Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     

Demonstrace proti demolici
Kauza domu č. 47 na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice
Komentáře
jen na okraj... 28.07.13 23:41
Vyčítáte-li investorovi záměr zřízení 130 parkovacích míst, vyčítáte tím zejména hlavnímu městu Praze jeho vyhlášku 26/99, která stanoví povinnost tato parkovací místa k odpovídajícím čtverečním metrům zřizovat. Neznám přesné plošné výměry záměru, ale ten počet zhruba sedí. Kéž se zmíněná vyhláška odebere co nejdříve do urbanistických pekel; ne proto, aby se podobné záměry mohly realizovat ve větším měřítku, ale proto, aby se nedala takto lacině zaměňovat příčina za důsledek.
Parkování Vích 29.07.13 10:24
Ano, souhlas, soustřeďuji se především na kritiku městských rozhodnutí. Vyhláška je zhoubná, V centru by šlo stavět i bez garáží, díky bohaté dostupnosti MHD.
Systémový precedent ?! Jan Brejcha 29.07.13 12:47
Souhlasím s většinou textu, ale nejsem si jistý jeho závěrem. Pořád si ještě myslím, že se tato kauza nemůže stát precedentem pro obdobné nakládání s dalšími objekty v památkové rezervaci. Bylo opakovaně uvedeno a nakonec i potvrzeno ministerstvem kultury, že vydané rozhodnutí odboru památkové péče MHMP k tomuto objektu bylo protizákonné (přesto platí).
Těžko si představit, že protizákonnost se stane normou.
Těžko si představit, T. Fiala 29.07.13 18:29
že protizákonnost se stane normou? To by mne zajímalo, odkud na tento web chodíte. Z Aucklandu?
Ale k domu č.47: Chápu rozčilení nad zhúvěřilostí cpát na roh Václavského a Opletalovy 130 pakovacích míst, ale připomínám, že jde o dům s báječnou fasádou, jíž se v Praze máloco vyrovná. Anebo by Vás uklidnil Flovrhaus s 1.300 stáními na kola koloběžky segwaye a třeba i tříkolky, které by se do suterénu místo parkingu dala nacpat a ještě skrz marketing suprojmu Flovrhaus střelit? To dojetí médií nad zeleným progresem v samém centru Evropy, nebo snad celého světa. Národ Čechů se u teliny zatetelí, slzu osuší a vyslechne politikovo sebevysvěcení, když bělopřílbí serafové a cherubové svými segwayi vytvoří slovo DOBRO za zvonění cyklozvonků jim podřízeného andělstva...
Ne ne. Nic takového. Číslo 47 je skvělý dům. Nebourat. Pečovat. Bylo mi ukázáno na místa po chybějících dřevěných výkladcích okolo vstupu. Dodělat!
vydané rozhodnutí bylo protizákonné (přesto platí) Vích 01.08.13 09:07
Asi jsem to málo zdůraznil, ale dům je opravdu krásný a od skvělých autorů, má okouzlující proporce a jak se poslední léta skloňuje slovo důstojnost, tak takhle já si ji představuji, elegantní a klidnou, vše ve správných poměrech, s francouzskou nonšalancí, německým smyslem pro pořádek a českým smyslem pro mnohovrstevnatost. Tu ani 1300 stání pro kola nevyváží. Hledám prvorepublikovou fotografii domu s původními výkladci, ale nemůžu ji najít.
Jsem rád, že ombudsman vidí problém podobně.
Velmi by mne zajímal současný názor magistrátu, jestli si za svým rozhodnutím stojí a jestli se chystá podobná vydávat i nadále.
Petice Za záchranu domu na Václavském náměstí 47 Tomáš Vích 06.08.13 20:26
Na konci textu je přidán odkaz na podpisové archy k petici Za záchranu domu na Václavském náměstí 47. Termín ukončení je 29.8.2013, Určeno pro občany Prahy a Prahy 1, kteří mohou iniciovat své zastupitele. Demolice díky své rozpornosti s legislativou je od začátku politickým rozhodnutím, chceme znát názor zastupitelů, starosty Prahy 1 a primátora Prahy.
Díky za podporu!
Chybí odkaz Jan Brejcha 06.08.13 22:11
Asi tenhle:
http://www.zastarouprahu.cz/aktuality/106-za-zachranu-domu-n a-vaclavskem-namesti-47
Omlouvám se, Jan Brejcha 06.08.13 22:13
už sem ho našel.
Chybí odkaz Vích 06.08.13 22:32
Možná to není úplně zřejmé, jsou tam dva klikací odkazy, jeden na facebookovou událost petice od Praguewatch a jeden na web Klubu za starou Prahu.
PETICE ZA PROJEDNÁNÍ DEMOLICE ZASTUPITELY HMP A PRAHY 1 Vích 26.08.13 13:09
Podle § 85 stavebního zákona je vedle stavebníka hlavním účastníkem územního řízení obec. Je proto nutné povolat obě zastupitelstva Prahy i Prahy 1 k politické odpovědnosti za celou kauzu.

