Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Dopravní podnik získal 7,4 mld. na metro A, o část dotace přišel

Praha - Pražský dopravní podnik neobdrží celou evropskou dotaci, kterou mohl získat na dostavbu metra A. Ministerstvo dopravy mu přidělilo 7,4 miliardy korun. Další část dotace ve výši 3,9 miliardy mu ale nepřiznalo kvůli údajnému porušení zákona o veřejných zakázkách. Ministerstvo o tom rozhodlo na konci září. Na dotaz ČTK to dnes řekl mluvčí MD Tomáš Neřold. Podle radního Jiřího Pařízka Praha požádala o to, aby mohla zkrácenou dotaci čerpat na jiné dopravní projekty. O evropské peníze by tak prý přijít neměla. Zda se nižší dotace projeví na financování celé stavby metra A, město ani podnik nesdělily.
    Také podle nového ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše nejde o faktické snížení dotace, ale o snížení "dotačního stropu", který by prý podnik stejně nikdy nečerpal. "Dopravní podnik ani Praha o žádné peníze nepřichází," zdůraznil na tiskové konferenci. "Korekcí se snižuje maximální možný limit dotace, který jsme ale nikdy neuvažovali využít, protože to ani nejde," doplnil.
    O zkrácení dotace ministerstvo dopravy rozhodlo kvůli výsledkům kontroly, podle které podnik pochybil ve dvou zadávacích řízeních na stavební a technologické práce. Podmínky prý byly diskriminační. V jednom případě údajně chybně stanovil příliš vysoký obrat firem, které měly možnost o zakázku na dostavbu metra usilovat. Ve druhém případě chtěl, aby firma, která vyhraje tendr, měla česky hovořící zaměstnance. Obě zakázky se uskutečnily za éry exředitele podniku Martina Dvořáka.
    Ďuriš s výtkami ministerstva nesouhlasí. "Ministerstvo dopravy vyčítá dopravnímu podniku diskriminační kritéria, ale z mého pohledu byla tato kritéria přiměřená, tehdejší znění zákona neporušovala," řekl ČTK. Podnik kvůli tomu před časem podal námitku, ministerstvo o ní zatím nerozhodlo. "Námitku ministerstvo vyřizuje," uvedl Neřold. Ať už prý ale rozhodne jakkoli, na výši poskytnuté dotace to vliv mít nebude. Podnik se i tak podle Ďuriše hodlá bránit. "Nejde o peníze, ale o dobré jméno firmy," tvrdí.
    Neřold ČTK řekl, že o přidělení 3,7 miliardy korun, která by Praha mohla získat na dopravní projekty, zatím není rozhodnuto. Kdy se tak stane, není jasné. Záleží prý nyní na Evropské komisi, zda povolí převedení částky z operačního programu životního prostředí pod operační fond dopravy. Podle Pařízka by tyto peníze mohly směřovat třeba do oprav tramvajových tratí.
    Náklady na prodloužení trasy metra A do Motola, které má být dokončeno v příštím roce, se odhadují na 22,5 miliardy korun. Praha si chce na stavbu z úvěru Evropské investiční banky (EIB) vzít 11 miliard korun, šest miliard z toho už vyčerpala. Zkrácení dotace by ale údajně mohlo ohrozit čerpání peněz z EIB.
    Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.
Zdroj: Jana Hrubá
Vložil: ČTK, 08.11.13 09:05
Návštěvnost: 1340 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Říjen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.