Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Centrální autobusová zastávka Krumbach
Neubau einer zentralen Bushaltestelle Krumbach

Autor: Bernardo Bader, Rene Bechter, Hermann Kaufmann
Spolupráce: Philipp Bechter, Joachim Ambrosig, Roland Wehinger, Martin Rümmele
Adresa: Dorf 2, Krumbach, Rakousko | mapa
Investor: Obec Krumbach
Náklady: 258 000 Euro Realizace: 2011-12
Užitná plocha: 80 m²

Zatímco na dílčích autobusovým zastávkám rozesetých v okolí Krumbachu se podíleli ti nejvěhlasnější světoví architekti, tak centrální stanici si navrhli místní architekti sami. Za projektem  ve středu obce stojí stejná trojice autorů (Bernardo Bader, René Bechter a Hermann Kaufmann), která navrhla i sousední farnost.
Okolní zastávky připomínající spíše výstavní exponáty mají za úkol zvýšit turistický zájem o horskou vesnici. Centrální nádraží je plnohodnotnou dopravní stavbou, která udržuje spojení s přilehlými obcemi. Při naší návštěvě na zastávce čekali lidé a pravidelně zde zastavovaly autobusy.
Na rozdíl od přehlídky všech možných tvarů okolních zastávek je hlavní terminál v Krumbachu dokladem neryzejšího minimalismu. Objekt snad ani nešlo postavit jednodušeji.
Zastávka leží severně od návsi v místech staré salaše (Das alte Sennhus). Nahradila původní objekt, který již přestal vyhovovat požadavkům na bezpečnost a zároveň zvýšeným potřebám na komfort. Zastupitelé obce, kteří si uvědomovali význam objektu, prozíravě vyčlenili místo v centru obce a pověřili trojici architektů vypracování studie dopravního terminálu, který dokáže ve stejnou chvíli obsloužit až čtyři autobusy. Současně bylo vyžadován a rychlý a bezpečný přestup cestujících, z čehož vzešel protáhlý tvar zastávky složený z pouhých tři prvků: dvou zalomených stěn dlouhých 8,2 metrů a střešní desky o rozměrech 29 x 4 metrů. Všechny nosné prvky jsou z prefabrikovaných dřevěných lepených prvků s křížem kladenými vrstvami. Střešní deska, kterou tvoří devět vrstev o tloušťce až 43 mm, je na obou koncích vykonzolována o 3,5 metru. Stěny vytváří pevná záda k posezení při čekání a současně dobrý výhled na přijíždějící autobusy z obou stran.
Není potřeba zmiňovat, že na se realizaci podíleli místní řemeslníci, kteří pro stavbu z lepených dřevěných nosníků použili zdejší smrk, na lavičky použili masivní dubové dřevo, nadzemní betonové prvky byly následně opískovány a informační tabule s jízdními řády jsou z mosazi. Všechny použité materiály zůstaly neošetřeny, aby mohly přirozené stárnout.
Autor: Petr Šmídek, 23.07.17
Návštěvnost: 3684 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Listopad 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.