Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Mateřská škola Santa Isabel

Autor: Carroquino | Finner Arquitectos | Santiago Carroquino Larraz, Hans Finner
Adresa: Calle de la Iglesia 6, Santa Isabel, Zaragoza, Španělsko | mapa
Investor: Ayuntamiento de Zaragoza, Suelo y Vivienda de Aragón
Náklady: 2 094 541 Euro Projekt: 2005
Realizace: 2006-07 Užitná plocha: 1474 m²
Plocha pozemku: 3108 m²

Mateřská školka Santa Isabel v Zaragoze představuje jednu z částí městského programu výstavby veřejných budov. Společně se školkami ve čtvrtích Oliver, La Paz a Actur (všechno projekty kanceláře C|F) uzavírá Santa Isabel vzdělávací jádro zmíněného programu.
Ke každému z projektů jsme přistupovali s vědomím, že hlavními obyvateli budou děti. Proto jsme se snažili být zvláště citliví k potřebám velmi mladých dívek a chlapců. Výsledkem jsou prosté, prosvětlené a plynoucí prostory; pohodlné a zároveň poskytující ochranu.
Projekt Santa Isabel je tvořen dvěma krabicovými objemy z betonu a skla. Jeden obsahuje vzdělávací program (třídy, pokoje na spaní a víceúčelovou halu), zatímco druhý pojímá obslužné funkce (kuchyni, místnost pro učitele, technické prostory).
Krabicovité objemy jsou na severu uzavřeny, a chráněny tak před nepříznivými povětrnostními vlivy i ulicí. Otevírají se naopak fasádou, jež je celá sestavena z copilitové skla, směrem k hřišti a k světlu na jihu. Hlavní vchod je umístěn v části, která na západě propojuje oba hlavní objemy.
V interiéru definuje výška 1,2 metru hranici mezi přizpůsobeným dětským světem a prostředím dospělých. Zjevným příkladem je omyvatelný sokl vysoký 1,2 metru, jenž dává prostor “dětské tvořivosti” bez předsudků vzhledem k údržbě budovy. Všechny přístroje nevhodné pro děti jsou vždy umístěny nad uvedenou výškovou linií.
Vzdělávací prostor je rozdělen pro tři věkové skupiny. Ke každé jednotce je napojeno malé patio, jež zároveň funguje jako předěl. Jednotky jsou odděleny variabilními zdmi rozdělujícími třídy, a umožňují tak jejich případné propojení či prostorovou obměnu v případě změny vzdělávací praxe. Návazné ložnice a koupelny jsou vyřešeny pro případ obou dispozic.
V kompozici materiálů je dána dominantní role dřevu. A to nejen v jeho užití pro truhlářské práce nebo podlahy, ale také jako jakéhosi mementa či prvku absence – manifestovaného v textuře dřevěného obložení na betonových zdech. Idea rytmického střídání povrchu fasády pokračuje v oplocení parcely pláty ohýbaného a perforovaného ocelového plechu.
První hrubý dojem exteriéru školky kontrastuje se zhmotněním světla v interiéru, kde jemné variace prosvětlení, hra s longitudiálními průhledy a rytmem patií směřují sestavu objemů k chráněnému dvoru.
Carroquino | Finner Arquitectos
Zdroj: autorská zpráva
Vložil: Kateřina Lopatová, 14.05.09
Návštěvnost: 63725 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
ach jo sauer 15.05.09 23:44
Za co soudruzi, za co ? takyarchitekt 16.05.09 07:05
V pořádku, souhlasím Thomas 21.05.09 00:54
dětská fantazie pipi 21.05.09 08:41
Bezpečnost? Evina 21.05.09 09:28
Tomasovi takyarchitekt 21.05.09 12:08
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Listopad 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.