Hlavní město Praha
www.zastarouprahu.cz/base/upload/files/1-HMP_vyzva_dum_vacla vak.pdf

MČ Praha 1
www.zastarouprahu.cz/base/upload/files/2-MČ_P1_vyzva_dum_va clavak.pdf

Prosíme sympatizanty zachování domu Václavské náměstí 47, Nové Město čp. 1601 a odpůrce jeho demolice, aby podpořili petici, jíž chceme dosáhnout řádného projednání nešťastné kauzy na zastupitelstvech Hlavního města Prahy a Městské části Praha 1.

Pro zařazení bodu na jednání zastupitelstva Hl. m. Prahy je zapotřebí 1000 podpisů občanů s bydlištěm v Praze.
Pro zařazení na jednání zastupitelstva MČ Prahy 1 postačuje cca 150 podpisů obyvatel Prahy 1.
Petici můžete přijít podepsat od 10. 8. 2013 do knihkupectví Juditina věž, Mostecká 1,
118 00 Praha 1.

Budeme Vám však vděčni, pokud si archy stáhnete a se sběrem podpisů nám pomůžete.
Sběrné místo podepsaných archů je v Juditině věži, kam je lze poslat i poštou.
Nebo po dohodě i u mne v Týnské uličce 2.


Termín sběru podpisů je do 29. 8. 2013!
ZASTUPITELI Vích 27.08.13 09:05
To je zase překlep, pravopis mne vždycky dostane
??? slavous 29.08.13 22:39
prajem investorovi pevne nervy v boji s touto rovnostarskou spolocnostou. Nech svoj pozemok vyuzije maximalne, jak len to je mozne a prajem mu dobreho architekta. Ja si osobne myslim, ze, ten dom co tam teraz stoji, neje az taky uzasny a nebude az tak chybat, skor bude pruser, ked tam bude nejaky osekany paskvil, pretoze sa k nemu bude urcite vyjadrovat horda diletantov. Toto ja vnimam jako problem, a ne ze sa tam ide stavat moderny dom, ktory lepsie reaguje na miesto,/majestatny parter, narozie, dizaj sice trochu poplatny dobe, ale preboha aspon nieco osviezujuce/
to ??? památkář 30.08.13 00:55
Nic proti "bratom Slovákom" - ale Váš vstup je skutečně zcela "mimo mísu".
Je nepochopitelne, pokud se do kauzy běžící několik let vloží komentář podobné povahy. Pane Slavouši, pročtěte si laskavě diskuse okolo této šílené kauzy a pak se vyjadřujte. Na Václaváku jde v současnosti skutečně o víc než o Váš subjektivní názor na projekt novostavby. "Rovnostářská společnost" části občanů Prahy, který není osud centra lhostejný se snaží bránit proti zvůli investora, který agresívně zkouší prolomit principy nakládání se zdravými stavbami v památkové rezervaci. A nebo jste placeným účastníkem debaty za projektanta? (to se bohužel v podobných kauzách také stává...)Pokud máte to sebevědomí označit protestující akademickou sféru za hordu diletantů tak jste asi ze správné party....
to pamatkar slavous 30.08.13 08:54
kde je ta cast obcanu prahy kdyz se jedna o domy, ktere majitele nechavaj schatrat, protoze nechteli pristoupit na silene podminky jejich obnovy? ano pane, je to prelomovy okamzik! pokud se zacne stavet na narozi opletalky, je dost mozne, ze zmizi letite ruiny i z ostatnich casti prahy. Co je ale nejdulezitejsi, zacne se konecne respektovat soukrome vlastnictvi, pravo nakladat se svym majetkem a radne s nim hospodarit, coz se tady v nekterych pripadech zvlaste v nedoknutelne casti prahy zatim nesmi. jinak, nejsem placeny diskuter, jsem milovnik prahy a rchitektury, ale mel jsem mel takove nutkani neco napsat, nebot kdyz nekdy koukam na to, co se kolem toho domu deje, mam pocit ze jsem se octnul dvacet let zpatky.
letité ruiny, šílené podmínky a řádné hospodaření Vích 30.08.13 11:12
