Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Parfumerie el nino parfum
kamenný obchod a výdejní místo elektronického obchodu

Autor: Benedikt Markel
Adresa: Na Příkopě 12, pasáž Černá Růže, Praha, Česká republika
Investor: el nino parfum, s.r.o.
Realizace: 2014

Obchodní jednotka se nachází v komplexu budov z 19. století mezi ulicemi Na Příkopě a Panskou, obecně známém jako Černá Růže. Samotná dvorana byla vybudována v roce 1932 podle návrhu architekta Oldřicha Tyla a dnes je kulturní památkou.

Stav, ve kterém obchodní jednotka byla před rekonstrukcí, byl kvalitativně hluboko pod úrovní vlastního interiéru noblesní sklobetonové pasáže. Po odstranění nehodnotných vrstev z posledních dvou dekád (sádrokartonové podhledy, příčky a laminátová podlaha) byly obnaženy původní konstrukce. Dráty, které trčí z betonového stropu, nesly původní podhled. Odtržením od své nosné reality dávají surovému stropu výtvarnou kvalitu.

Cílem byly minimální investice do zpustošené obchodní jednotky o rozměrech 8 x 8 metrů, která pro samotný objekt obchodu představuje pouze výchozí bod. Do takto připravené obchodní jednotky je vložen objekt prodejny/skladu - tak jako se třpytivý flakón dává do krabičky nebo nasvícený exponát do výstavní vitríny. Řešení interiéru obchodní jednotky se tak omezilo na demontáž nevhodných nánosů, novou stěrkovou podlahu a výmalbu. Všechny ostatní nově přidané prvky je možné demontovat a instalovat v jiném vyhovujícím prostoru.

Kombinace výdejního skladu eshopu s klasickou prodejnou je sice častá, ale většinou jsou obě funkce prostorově oddělené. Dělit malou obchodní jednotku na ukrytou skladovou část a reprezentativní část s přespultovým prodejem by byla škoda, úkolem tedy bylo navrhnout transparentní objekt, který pojme obě tyto funkce.

Podkovový tvar navrženého objektu vznikl deformací kruhu přimknutím k zadní instalační stěně čtvercové obchodní jednotky, přičemž geometrie zároveň vychází z korporátního písmene "i" - hlavního nosného prvku identity zadavatele, který navrhl Jan Solpera. Objekt je jasně orientován na pultem otevřenou přední stranu, která je co nejtěsněji u prosklené fasády ochozu a stěnou uzavřenou zadní stranu, která obchodu kryje záda. Díky tomu, že je, v závislosti na zaplnění regálů, více či méně transparentní, nabízí obsluze přehled o dění v obchodě. Zákazník zároveň může sledovat cestu jím objednaného zboží ze skladových regálů.

Regály z březové překližky pro vystavení zboží jsou popnuté pletivem z nerezových lanek a tvoří vnější plášť objektu. Uvnitř objektu stojí typové regály z pozinkovaného plechu s kapacitou až 1 500 papírových tašek se zásilkami z internetových objednávek. Překližka představuje zemitou protiváhu třpytivým produktům hrajícím všemi barvami. Utilitární plechové regály s černými a bílými taškami uvnitř objektu jsou doplněny nezbytnými řadícími abecedními štítky z barevně lakovaného plechu, opět ve tvaru Solperova korporátního "i".

Pro prezentaci firmy el nino parfum uvnitř pasáže byla vyrobena výstrč respektující profilaci a barevnost památkově chráněné prosklené stěny mezi ochozem a obchodními jednotkami.






Zdroj: autorská zpráva
Vložil: Jan Kratochvíl, 26.02.15
Návštěvnost: 23048 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Listopad 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.