Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Ministerstvo chce do voleb prosadit další změnu stavebního zákona

Praha - Ministerstvo dopravy se ještě do voleb pokusí prosadit změnu stavebního zákona, aby bylo možné urychlit výstavbu velkých infrastrukturních staveb. Úřad k tomu chce využít zrychlené řízení a novelu prosadit v Poslanecké sněmovně v prvním čtení. Na dnešním Žofínském fóru to řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Přípravy velkých staveb trvají v průměru déle než deset let. Ministerstvo se snaží prosadit zjednodušené řízení, které by umožnilo sloučit proces ekologického posouzení projektu EIA, územního a stavebního povolení do jednoho řízení.

Podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jaroslava Hanáka ale není možné takovou změnu zákona do podzimních voleb i v případě zrychleného procesu stihnout. Novelizaci stavebního zákona nedávno svazu označil jako prioritu pro příští vládu.

V poslední změně stavebního zákona, který nedávnou schválila Sněmovna, se podle Hanáka podařily dvě věci. Zaprvé se občanům zjednodušily povinnosti při ohlašování běžných staveb a zároveň se omezily možnosti aktivistů blokovat stavební projekty. Organizace z Valašska tak ku příkladu nebudou moci blokovat výstavbu v Ústí nad Labem, řekl Hanák.

Přípravu velkých infrastrukturních staveb ale tato změna výrazně neurychlila. Nebyla rovněž splněna podmínka, aby povolování stavby měl na starosti jeden úřad v rámci jednoho řízení, dodal Hanák.

Hanák poukázal i na zpoždění zahajování devíti prioritních staveb, které by se měly začít stavět v průběhu letošního roku. Podle Ťoka situaci u těchto projektů komplikují ekologické organizace. Chystají se napadnout nařízení vlády, které umožnilo těmto stavbám získat ekologické posudky EIA ve zkráceném řízení. Podle Ťoka tak o některých z těchto staveb bude muset rozhodovat až soud.

Vláda loni schválila seznam devíti dopravních staveb, pro které nebude nutné opakovat celý proces posuzování dopadu na životní prostředí (EIA). Problémy s posudky na životní prostředí, které EU nechce uznávat, má v Česku 98 dopravních staveb zhruba za 130 miliard korun. Jde o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem Česka do EU.
Autor: ČTK, 27.04.17 07:55
Návštěvnost: 410 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červen 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.