To je okruh, který jsme dosud neprobrali a kolem kterého se chodí jako kolem horké kaše. Jako architekt znám z vlastní zkušenosti zvláštní způsob omezování rekonstrukcí domů od památkářů, který někdy vede k dojmu, že jsou tu od toho, aby rekonstrukcím a revitalizaci staré zástavby bránili a připravují prostor pro demolice historické zástavby a spekulativní novostavby vytěžující dobrou adresu. To na jedné straně. Na straně druhé jde o cílenou devastaci a zanedbání základní péče ze strany majitelů, jako zde u památkově chráněné Akciové tiskárny, která už padla za oběť spekulaci. Zanedbání péče je ale soudně stíhatelné. To vymezuje hranice, co je řádné hospodaření. Pokud se péče zanedbá, ať ze strany majitelů nebo dozorujících úřadů, vede vše k devastaci, na které lze úspěšně parazitovat, pokud připustíme navyšování zátěže již přes dnes překročené hygienické a dopravní limity. Pokud ale Prahu máme rádi, je dobře kapacitní limity a strategické plány a památkovou legislativu respektovat a ctít. A o tom bud jednání zastupitelstva, jestli má úřad dodržovat zákony.
Smrt Praze! Vích 30.08.13 12:00
Developer James Woolf a jeho vize: www.artalk.cz/2012/12/06/smrt-praze/
Termín podpisu petice proti boourání Vích 31.08.13 09:44
prodloužen do pondělí 2.9.2013 do 18.00 v knihkupectví v Juditině věži, otevřeno tentokrát i v neděli 10 - 18 h.
Díky všem za podpisy, Vích 06.09.13 11:47
sešlo se jich pro Prahu 1579, tedy o polovinu více, než bylo třeba. Lze předpokládat, že se projednání petice dostane na jednání zastupitelstva 19.9. 2013. Na Praze 1 je zařazeno na zastupitelstvo 10.9. na Žofíně.
Zastupitelstvo Prahy 1 Vích 10.09.13 22:47
dnes s dvouhodinovým zpožděním projednalo možnost záchrany domu na Václavském náměstí 47, za záchranu se postavili 4, za demolici 6, zdrželo se 20 zastupitelů. Že prý nemají dost informací! Precedent demolice hrozící celé rezervaci si ne a ne uvědomit. Uvidíme co Praha, jestli je podobně krátkozraká a neinformovaná. Nikdo se nás na nic neptal, že prý nevědí, co na to říct. Svatá prostoto.
RE Zastupitelstvo Prahy 1 Jan Brejcha 11.09.13 10:05
Nakonec to není nic překvapivého. Přestože je tato kauza již dost mediálně známá, tak po celou dobu probíhá víceméně na okraji zájmu širší veřejnosti i politiků. Vůbec bych se nedivil, kdyby v zastupitelstvu seděli lidé, kteří o dotčeném domě slyší poprvé a potřebují se podívat na mapu, kde to vlastně je.
Ale možná,že se všichni těší na nová parkovací stání. Když sem byl na veřejném slyšení v Senátu, tak jeden z místních občanů to viděl jako dobrý důvod proč dům odstranit.
re Vích 11.09.13 21:01
Bohužel nikdo ze zastupitelů k problému demolice v rezervaci nic neřekl, že jen se obávají vstupovat do správního řízení a že vědí málo. Skutečnost je ale, že starosta Lomecký za demolici individuálně politicky loboval, ale když by se mělo kolektivně a oficiálně vyjádřit zastupitelstvo proti bourání Prahy, tak k tomu chybí vůle a odvaha. Hrozí přesně co říkáte, pro podzemní garáže se začne přebourávat historická zástavba a z centrum se zacpe zácpami.
Dnes vydána demolice, Tomáš Vích 25.09.13 21:16
zítra končí termín na odvolání Města k územnímu rozhodnutí. Do obrázků jsem přidal pondělní text z Lidovek, Praha není Detroit.
kauza opět v Senátu pražačka 04.10.13 20:05
Další kolo v Senátu ČR, 8.10. od 13 hodiny bude probíráno ve Výboru pro vzdělání, vědu a kulturu..
viz
http://praks.blog.respekt.ihned.cz/c1-60966000-boj-o-kozakuv -dum-zastupce-prahy-1-ceka-grilovani-v-senatu
kauza v Senátu Vich 05.10.13 07:06
Tak to je dobra zprava.
kauza v Senátu Vich 05.10.13 07:08
Tak to je dobra zprava.
Reakce Jamese Woolfa v Lidovkách Tomáš Vích 07.10.13 10:45
2.10.2013 vyšla v Lidovkách reakce Jamese Woolfa "Květinový dům vdechne Václaváku život" na můj článek "Praha není Detroit", tak jsem ho přidal pro úplnost do obrázků. Snad je to čitelné?
