Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Zchátralé východní nádraží v Děčíně se promění v centrum vědy

Děčín - Ze zchátralého východního nádraží v Děčíně bude jednou zřejmě vzdělávací centrum. Memorandum o spolupráci na jeho vzniku dnes podepsali zástupci několika institucí. V historické budově Rakouské severozápadní dráhy by se mohli vzdělávat třeba studenti Českého vysokého učení technického (ČVUT), které má v Děčíně pobočku. ČTK o podpisu memoranda informovala mluvčí radnice Markéta Lakomá.

Cílem spolupráce města, Ústeckého kraje, ČVUT, Českých drah, krajské hospodářské komory a Hospodářské a sociální rady Děčínska je vznik zázemí pro vzdělávací, výzkumné a kulturní aktivity. Část areálu by nabízela i komerční služby, jako je kongresová turistika.

Některé prostory by se mohly přeměnit na studentské koleje, laboratoře a vědecká pracoviště. V Děčíně funguje pobočka dopravní fakulty ČVUT. "Rádi bychom, aby se počty studentů v Děčíně neustále zvyšovaly. Kvalitní zázemí a vědecká pracoviště jejich renomé jistě významně posílí," uvedla primátorka Marie Blažková.

Technické zázemí by mohli využívat i podnikatelé. "Rozvoj a inovace, které město potřebuje, se neobejdou bez kvalitních a vzdělaných lidí a ty přitáhne právě takové zázemí, které plánujeme vybudovat v budově bývalého východního nádraží," uvedl vedoucí děčínského pracoviště dopravní fakulty Ondřej Smíšek. Historii budovy chtějí zúčastněné organizace připomenout expozicí.

Náklady na opravu objektu se odhadují zhruba na 400 milionů korun. Majitelem areálu jsou České dráhy. "Jsme otevření spolupráci na projektech, které přinesou budově a následně veřejnosti smysluplné společenské využití. Naším zájmem je najít pro objekt Děčín východ nového majitele, který bude moci na rozdíl od Českých drah čerpat evropské dotace a budovu zrekonstruuje," uvedl člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek majetku Miroslav Kupec.

Areál nádraží budovala v letech 1870 až 1874 společnost Rakouská severozápadní dráha ve výpravném imperiálním architektonickém stylu. Nádraží bylo součástí velkého evropského dopravního projektu, společnost vlastnila i flotilu nákladních plavidel na Labi a zajišťovala spojení s přístavem Hamburk a následně železnicí do Prahy a Vídně.
Zdroj: Radka Fialová
Vložil: ČTK, 22.03.17 16:30
Návštěvnost: 975 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Související články
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Prosinec 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.