O vytvoření nového loga města Plzně má zájem 57 subjektů

Source
Václav Prokš
Publisher
ČTK
09.03.2016 17:50
Czech Republic

Pilsen

Plzeň - Celkem 57 subjektů se chce účastnit soutěže o nové logo města Plzně, které budou používat magistrát, městské obvody, organizace a firmy nejméně deset let. Na novou značku města, kterou by měla Plzeň mít do konce září, už radnice vyčlenila v rozpočtu dva miliony korun. Vzhledem k velkému počtu zájemců byli všichni obesláni s výzvou o doložení kvalifikačních předpokladů, které následně vyhodnotí odborná porota. ČTK to dnes řekla Jana Komišová z odboru prezentace a marketingu magistrátu, který má výběr nového loga na starost.

Současné logo, vycházející z Evropského hlavního města kultury 2015 (EHMK), tvoří hlavně text - letopočet a nápis Plzeň. Nadčasové prezentaci města už nevyhovuje.

Rada města jmenovala před měsícem devítičlennou porotu k výběru zhotovitele nového loga, je v ní pět odborníků.

Zájemce o účast v soutěži musí podle Komišové kromě výpisu z obchodního rejstříku a oprávnění k podnikání doložit seznam nejméně tří realizovaných zakázek, jejichž předmětem bylo zpracování loga a souvisejícího jednotného vizuálního stylu, v hodnotě každé jednotlivé zakázky nejméně 50.000 korun. Musí dále předložit čestné prohlášení o ekonomické způsobilosti k realizaci zakázky.

Po "kvalifikačním" kole vybere odborná porota minimálně osm kandidátů, které přímo vyzve k účasti ve výběrovém řízení. Nabídky by měly být vyhodnoceny v prvních týdnech května.

Nové logo podle vedení města zajistí kromě úspory nákladů hlavně to, že komunikace města bude navenek jednotná, a ne roztříštěná jako dosud. Už pět let používá město logo EHMK 2015, ale třeba obvody i příspěvkové organizace mají své značky. "Primárně hledáme nadčasové logo, naším cílem je společná vizuální komunikace," uvedl náměstek primátora Martin Baxa (ODS). Městské obvody se ale svých symbolů nechtějí vzdát.

Podle Baxy je logo města hodně vidět například v Ostravě, která spolu s Brnem a Pardubicemi zvládly proces jeho výběru velmi úspěšně. Ostrava zaplatila v roce 2008 za logo Studiu Najbrt 1,8 milionu korun.

0 comments
add comment