Na poslední demonstraci 24. 7. 2013 bylo minimálně 200 demonstrujících, jak vidět na přidané fotografii. Existuje nějaká pochvalná recenze na Květňák od nezávislého odborníka na současnou architekturu? Rád bych ji také posdílel, ať to tu máme pěkně pohromadě a diskuze je transparentní.
Vítězství! Tomáš Vích 15.02.15 13:05
Tak to po více jak pěti letech vážně vypadá, že se kauza demolice v památkové rezervaci blíží ke konci a že stará dobrá Praha přežije. Že si ministerstvo kultury ale dalo na čas!
2. 2. 2015
Ministerstvo kultury ČR zrušilo stanovisko magistrátu z 24. 6. 2010 (Kněžínkovo -viz níže) a nahradilo jej novým vlastním. Lapidárně píše (a na mnoha stránkách zdůvodňuje), že magistrát nerespektoval základní principy památkové ochrany a že jak demolice, tak realizace navržených staveb, je z hlediska památkové péče neakceptovatelná. Toto stanovisko je nadále závazné pro všechna další řízení před stavebním úřadem, není však rozhodnutím v samostatném správním řízení a nelze se proti němu odvolat.
Chronologie kauzy:
www.zastarouprahu.cz/aktuality/115-chronologie-kauzy-zamysle ne-demolice-domu
Konzerva Liška Bystrouška 07.03.15 12:18
Konzerva má dlouhou životnost. Když ji pak ale otevřeš a ochutnáš ...
...tak si pochutnas takyarchitekt 09.03.15 00:39
Konzervy vydrzi. Pri vyklizeni sklepa prarodicu jsme nasly UNRA konzervy, z tesne po valce. Sunka s vejci. Delikates!
Velikonoce 2017 Tomáš Vích 17.04.17 14:25
Po sedmi letech úsilí aktivistů o ochranu památkové reservace UNESCO získalo Flow East v únoru 2017 územní rozhodnutí a nyní i demoliční výměr a na Velikonoce zahájilo přípravu demolice. Vnímám to jako výsměch a principiální selhání celé "kulturní elity". Myslím, že to bude mít pro Prahu těžké důsledky, limity těžby prolomeny.
Rozloučení Tomáš Vích 21.04.17 14:07
Včera večer proběhlo na Václavském náměstí rozloučení s domem č.p. 1601/47, V galerii jsou nové fotografie a Poslední slovo Martina C. Putny z Lidových novin. Čest a sláva.
Dum č. 47 na Václaváku, škoda!!! Zuzana Krýzlová, Mgr. 28.04.17 16:22
Bestia triumphans na Václavském náměstí
Souhlasím s názorem Petra Zídka v jeho komentáři Bestia triumphans v Lidových novinách ze dne 27. 4. 2017 reagujícím na demolici domu čp. 1601 na Václavském náměstí. Pro pražské památkově chráněné centrum jde o nebezpečný precedens. Nemohu pochopit, jak mohl historik architektury Zdeněk Lukeš, jehož názory na odborná témata jsou dnes považovány téměř za svaté, tento dům ohodnotit jako nepříliš kvalitní, nezajímavý. Domnívám se, že celé věci tím velmi uškodil a nemělo by se na jeho postoj zapomenout. Zánik domu je nemilým dárkem pro okolí Národního muzea a nenahraditelně poškodí i sousední budovu hotelu Jalta od architekta Tenzera, jehož jehož fasáda s průčelím právě likvidovaného domu harmonicky souzní. Nepočítá se náhodou i s demolicí samotného hotelu? Je mi líto zániku nic netušících ušlechtilých masek pod římsou a krásného balkonového ochozu bouraného domu. Jakkoli možná má slova zapůsobí jako „zoufalá utopie“, dovoluji si k prostředkům odporu navržených Klubem za starou Prahu (citovaném v Zídkově komentáři) připojit možnost rozhodného odmítnutí podílet se jakýmkoli způsobem na využití nově plánovaného „megadomu“. Sídlo firmy v něm lze odmítnout, stejně jako nákupy, oběd a jakékoli jiné aktivity, které nový projekt bude nabízet … ano, utopie, na „českém“ místě obletovaném dnes převážně cizinci. Jsme tak svědky jedné z mnoha těžkých chvilek Prahy, o které se bude dlouho diskutovat a za kterou nese někdo těžkou vinu. Mgr. Zuzana Krýzlová


