Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Eames Office picture
Eames Office picture
* 1941 - Los Angeles, USA

2665 Main Street, CA 90405 Santa Monica
tel: +1(310) 396 5991
web:
Eames picture Charles Ormand Eames
hlavní designer
* 1907 - St. Louis
Eames picture Ray-Bernice Alexandra Kaiser Eames
hlavní designerka
* 1912 - Sacramento
"We take the word FUN very seriously." manželé Eamsovi


Realizace a projekty

Hisotrie
1941 - Charles Eames a Ray Kaiserová jsou oddáni a stěhují se do Kalifornie. Pracují ve filmových studiích MGM v uměleckém oddělení. Začínají experimentovat s tvarováním překližky.
1942 - otevírají vlastní vývojovou společně s John Entenza, Harry Bertoia a dalšími. Navrhují dlahy vyrobené z tvarované překližky pro americké námořnictvo.
1944 - Charles a Ray Eamsovi zakládají u společnosti Evans Product Company Oddělení tvarované překližky
1945 - intenzivní práce na vývoji nábytku, lisování, tvarování a lepení pryžových polštářů. Vývoj a výroba nářadí pro tvarování překližky. Ke skupině se připojuje Don Albinson
1946 - Konzultační designér u společnosti Herman Miller. První "One Man Show" v Museum of Modern Art.
1947 - navrhuje skládací jídelní stůl. První návrh Santa Monica House, kvádr na ocelových podpěrách houpající se nad loukou.
1948 - první pokus s plastem vyztuženým skelnými vlákny. Konečný design domu v Santa Monice s použitím prefabrikovaných panelů pro průmyslové budovy.
1949 - Herman Miller začíná sériovou výrobu plastových židlí z laminátu ve spolupráci s Eero Saarinen, je postaven dům pro John Estenza.
1950 - návrh a instalace "Good Design Show" v Museum of Modern Art v New Yorku. Navrhu a designuje dům pro Billy Wilder. Tvoří první filmy "Travelling Boys", "Black Tops" a "Parades". Miller vyrábí ESU - Eames Storage Units.
1951 - udělena první medaile od National Industrial Designers Institute za plastovou židli. Vznikla design "The Toys", stavebnice z lepenky pro děti, a dále design drátěné židle.
1952 - filmy "Communication" a "Bread". Design skládačky "House of Cards" a hračky "Little Toys".
1953 - První čalouněné židle z laminátu. Ve spolupráci s Nelsonem je vytvořen audiovizuální seminář o komunikaci pro university v Georgii a Los Angeles. Základní výuka o designu pro architekty na univerisitě v Berkley. Film "A Communications Primer".
1954 - Získal Diploma di Medaglie d'Oro na trienále v Miláně. Filmy "Black Tops" a "Parades" získaly ocenění na mezinárodním filmovém festivalu v Edinburghu. Výroba Sofa Comapct. V rámci kulturní výměny je hostem v Západním Německu.
1955 - Filmy "Two Baroque Churches in Germany", "House after Five Years Living", "Textiles and Ornamental Arts of India". Herman Miller začíná sériovou výrobu stohovatelných laminátových židlí Fibreglass chair.
1956 - Herman Miller začíná výrobu Lounge Chair a Ottoman. Získává cenu za moderní design. Charles hostitelsky přednáší na několika amerických universitách.
1957 - Získal Diploma di Gran Premio za Lounge Chair na 11.trienále v Miláně. Vytváří "Solar Toy" a "do nothing machine" pro zpracovatele hliníku. Filmu "Toccata for Toy Trains" bylo uděleno uznání na Mezinárodním filmovém festivalu v Edinburghu. Dokončení filmu "Day of the Dead" o dnu všech svatých v Mexiku. Při oslavě stého výročí založení American School of Architects mu byla udělena zlatá medaile za rukodělnou a řemeslnou zručnost.
1958 - Design věhlasných židlí Aluminium Group. Oficiální cesta po Indii na pozvání vlády. Konzultant pro výstavbu o obnovení National Design Institute v Ahmedabadu. Cena za "Day of the Death" a "The Information Machine" - film vyrobený pro Světovou výstavu v Bruselu (sponzorovaný společností IBM). Vytváří filmy: "The Expanding Airport", "Herman Miller Brussels" a "De Gaulle Sketch".
1959 - přednáší na Royal College of Art a Royal Institute of British Architects v Londýně. Multi-screeens film "Glimpses of the U.S.A.", jako představení USA. Výstava na Světové výstavě v Moskvě. "20th Century Design Show" v Museum of Modern Art, New York.
1960 - Návrh křesel Lobby Chair, stolů a židlí pro restauraci La Fonda del Sol v New Yorku. Získává "First Annual Kaufmann International Design Award". Člen Royal College of Art a Royal Designer fo r Industry. Vytváří různé krátké televizní filmy pod společným titulem "Fabulous Fifties" pro C.B.S.
