Publisher
ČTK
05.09.2007 18:05
Russia

St. Petersburg


back to article
18 comments
jaký je rozdíl???
já obešel polí pět
| 05.09.07 10:06
Hádanka pro všechny: Jaký je rozdíl mezi petrohradským N a pražským V?
...Žádný...
šakal
| 06.09.07 02:34
...Obojí je formální kapric, který zestárne okamžikem kolaudace a nejpozději do 14 dnů bude všem obyvatelům v okolí nesnesitelný (7:- P)
velky
bango
| 06.09.07 04:10
ten rozdil je velky.,,V,,je odhadem 100 m vysoke a doplnuje stavajici skupinu.V peterburgu je pres 300m a je osamocene.Vecku fandim a v peterburgu bych nestavel.
neporavnatelne
BOO7
| 06.09.07 05:04
Ty dva objekty jsou neporovnatelne.V mi prijde rafinovane modelovane na rozdil od petrohradskyho mrakodropu ,ktery je prilis formalni.
Rozdíl není moc velký
Lukáš Obdržálek
| 06.09.07 07:35
Oba mrakodrapy vypadají nudně, neinovatině, nekrásně, nezajímavě, zastarale...
...AMEN!
šakal
| 06.09.07 11:17
(7:- |)
porovnávat porovnatelné
dr.kongo
| 07.09.07 10:24
Jak už bylo řečeno, srovnávat Petrohrad a aktuální projekt na Pankráci je totální nesmysl. Proč, to už bylo výše řečeno, jen bych ještě doplnil, že v Praze se jedná o byty (+hotel), nikoli o megalomanské sídlo velké korporace. Dále bych rád od pana Obdržálka věděl, jak tedy dle jeho názoru vypadá krásný, zajímavý, inovativní mrakodrap? Příklad svého favorita neuvádí - možná že mu vadí mrakodrapy vůbec. Ale to je stejné - někdo má rád Kafku, někdo Dana Browna. Je krásný, moderní atd. mrakodrap Pirelli v Miláně? Nebo věže Petronas v Kuala-Lumpur? Nebo Canary Wharf či "okurka" v Londýně? O tom bychom se asi mohli přít donekonečna. Mrakodrapy, resp. výškové stavby, asi patří k moderní době, a to už více než 100 let, a je obtížné, aby každý vypadal tzv. "hezky"a byl postaven na tom pravém místě, aby se za pár desítek let dostal do encyklopedie moderní architektury. Ale to je na širší diskusi, v níž se těžko shodnou zastánci moderní architektury s těmi, kteří jsou ochotni akceptovat maximálně mrakodrapy v amerických (nebo asijských) velkoměstech.
souhlas s dr.kongo
ar-de
| 07.09.07 11:57
... a vsem se nelze zavdecit,a to je jenom dobre.Tohle je cista architektura a dobre potlacuje ,,velky,, objem.
Kouzlo mrakodrapů
Vích
| 13.09.07 06:37
Kouzlo mrakodrapů je v jejich velikosti, ne ve kvalitě nebo přínosu městu. je to defakto obyčejný kýč. Dle mne neni pěkného mrakodrapu.
Kouzlo mrakodrapů
P.Nasadil
| 13.09.07 06:06
Kouzlo mrakodrapů je když tvoří město, velkoměsto, megacity - viz Chicago, New York, Lagos. Kouzlo je v hustotě, v nedostaku místa a ekonomických tlacích, které ženou budovy do výšky, v jejich výškové regulaci, v tom, že jde o skupinu. Pak jsou mrakodrapy "městotvorné" . Ne jednotlivé formální postmoderní kreace s pokusy o tvarovou individualizaci jako v Petrohradu nebo Kataru. Viz Bigness a popis v knize Delirious New York.
co je víc?
Vích
| 13.09.07 10:19
Co je víc než mrakodrap? - 10 mrakodrapů. Jes, v NY s 10 miliony obyvatel je zajímavá ta lidská tlačenice, ale může něco podobného nastat v Praze? Třeba takový Phoenix a desítky dalších měst to kouzlo už nemají. A že by bylo skvělý mít drahé nemovitosti? Pro koho?
to Vích
P.Nasadil
| 14.09.07 10:30
Co s tím naděláte ? Drahé nemovitosti jsou a budou. A máte pravdu, Phoenix má docela blbé centrum, ale o to horší okolí jsou jeho suburbie typu LA. Má pár výjimečných staveb - knihovna od Brudera, muzeum od Predocka, univerzitní kampus apod...Lepší město je Denver, taky tam není bůhvíkolik mrakodrapů (odhadem 15), ale tvoří nahuštěné centrum se solidním "městským" okolím a dramatickou vedutou Rocky Mountains. Mrakodrapy nelze jen tak odsoudit jako kýč.
Co s tím naděláte?
Vích
| 14.09.07 11:36
V Denveru jsem jen projížděl, mají zajímavé letiště připomínající indiánský tábor, to se mi líbilo. "Město" na americké poměry jde, ale s evropskými městy se to nedá srovnat.
Myslim, že neni nutno zvedat paternost v Praze a tím úměrně i ceny, to jen napomáhá korporacím a ničí jednotlivce vytlačené na předměstí.
Mrakodrapy je dle mého nutno zcela úplně a bez vyjímky, principiálně odsoudit. Pro evropská města a společenský život je to pohroma. Je to totalita se všim všudy.
RE: dr.kongo
Lukáš Obdržálek
| 15.09.07 08:42
Za moderní, inovativní, a krásný mrakodrap považuji například vámi psanou St.Mary Axe "okurku". Nebo výtečný a vysoce nadčasový (bohužel nerealizovaný) návrh Future Systems - Green Bird.
Nemám nic proti mrakodrapům, ale když v Praze, tak jedině krásně. A pokud možno dále od centra.
...předchozí
ondrejcisler
| 15.09.07 10:08
Podle mne v Praze je problém spíš než ve vzdálenosti od centra v umístění - je nesmysl v takovémto terénu a kontextu stavět mrakodrapy na kopci ( a speciálně na tomto kopci), protože tím se jim skutečně přikládá význam, který mít nemohou, a to je vlastně směšné. Celé by to mělo stát v dolních Holešovicích, tedy naopak - blízko centra, v sousedství nového Karlína a u řeky. Tak by se totiž mohly stát součástí širšího Pražského panoramatu, aniž by něco poškozovaly a aniž by s čímkoliv soupeřily. Mě se zdá, že bolševik přesně věděl, proč to staví zrovan tam, je to taková kuriozní "dialektika". Z pohledu celého města je to podle mně špatně. Souhlasím se šakalovým prvním příspěvkem v druhé dikusi na toto téma.
¨..."Okurka"...?...
šakal
| 15.09.07 10:41
..Myslíte ten plastikový výtvor z čínské tržnice? (7:- P)