Těžkou vinu Vích 28.04.17 22:33
Jistě můžeme vinit developera Woolfa či architekta Pokorného nebo jejich posudkare Lukeše a Holečka, ale rozhodující pravomoc je na ministru Hermanovi. I když. Podle aktuálních informací územní rozhodnutí ještě není platné a bourá se díky demoličnímu výměru na statickou havárii vydaném panem Dajbychem na Praze 1.
add Dum č. 47 na Václaváku, škoda!!! Pavel 28.04.17 23:48
Jak mohl historik architektury Zdeněk Lukeš ...? Jednoduše, musí platit složenky jako každý, a z nějakých přednášek a možná miniúvazečku na nějaké škole, to jde asi dost těžko.

Demolice toho domu mi nevadí, bylo by fajn, kdyby se podařilo v centru Prahy realizovat nové stavby. Selhání vidím v tom, že Praha1 měl souhlasit s demolicí, jen za předpokladu, že investor vypíše skutečnou soutěž na novou stavbu a bude respektovat její výsledek, včetně míst pro zástupce Prahy1/magistrátu v porotě. Zkrátka postavit tam něco kvalitního.
Skutečná soutěž Vích 29.04.17 09:11
Soutěžit je třeba, ale na volné parcely. Bourat v rezervaci zákon zakazuje. Svacha na úterní přednášce k Transgasu a památkové péči za nejlepší architekturu od roku 89 považuje tančící dům a pak dlouho nic. Ten vznikl bez soutěže a Milunic je dnes bez práce. 13 profesorů nejsou pro ministra autorita, demoluje se na fingovanou havárii. To jsou znaky systémové eroze. Prostě průser jako Praha. A Ipr mlčí.
průser jako Praha...... Praha 05.05.17 09:42
............nevyráběj ze svého žalu želé,
vezmi meč, a sekej směle......
a sekej směle...... Tomáš Vích 05.05.17 23:42
Demonstrace proti demolici demokracie, Václavské náměstí, 10. 5. 2017 od 18.00
Proč? Proto! sorry jako ......
Add "Demonstrace" Pavel 09.05.17 15:02
10.5.2017 od 18:00 jdou na Václavák modrobolševičtí křiklouni a náckové z Kalouskovy firmy TOP09 s.r.o., pokračovat v útocích a štvanici na pana Babiše.
Re: Pavel martin daněk 09.05.17 23:18
NE. Proběhne normální demonstrace proti zmrdovi, co se snaží vygumovat lajny politického hřiště pro svůj vlastní prospěch. Jdi zpátky do hajzlu.
Re: Martin Pavel 10.05.17 13:31
Pan Babiš vadí tradičním mafiánským politickým stranám, nebezpečí, že je po volbách připraví o místa u koryt je velké. Dokonce takové ještě nebylo.

