České dráhy zbouraly v brněnské depu kotelnu a postaví novou halu

Vložil
ČTK
19.12.2016 09:05
Brno



Brno - České dráhy již zbouraly starou kotelnu v areálu brněnského depa v Maloměřicích a chystají stavbu opravárenské haly. Výrazně zjednoduší údržbu nových elektrických jednotek RegioPanter a InterPanter, které v posledních dvou letech začaly na jižní Moravě jezdit. Dvě haly, které v depu jsou, nejsou dostatečně dlouhé a nejsou ani propojené a se soupravami se musí manipulovat posunovací lokomotivou. Přednosta depa František Kozel ČTK řekl, že během příštího roku by měla být dokončena veškerá přípravná dokumentace a úspěšně završeno územní a stavební řízení. Se stavbou se patrně začne v roce 2018.


Očekávaná výše investice bude v desítkách milionů korun. Nová hala bude 150 metrů dlouhá a budou v ní dvě koleje opatřené trolejmi, aby se v ní elektrické vlaky mohly pohybovat vlastní silou. "Tím odpadne náročný posun v areálu depa. Údržba bude rychlejší i levnější," řekl Kozel.

Brněnské depo se stará o 14 rychlíkových jednotek InterPanter a o sedm jednotek pro osobní vlaky RegioPanter. Kvůli tomu se muselo změnit fungování depa, které přes 50 let bylo depem lokomotivním.

Kromě zbourání kotelny je potřeba v její blízkosti odstranit také velké množství staré navážky. "Postupně ji odvážejí nákladní auta a asi v odvážení budeme pokračovat ještě i v příštím roce. Asi jde o starý popel. Až ji odvezeme, vznikne místo pro další kolej," uvedl Kozel.

Chystá se i částečná přestavba kolejiště a zhlaví, což je rozvětvení kolejí při vjezdu do stanice. "Všechno směřujeme k optimálnímu technologickému průjezdu jednotky depem," vysvětlil Kozel.

Maloměřické depo vzniklo v roce 1964 a sloužilo pro správu parních lokomotiv, později pro údržbu elektrických a motorových lokomotiv. Dodnes se zde však opravují historické parní lokomotivy a také letité elektrické jednotky řady 560.
0 komentářů
přidat komentář