Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     

Letiště Brno věří v dohodu s krajem o stavbě logistického parku

Brno - Společnost Letiště Brno stále věří, že se s novým vedením Jihomoravského kraje dohodne na stavbě logistického parku na pozemcích u letiště v Brně-Tuřanech. Letiště i přilehlé pozemky patří kraji, firma si je pronajímá. Se stavbou souhlasilo předchozí krajské vedení. Noví radní kraje ale ve čtvrtek neschválili návrh, aby byla provedena změna nutná pro zahájení stavby. Téměř miliardová investice je tak v ohrožení, sdělila dnes ČTK mluvčí Letiště Brno Kateřina Pichalová. Společnost chce s krajem znovu jednat.

Firma Letiště Brno má od kraje pronajaté brněnské letiště od počátku tisíciletí na 50 let. Logistický park chce postavit její dceřiná společnost Brno Airport Logistick Park (BALP), která si pozemky pro stavbu parku pronajímá od roku 2007 za pomoci věcného břemene. Park má sloužit mezinárodní přepravní společnosti TNT, která chce nabídnout kolem 125 pracovních míst. Pokud nebude letos v květnu v místě zkolaudovaná stavba, věcné břemeno zanikne. Firma by měla pozemky pronajaté dál, ale už by neměla potřebná povolení ke stavbě. Nyní povolení potřebují upravit.

Právě zahájení potřebných změn krajští radní neschválili a výstavba se komplikuje. Podle Pichalové přitom TNT a její partneři zahájili s ohledem na předchozí podporu vedení kraje přípravné práce. "Vynaložili značný objem peněz. Nyní jsou investice společnosti v hodnotě skoro miliardy korun v ohrožení. Blokováním investice se může stát, že firma bude muset záměr realizovat mimo Českou republiku," upozornila Pichalová.

Dříve kraj vedly ČSSD s KDU-ČSL, po volbách je vystřídalo ANO, ČSSD, Starostové pro Jižní Moravu a TOP 09 s Žít Brno. Podle hejtmanovy náměstkyně Taťány Malé (ANO) má nové vedení o výstavbu centra zájem, ale nejprve musí provést revizi vztahů kraje a Letiště Brno. Dalším důvodem nesouhlasu kraje s provedením potřebných změn byly podle ní nesrovnalosti v žádosti o změnu i přiložené dokumentaci a také zásadní změny proti původnímu projektu, se kterým se v daném území počítalo.

Některá média spekulovala i o tom, že by kraj za dosavadních podmínek neměl z centra takový prospěch. "Využití pozemků chceme nastavit tak, aby bylo pro kraj co nejvýhodnější," zdůraznila Malá. Podle ní kraj v minulosti dostával ročně za pronájem letiště okolo 20 milionů korun, které ale znovu investoval do letiště.

V tom chce nové vedení změnu. "Rádi seznámíme aktuální zástupce kraje se vším, co se letiště a provozu týká. Projekt logistického parku ale není nutné vázat na případnou revizi právních vztahů. Partneři TNT připravili řešení, které zajišťuje přímý příjem za využití pozemků do rozpočtu kraje. Kraj by tak získal peníze za zřízení práva stavby parku," řekla Pichalová. Předseda představenstva Letiště Brno Jiří Filip řekl, že projekt bude přínosem pro jižní Moravu, zhodnotí pozemek kraje a vytvoří pracovní místa.

TNT létá z Brna několikrát týdně a přepraví zhruba 4000 tun. Na letišti žádné zázemí nemá a vozí na něj připravené zásilky. Počáteční investice do stavby počítala s náklady kolem půl miliardy korun. Budovy měly stát na prostoru zhruba 1,5 hektaru.
Autor: ČTK, 18.01.17 18:40
Návštěvnost: 614 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Květen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.