1961 - vývoj ECS (Eames Contract Storage). Navrhuje výstavu "Mathematica" (IBM) pro California Museum of Science and Industry, Los Angeles. Získává různé ceny za krátké filmy, mimo jiné i v rámci pořádání mezinárodního filmového týdne v Mannheimu, kde mělo premiéru pět krátkých filmů.
1962 - vyvíjí Tandem Swing Seating, prvně použito na mezinárodním letišti O'Hare v Chicagu a na mezinárodním letišti Dulles ve Washingotnu D.C. Nevrhuje emblémy pro Herman Miller. Získává doktorát na California College of Arts and Craft v Oaklandu. Navrhuje hlediště kin a produkuje multi-screens film "House of Science", promítaného na světové výstavě v Seattle; sponzorováno americkou vládou.
1963 - navrhuje Conference Hall Seating. Získává další ceny za krátké filmy na filmových festivalech v Londýně a Melbourne.
1964 - pracuje pro American Institute of Architects v New Yorku, získává cenu za pavilón společnosti IBM na světové výstavě v New Yorku, který vytvořil ve spolupráci s Eero Saarinen a ostatními, získává doktorát Pratt Institute, New York. Vytváří film o elektronicky řízeném loutkovém divadle pro Světovou výstavu. Navrhuje segmentový stůl.
1965-66 - Charles získává President's Honourary Medal of Art Directors Club, New York. Navrhuje výstavu "Nehru, his life and his India", kterou sponzorovala indická vláda a jež se konala v national Design Institute v Ahmedabadu a později pokračovala v New Yorku, Washingtonu a Los Angeles. Vytváří film o práci týkající se výstavy "Nehru".
1967 - získává Architectural Award Grand Prix of American Innstitute of Architects, Los Angeles. Navrhuje plaketu pro Society of Industrial Artists and Designers v Anglii.
1968 - navrhuje výstavu "Photography and the City" pro Smithsonian Institute, Washington D.C. Navrhuje křeslo pro režiséra Billy Wilder.
1969 - navrhuje Soft Pad Group. Doplňuje Aluminiun Group novým podnožím na upravenými rozměry
1970 - Charles získává čestný doktorát na University of Washington. Je nominován do National Council of the Arts.
1971 - navrhuje Loose Chushion Chairs. Organizuje výstavu "A Computer Perspective" pro výstavní společnosti IBM v New Yorku.
1972 - navrhuje Executive Oval Table. Získává medaily za umělcko-průmyslovou práci od AIA. Charles se stává členem Board of Visitors Kalifornské university v Los Angeles, School of Architecture and Urban Planning. Připravuje výstavy v Exhibition Centre, New York, mimo jiné o Koperníkovi u příležitosti jeho 500. výročí.
1973 - připravuje další výstavy pro společnost IBM v Exhibition Centre, New York jako "The Shoulders of Giants: Brahe, Kepler, Descartes and Galileo" a dále výstavu o Isaacu Newtonovi
1974 - účastní se recitálu Penrose Memorial před American Philosophical Society. Je zovlen do správní rady Associated Councils on the Arts. Manželům Eamsovým se jako páru dostává veřejné pocty od AIA.
1975 - získává cenu Elsie de Wolfe od American Institute of Interior Designers.
1976 - příprava výstavy "Frank Jefferson" k 200. výročí vzniku USA, která se konala v šesti muzeích po celém světě
1977 - vytváří filmy "Daumier, Paris and The Spectator" a "Degas". Získal doktorát za klasickou filosofii na Michigan State University a za průmyslový design na Art Centre College of Design, Pasadena.
1978 - tvoří film o Cézannovi. Charlesovi je udělena "25 Years Prize" od AIA za jeho dům. Chalres Eames zcela neočekáváně umírá v srpnu ve svém rodišti v St. Louis.
1979 - Eames Office obdržela English Royal Gold Medal for Architecture, jako uznání za vynikající úspěchy v oblasti architektury a designu nábytku, jakož i za komunikaci prostřednictvím médií, jako jsou film, grafika a výstavy.
1977-81 - velká výstava "Connectors". Práce Charlese a Ray Eamsových jsou vystavovány v muzeích v USA a Evropě
1982 - Ray Eamsová dokončuje Soft Pad Sofa společně se společností Vitra - byl to poslední design Charlese Eamse
1988 - Ray Eamsová umírá
1985-86 - společnost Vitra přejímá výhradní práva sbírky Eamsových pro Evropu a Střední východ
1989 - první výrobní série Eames Chaise (design 1948)
1999 - Eames Plastic Chair, reedice legendární Fibreglass Chair s novým materiálem, polyproylénem
Informace z výstavy Eames office ve Vitra Museum

Související články
Návštěvnost: 19255 čtenářů
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Prosinec 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.