Ve věci přeceněných technologií, kdy možnosti doby pokulhávají za ideální myšlenkou architekta, je vztah mezi současnou tvorbou Sira Normana Fostera a situací, kdy estetika nebezpečně pokouší tenkou hranici nevkusu, velmi těsný.
Detaily nosné konstrukce této stavby vás překvapí zpracováním svého povrchu. Karoserie vytvořená z hliníkových panelů spojených na volnou spáru připomíná nejvíce ze všeho elegantní kryt topení. Jakoby popírala reálnou funkci mohutné ocelové konstrukce uvnitř. Až máte bezmála strach, že si při stěhování nábytku budete muset dát pozor, abyste neopatrným přenášením skříně některý ze sloupů neprohnuli. Tento dojem je navíc podpořen nešťastně zvoleným zeleným zbarvením části skleněného pláště, který jen zesiluje iluzi plastikové hračky...

...Je mi líto (7:- /)
RE: ondrejcisler | šakal
Lukáš Obdržálek
| 16.09.07 02:46
Ano, souhlasím s Vámi.

---

Bohužel jsem Okurku viděl nejblíže z Millenium Brigde, čili o detailu nemůžu nic říkat. Z toho, co jsem viděl na mě působí jednoduše krásně. Nicméně vím, co máte namysli. Hliníkový panel, to nemám rád...
...Jo, díky za reakci, pane Císlere!...
šakal
| 17.09.07 12:02
...Já jsem byl ještě nedávno zastáncem mrakodrapů v Holešovicích - a přesně ze stejného důvodu jako Vy. Ale když jsem viděl ty plánované obludnosti v dopravě, které s tím souvisejí, tak se mi to nadšení nějak rozplynulo.

(7:- /)
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.