PechaKucha Night Prague Vol. 27

Publisher
Tisková zpráva
16.01.2012 07:15
PechaKucha Nights jsou živé prezentace architektů, grafiků, designérů, výtvarných umělců, fotografů, filmařů, divadelníků, promotérů a teoretiků ve speciálním formátu 20 obrázků x 20 vteřin, které v roce 2003 vymysleli a uvedli v život Astrid Klein a Mark Dytham (Klein Dytham architecture).

V Praze se konají od roku 2007 (byli jsme dvacátým městem, kde PKN začaly pravidelně probíhat) a představili jsme přes 362 autorů, ateliérů a projektů během 26 večerů.

Ve světě dnes pravidelně probíhají PKN ve více než 460 městech.

Pro letošní rok plánujeme v Praze uspořádat 5 večerů v termínech:
18. 1. 2012
21. 3. 2012
23. 5. 2012
19. 9. 2012
21. 11 2012

Pokud nezasáhne vyšší moc, proběhnou všechny večery v žižkovském kině Aero.

Dvacátá sedmá PechaKucha Night Prague proběhne 18. ledna 2012 od 20.20 hodin v kině Aero, Biskupcova 31, Praha 3

Vystoupí:
Markéta Richterová
Karel Cudlín
usti-aussig.net
František Polák
Bára Prášilová
Jakub Špaňhel
Iva Němcová
Světlana Fialová
Katarína Kerekesová
Žít Brno
Pavel Turek
Klára Šípková

Hlavním partnerem PechaKucha Night Prague pro rok 2012 se opět stala společnost Autodesk!

Projekt soustavně podporuje:
Tiskárna BOOM TISK (www.boomtisk.cz)

Mediální partneři projektu v roce 2012:
Era 21
RADIO 1 91,9 FM
Kulturní pecka

Dramaturgie: Jana Kostelecká, Adam Gebrian, Jan H. Vitvar, Cyril Říha, Alan Záruba

PechaKucha Night – devised and shared by Klein Dytham

Kontakt PechaKucha Nights Prague
Jana Kostelecká, +420 736 533 232, info@pechakucha.cz, www.pechakucha.cz



Stručně o vystupujících:

Markéta Richterová
Věčná experimentátorka s materiály a novými technologiemi patří mezi českou šperkařskou špičku již kolem čtyř let. Absolventka Ateliéru šperk pražské VŠUP. Ve své tvorbě se inspiruje především organickými i anorganickými strukturami, které však díky materiálovým experimentům převádí do přesvědčivého hi-tech výsledku. K jejím oblíbeným materiálům patří například perspex, corian a v poslední době především karbon, který už proměnila hned v několik výjimečných šperkařských objektů. Karbonové náramky organických nepravidelných tvarů jsou dokonalým doplňkem lidského těla. Jejich lehkost a hladkost zaručuje, že mohou sedět opravdu na každé ruce. I přesto, že většina jejích šperků působí velmi futuristicky a průmyslově, je každý svým vlastním originálem, na kterém strávila jejich autorka dlouhou dobu precizní ruční práce. (Adam Štěch)
www.marketarichter.net

Karel Cudlín
Fotograf, zabývající se dokumentární fotografií. Do povědomí veřejnosti se dostal především jako jeden z osobních fotografů Václava Havla. Po roce 1989 se mj. zabýval otázkou utečenců, fotografoval Valdickou věznici, odchod sovětských vojáků z Československa. V roce 1991 odjel s fotografem Vojtou Dukátem na Ukrajinu, od roku 1996 sleduje běžný život na pozadí dlouhodobého politického konfliktu v Izraeli. Byl šestnáctkrát oceněn ve fotografické soutěži Czech Press Photo. 
www.cudlin.com

