Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb
NOVY fullbanner
HLEDEJ v sekci     
Erasmusbrug

Autor: UNStudio | Ben van Berkel, Caroline Bos
Adresa: Erasmusbrug, Rotterdam, Nizozemí | mapa
Realizace: 1990-96 Výška: 139 m

Pro dynamickou architekturu UN Studia se víc hodí rychlé dopravní stavby než klidná typologie rodinných domů nebo muzeí. Během naší návštěvy Holandska jsme využili služeb několika mostů, tunelů a parkovišť od Ben van Berkela a pokaždé šlo o výjimečnou událost. Nejpozoruhodnější výsledky spolupráce dopravních inženýrů s architekty jsou stále nejvíc patrné v Nizozemsku a Anglii, přesto si na podobnou věc začínáme zvykat i u nás.
Další rozměry architektury - provoz a čas - jsou u dopravních staveb exponenciálně dál než u klasických staveb, a proto se jimi zabývá řada holandských digitálních kanceláří jako jsou NOX, NIO a UN Studio, které architekturu a pohyb neoddělitelně slučují. Právě posledně zmiňovaná kancelář vytvořila pro Rotterdam, jehož velká část byla během druhé světové války zničena, nový symbol města v podobě mostu připomínajícího labuť. (pš)

Fyzické i obrazné propojení dvou městských částí
Velké betonové schodiště vedoucí z parkovacích garáží na severní straně mostu prodlužuje křivku hlavní rampy na úroveň chodce a převrací funkci mostu do veřejného prostoru. V noci, kdy je most redukován na pouhou siluetu, zdůrazňuje speciální systém osvětlení vnitřek mostu s kabely rostoucími vysoko nad vodní hladinu jako odhmotněná ozvěna své denní identity.
Vzhled mostu je výsledkem jednotného konstrukčního přístupu. Konstrukce, urbanismus, infrastruktura a veřejné funkce byly spojeny do jednoho souhrnného gesta. K docílení plynně fungujících vztahů mezi různě složitými částmi, byly pro celý návrh a následnou prefabrikaci dílů použity metody CAD-CAM, které tak zvýšily kontrolu architekta nad všemi úrovněmi konstrukčního návrhu. Architektonické řešení plynule přešlo od prvotní skici do finální konstrukční fáze. Pět různě tvarovaných betonových pilířů, hrazení, přístavišť, detailů armatury, spojů a servisní vybavení bylo navrženo uceleně.

Technické informace
hlavní rozpon: 280 m; celková délka: 802 m; váha: 6 800 t; výška: 139 m.
Zdroj: autorská zpráva
Vložil: Petr Šmídek, 13.12.11
Návštěvnost: 44397 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.