Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Vizualizace (možná) nemusíte nenávidět
Vizualizace (možná) nemusíte nenávidět

Problém s vizualizacemi je ten, že je skoro všichni dělat musíme. Ať už jde o kresbu rukou, nebo digitální vizualizaci, slouží ke stejné věci. Pokud jste již natolik frustrovaní tvorbou vizualizací, že si říkáte proč, je dobré si uvědomit aspoň jednu malou pozitivní věc. Musíte je dělat proto, že rozumíte něčemu (a máte vhled do něčeho), do čeho Váš zákazník vhled nemá. Kdyby rozuměl a viděl to co vy, tak nejen, že byste nedělali vizualizace, ale asi ani architekturu.
 
Tohle ale není článek o podstatě a smyslu vizualizací. Tohle je článek o tom, že s dobrým nástrojem vizualizaci možná nenávidět nemusíte, když už ji tedy z nějakého důvodu musíte dělat. Půjde především o ty digitální kousky.



Proč vizualizace nesnášíme? Protože je složité je vytvořit. Používáme složitý software, který se nám kroutí pod rukama a ne a ne udělat to, co zrovna chceme. Dál je v tom zmatek, jednu věc tvoříme tady, druhou tam, třetí nám dělá kamarád/ka a konečnou vizualizaci stejně ještě radši projedeme Photoshopem nebo Gimpem, nebo radši obojím. Pro sichr. No a pak přijde zákazník, že chce posunout okno, upravit schodiště nebo se mu jen nelíbí něco na té ...kompozici. Postupně se propracováváme jednotlivými náplavami onoho nešťastného díla až k bodu, kde ten či onen prvek upravíme a koloběh jede odznova. Místo, aby člověk trávil čas architekturou, tak tráví čas často marným bojem s různými programy. Můžeme si říct, že ta nenávist a opovržení jednoduše k výslednému dílu prostě patří, nicméně si už nenalžeme další - efektivní práce to prostě moc není.
 
Když jsme u té efektivity, popřemýšlíme si také jaké stroje mají asi tvůrci filmů. Neskutečně reálná animace střídá neskutečně reálnou animaci, hodina a půl grafických orgasmů...zatím co my tu rendrujeme 2 hodiny jeden snímek a výstup je tragický. Další pokusný render, další 2 hodiny, je hotovo a začíná opět onen koloběh, z kamaráda je už jen známý. To co dělá filmovým grafikům výpočty bude asi něco jako Hvězda smrti s rozměry celé planety, nebo lépe ono pověstné - a fyzikální zákony obcházející - Srdce ze zlata. Vždyť co jiného může rendrovat tak rychle? Ale ne, to bude software!



Tak si stáhneme herní grafický software. Po pár dnech zoufalství objevíme první základní principy tvorby. Tak často voláme známému, že už nám to přestane definitivně zvedat. Rychlé by to sice bylo, ale co z toho leze, buď není ono, nebo to nastavujeme tak dlouho, že už výsledné dílo opět pomalu nenávidíme. No a to by měla být řeč ještě o nějaké kooperaci s kolegy, výběru a hledání knihovních prvků, hledání správných textur, načtení změny projektu podle aktuálního přání váženého investora, a tvorba stejné vizualizace s posunutým oknem, fasádou atd.

Pro to všechno vizualizace nenávidíme.

 Proč je ale nenávidět nemusíme?
Máme Lumion.

  • Složitost je programu Lumion cizí, vytvářeli jej před více jak 15 lety odznova, a tak se zaměřili v Nizozemí také na jednoduchost ovládání. Je vytvářen uživateli a spolu s uživateli, takže i některá ta tlačítka (kterých tam už tak bylo opravdu málo) postupem času spíše mizela, než že by se objevovala další. Ovládat jej a tvořit pěkné vizualizace zvládne většina uživatelů za chvíli.
  • Když chceme načíst změnu v projektu, nezačínáme od nuly. Nezačínáme vlastně nikde, jen si pře-načteme model a je to, stačí vyrendrovat.
  • Render náhledu probíhá neustále několikrát za vteřinu. Ano, je to herní a filmová technologie předělaná pro architekty a stavaře, potřebujete tak herní grafickou kartu. Ta se dá sehnat nová za pár korun dost výkonná, aby Lumion zvládala. Výsledný render by měl trvat většinou pár vteřin, nebo maximálně minut pro největší rozlišení.
  • Nevyskočí z toho polotovar, ale kvalitní pěkný render. (Můžeme zkusit obnovit ztracené přátelství.) To že to vypadá "herně", to už dávno také neplatí. Od verze Lumion 6.5 už někdy nepoznáme jestli jde o vizualizaci nebo realitu i jako profesionálové. Můžeme dělat i náladovky a abstraktní věci. Když se podíváte na fórum Lumionu, youtube, stránky na Facebook ( #lumion nebo #lumioncz) a jiné sítě, uvidíte, co si uživatelé mezi sebou vyměňují.
  • Jde o otevřený systém, nahrajete tam co potřebujete - model, texturu, animaci, video texturu, terén, fotografii. Funguje s téměř všemi 3D aplikacemi CADového typu.
  • Můžeme exportovat obrázky, videa, panoramata, VR statické snímky, virtuální realitu (přes vrstvy s různými variantami v jednom souboru). Technických věcí jsme v článcích už psali dost a je možné si je dohledat dle libosti jak zde na archiwebu, tak i na stránkách www.lumion3d.cz. Že to celé není jen vtip dokládáme fotkou ocenění od Stavební veletrhy Brno.
Možná tedy nemusíte vizualizace nenávidět a nemusíte s nimi trávit tolik Vašeho cenného času. Ušetřené hodiny a hodiny práce a čekání na výstupy můžete věnovat radši architektuře.

Zdroj: Lumiartsoft s.r.o.
Vložil: Tisková zpráva, 08.05.17 10:30
Návštěvnost: 1353 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Srpen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.