usti-aussig.net
Architekt (Matěj Páral), historik (Martin Krsek) a fotograf (Jan Vaca) stojí za internetovým portálem Ústí///Aussig.net, který za poslední čtyři roky zásadně proměnil pohled na severočeskou metropoli. O Ústí nad Labem se často mluví jako o nevzhledném městě, městě bez památek. Autoři webu našli recept, jak pro široké publikum odhalit silný genius loci tohoto průmyslového sídla. Kreativní databáze místní architektury oživená diskuzí o aktuální tváři města vrací paměť místu postiženému dramatickou výměnou obyvatelstva po druhé světové válce. Prohlubuje vztah mezi Ústím, jeho obyvateli i přespolními. Myšlenka se ukázala aplikovatelná i pro další města, a tak postupně vznikají sesterské stránky Liberec-Reichenberg.net, Teplice-Teplitz.net a další.
http://usti-aussig.net

František Polák
To je mladý grafik, který již v devatenácti letech vystavoval plakáty na Bienále grafického designu Brno 2010. Společně s fotografem Dominikem Hejtmánkem kurátoroval velkou výstavu sbírky tisíců nalezených diapozitivů pojmenovanou Selekce a má za sebou práci na tiskovinách k několika dalším výstavám i nevýstavám. Momentálně studuje VOŠG, věnuje se grafickému designu a je členem redakce časopisu Komfortmag.
www.fpolak.eu

Bára Prášilová
Absolventka Institutu tvůrčí fotografie na Slezské univerzitě v Opavě. Zaměřuje se na uměleckou i komerční fotografii a její vzájemné propojování. Je držitelkou ocenění Fotograf roku 2009 (Czech Grand Design) a finalistkou Hasselblad Masters Awards 2009. Žije a pracuje v Praze.
www.baraprasilova.com

Jakub Špaňhel
Vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze v ateliéru Jiřího Davida a Milana Knížáka v letech 1995–2002. Účastnil se více jak 70 skupinových a autorských výstav doma i v zahraničí (např. České centrum v Londýně (1999), Galerie Arte v Rakousku (2001), Galerie hlavního města Prahy (2003), Kunstforum Ostdeutschegalerie v Německu (2004), Národní galerie v Praze (2005), Saarländischen Galerie v Berlíně (2006), Dům umění města Brna (2007). Jeho dílo je zastoupeno ve sbírkách mnoha prestižních veřejných institucí i soukromých subjektů.

Iva Němcová
Scénografka. Aktivně se zabývá prostorem (jak divadelním, tak veřejným). Scénickou a kostýmní výpravu vytvořila pro řadu inscenací u nás i v zahraničí (Švandovo divadlo, Pesti Színház, Studio Alt@, Divadlo Na Zábradlí; Divadlo Reduta). Má ráda design. Z kontejnerů, vybírá antidesignové kousky, které citlivě rekonstruuje, tak aby zvýraznila jejich mnohdy zanesenou estetickou hodnotu. S přirozenou láskou k prostoru vytvořila i několik interiérů (café V lese, ateliér Nutprodukce). Založila skupinu “V pozadí”, která se zabývá mapováním a intervencí do opuštěných budov před rekonstrukcí či demolicí. Posledním ryze autorským projektem se stala site-specific akce Na Barrandov! s dojetím, která se uskutečnila v rámci festivalu 4+4 dny v pohybu.

Světlana Fialová
Tvorba SF se po formální stránce vyznačuje různými přístupy: jedná se především o velkoformátové linoryty, se kterými pracuje jako s originálním dílem, přičemž vyryté motivy následně netiskne, právě naopak – doplňuje je akrylem či sprejem s důrazem na barevné kontrasty a čisté plochy. Její současný projev je typický kombinací různých materiálů, čehož výsledkem jsou koláže, asambláže a velmi specifické prostorové objekty. I přes odlišné formální přístupy je pro její tvorbu typický důraz na kresbu, která je charakteristická stylizovaným rukopisem s důrazem na figurální výjevy. Autorka na jedné straně vytváří velmi komplikované a těžce čitelné kompozice, které jsou často v kontrastu s díly, kterým dominují prázdné plochy a jen jeden výrazný kresebný vstup či motiv.  Základ jejího tematického zájmu představují příběhy lidí, které pozoruje ve svém blízkém okolí, popřípadě inspiraci čerpá z populární kultury, různých médií a smyšlených historek. (Michal Stolárik)
www.svetlanafialova.com

