Z olomouckého Prioru je ode dneška Galerie Moritz

Zdroj
Petr Běhal
Vložil
ČTK
29.11.2012 16:30
Olomouc

Olomouc - Obchodníkům začíná být v Olomouci těsno. V centru města byl dnes odpoledne otevřen nový obchodní komplex Galerie Moritz, který v  Olomouci zvýšil už tak nadprůměrnou hustotu sítě moderních prodejen. Příští rok bude nedaleko historického jádra Olomouce otevřeno ještě větší nákupní centrum Šantovka.
    
Rostislav Veselý z realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield (C&W) dnes ČTK řekl, že na tisíc obyvatel Olomouce dosud připadalo 1009 metrů čtverečních moderních maloobchodních ploch. Po otevření Galerie Moritz se toto číslo zvýšilo zhruba na 1100 metrů čtverečních, přičemž republikový průměr je 882 metrů čtverečních na tisíc obyvatel ČR. V případě Olomouce tak podle Veselého už lze mluvit o nasyceném trhu.
     Developerské aktivity v maloobchodu v Olomouci neutichají a na podzim příštího roku je naplánováno otevření centra Šantovka se 180 prodejnami na místě bývalé továrny Milo. Hustota maloobchodních ploch se poté zvýší na 1550 m² na tisíc obyvatel Olomouce, což je zhruba dvojnásobek aktuálního republikového průměru.
     "Centrum Olomouce patří k těm, v nichž zůstal každodenní život. A tam, kde je návštěvník, je i zákazník. Jsem přesvědčen, že po otevření se Galerie Moritz stane hlavní nákupní destinací v centru města," míní Radovan Pilich z developerské společnosti Reality management, která projekt Galerie Moritz připravila.
     Vedení Galerie Moritz ve své strategii cílí hlavně na obyvatele a návštěvníky centra Olomouce, kteří tam budou chodit na příležitostné nákupy. Velké rodinné nákupy podle Pilicha zůstanou doménou nákupních center na okraji Olomouce, jelikož v okolí Galerie Moritz není dost parkovacích míst. Poblíž Olomouce funguje nákupní centrum Olympia a na periferii města stojí nákupní komplexy Haná a Olomouc City.
Galerie Moritz vznikla rekonstrukcí obchodního domu Prior a má na čtyřech podlažích 40 nájemních jednotek. Obchodní plocha vzrostla z 5500 m² na 8000. Na provozovny připadá 6600 m² a zbytek na obchodní pasáž. Rekonstrukce stála 150 milionů korun.
     Obchodní dům Moritz dnes odpoledne po otevření zaplnilo několik tisíc lidí, jelikož obchodníci dopředu avizovali speciální slevy až několika desítek procent. Plná zákazníků dnes byla například prodejna Euronics, která veškeré zboží zlevnila o deset procent. Na pátek Euronics v Galerii Moritz připravil ještě větší slevy a vybraný sortiment zlevní až o 50 procent. Kvůli očekávanému náporu zákazníků vedení Euronicsu rozhodlo posílit v pátek ochranku prodejny, aby předešlo případným potyčkám.
     Olomoucký Prior patřil k nejkontroverznějším stavbám v centru města, byl postaven ve dvou etapách, z nichž poslední byla dokončena v roce 1982. Rekonstrukce začala letos v únoru a dělníci změnili interiér i exteriér. Z  původní stavby zůstal skelet a některá technická zázemí. Původní panely byly z  pláště budovy odstraněny a nový obchodní dům je více prosklený.
     Změn k  lepšímu se dočkal také prostor mezi obchodním domem a kostelem svatého Mořice, který dříve hyzdilo nevzhledné parkoviště a stanoviště na odkládání odpadů. Vznikla tu odpočinková zóna. "Nová podoba obchodní galerie i oprava náměstí u  chrámu svatého Mořice alespoň částečně odčinily jednu z nechvalných historických etap ve městě Olomouci," komentoval dnes rekonstrukci primátor Olomouce Martin Novotný (ODS).
0 komentářů
přidat komentář

Související články