Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Lávka Rohanské nábřeží

Autor: FACT v.o.s.
Adresa: Rohanské nábřeží, Karlín, Praha, Česká republika
Náklady: 16 000 000 CZK Projekt: 2001
Realizace: 2002

Stavba pěší lávky doplňuje urbanistický koncept administrativně obchodního centra River City Prague o komunikační a zároveň výtvarně architektonický prvek, který se stává jakousi vstupní branou do nového území. Vytváří výrazný signál, který poutá pozornost při příchodu z karlínské strany i při průjezdu Rohanským nábřežím.
Samotná lávka je oblouk, který je prostorově zakřivený v horizontální i vertikální rovině. Tím se stává především při pohledu z Karlína tvarově zajímavější a neobvyklejší. Tvarovou anomálii zdůrazňuje i kontrast mezi hladkou křivkou spodní hrany oblouku a stupňovitou svrchní stranou oblouku, která sleduje tvar schodiště a mostovky. Ostrost tohoto kontrastu je zmírněna předsazeným zábradlím z tyčí z broušeného nerezu, které sledují původní křivku oblouku. Celá kompozice je doplněna barevnou souhrou třech materiálů - broušený nerez tyčí zábradlí a hran schodišťových stupňů, šedočerný mat ocelové konstrukce lávky a pískový odstín dlažby povrchu mostovky a schodišť.
Konstrukce - Lávka je ocelový částečně vetknutý oblouk o jednom poli a rozpětí 49,5m. Příčný průřez lávky je komorový s podélnými a příčnými výztuhami. Světlá šířka lávky mezi zábradlím je 3000 mm. Konstrukce je nadimenzována tak, aby byl možný její průlez a případná revize a údržba vnitřních svarů. Lávka je založena na severní straně opřením do stávajícího objektu podzemní komunikace pomocí železobetonové roznášecí desky a na severní straně je situována v lokalitě budoucí budovy garáží s jedním podzemním podlažím. Proto je základová deska umístěna s potřebnou nezbytnou rezervou pod úrovní podlahy. Je navržen pilotový základ vetknutý do skalního podloží s mírně šikmými velkoprůměrovými pilotami Ć 1,20 m v počtu 10 ks. Mostovku lávky tvoří železobetonová deska spřažená trny s ocelovou konstrukcí komorového nosníku. Schodiště jsou nabetonovány na železobetonovou desku na místě, celá mostovka je opatřena vyrovnávací stěrkou a finální pochozí vrstvou z kamenné mozaiky. Hrany stupňů jsou opatřeny ochrannými lištami z broušeného nerezu s vloženou protiskluznou vrstvou.




Zdroj: autorská zpráva
Vložil: Jan Kratochvíl, 15.08.05
Návštěvnost: 50765 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.