Katarína Kerekesová
Narodila se v Žilině. Po absolvování Vysoké školy múzických umění v Bratislavě (obor Animovaná tvorba) se nadále věnuje animovanému filmu a ilustraci. Producentskou činnost zastřešuje její společnost Fool Moon. Jako režisérka a výtvarnice realizovala kombinované filmy Milenci bez šiat (1997), Pôvod sveta (2002) a loutkový muzikál Kamene (2010). V současnosti pracuje na animovaném seriálu pro děti MIMI a LÍZA.
www.foolmoonfilm.com

Žít Brno

Oficiální zpravodajský portál největšího města České republiky. Kolbiště pro souboj kreativity: Blízkost - Rozvoj - Nápaditost - Otevřenost vs. Úzká - Vlhká - Trnitá, www.brno.cz/zitbrno vs.
 www.zitbrno.cz. Je nás magických 11, tak proč jsme věčně druzí?! Pravda je tam někde venku v Adamově.
www.zitbrno.cz

Pavel Turek
Ačkoli získal doktorát v oboru teorie fotografické a multimediální tvorby, ze všeho nejvíc je hudební publicista. Jeden čas se podílel na chodu časopisu Živel. Publikoval v Rock & Popu, Reflexu i MF DNES. Spolupracoval s Radiem Wave. Podílí se na vydávání obrazového magazínu Komfort. V letech 2007–2009 pracoval pro server Aktuálně.cz. Od dubna 2010 je členem redakce týdeníku Respekt.

Klára Šípková
Vystudovala šperk na VŠUP v Praze, z toho se tři semestry věnovala průmyslovému designu a semestr grafickému designu na stáži v Paříži. Věnuje se zejména navrhování a výrobě šperků, ale příležitostně zamíří i do dalších oblastí designu. (Jako designérka zaujala veřejnost kovovou židlí Klára, která slavila úspěch na prestižních mezinárodních veletrzích v Miláně, Londýně a New Yorku a byla zařazena do sbírky nábytku Uměleckoprůmyslového muzea). Při navrhování ráda pracuje s čistými formami. Zabývá se nejenom použitím zákonů geometrie, ale především také harmonií, pohybem a příběhem, který do šperků vkládá. Ve svých kolekcích si často pohrává s nekonečností a tvarovou jednoduchostí, kterou tu a tam pokryje romantičtějším dekorem. Z každého objektu je cítit intenzivní hledání krásy, vtipu a stylově vytříbeného názoru. Při výrobě šperků využívá nejmodernější průmyslové technologie, ale nezapomíná ani na pečlivé ruční řemeslné zpracování. Oblíbeným materiálem bývá především nerezová ocel.
„Na šperk se snažím nahlížet nekonvenčně, nevnímám ho jen jako ozdobu, ale jako nositelné umělecké dílo, které v sobě nese určité sdělení, názor, životní styl. Libí se mi, jak šperk dotváří osobnost a vkus majitele – každý člověk k příběhu, který za šperkem vidím já, nakonec doplní ještě svůj vlastní.“
Šperky vznikají v limitovaných sériích, na objednávku nebo na míru podle individuálního přání zákazníka. V roce 2008 i 2009 byla oceněna v soutěži Národní cena za studentský design. V roce 2009 byla nominovaná na cenu Czech Grand Design v kategorii Objev roku. V roce 2010 byla oceněna 1.místem v soutěži Šperk roku.
www.klarasipkova.cz
0 comments
add comment

Related articles