí, kdy mají být například zkultivovány parky a prostory u veřejných budov. V druhé oblasti se architekti zaměřili na lidi. To znamená, že mají být zlepšeny prostory, kde se lidé mohou zdržovat, a to například rozmístěním nových laviček nebo podporou vzniku obchodů. V třetí oblasti, dopravě, by se na magistrále měly objevit kromě aut i další druhy dopravy, ať už bicykly tak MHD. Lépe mají být seřízeny semafory.

Architekt Jan Gehl se proslavil především jako odborník na veřejný prostor. Metropolím po celém světě radí, jak vytvářet lidem příjemná městská prostranství. Jeho služeb využily Londýn, Vídeň, Kodaň, Oslo, Moskva či New York.

Po severojižní magistrále projedou denně desítky tisíc automobilů. Komunikace spojuje Prahu 4 s Prahou 7 a prochází centrem města. Její stavba začala v 70. letech.
Autor: ČTK, 29.08.17 11:30
Návštěvnost: 674 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Související články
Související architekti
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.