ANO se dostalo na svá místa výsledkem svobodných voleb. K "odvolání" pana Babiše zatím nikdo nezveřejnil jediný skutečný důvod. Pokus o revizi výsledků svobodných voleb hrstkami placených křiklounů na náměstích zásadně odmítám. Myslím, že ještě žijeme v právním státě. Kalousek s Nečasem svobodné volby nezakázali (nestihli).

Martine, vypatlanci tvého typu kdysi zvolili Hitlera, potom Gottwalda, a tvářili se u toho stejně chytře jako ty. Ale nejsme v Německu 30. let, ani v Únoru 1948, takže máte smůlu. Čest.
Debata upadá Tomáš Vích 10.05.17 13:54
je čas ji na chvíli zavřít.
Debatní blues Zdeněk Skála 24.05.17 09:28
Debata zavřená,
prach už nevíří,
tělo Evropy,
sají upíři...
Upíři Tomáš Vích 24.05.17 11:28
Hroby se otevírají
a kosti chrastí,
nemrtví upíři
mlaskají slastí.

Potomci komoušů
potomci fízlů
potomci vexláků
sbírají sílu.

Na hrobech tančí,
do tmy se šklebí,
živou krev ze živých,
jak mléko sají.

Hej hola člověče,
probuď se, vstaň!
Život ti uteče,
zab už tu zkurvenou posranou saň!

Se slunce východem
ptáci jak o závod řvou,
Upíři zalehli,
zavřely penály,
aby zas příští noc
rozjeli svou.

Nachystej česnek,
připrav si hůl,
dnes v noci,
upíři, těšte se,
za svitu měsíce,
srdce vám
probodne
dubový kůl.
Život ti uteče... Zdeněk Skála 25.05.17 12:47
Tak tak, čas je v podstatě interpretací vjemu........a vjem interpretací času.
vjem interpretací času... Tomáš Vích 27.05.17 08:39
Zdeňku, miluju filozofické přesahy našeho slovního ping pongu. Jak se říká, mrtví prd ví. Proto je dobré nebourat vápenné schránky předků, kroniku našeho vědomí.
Bez památek jsme chodící mrtvoly bezčasí.
Bez předků není zadků, předci jsou přirození.
Bez vjemu času jsme vykastrovaní paraziti života.
Bez smyslu.
...Bez smyslu... Zdeněk Skála 29.05.17 11:07
Kolik nesmyslných gest,
tolik slepých cest.......... nejen v architektuře.
Veď mě dál, cesto má Vladimír Poštulka 09.06.17 13:22
Pak na patník poslední napíšu křídou,
jméno své a pod něj, že jsem žil hrozně rád.
Písně své, co mi v kapsách zbydou,
dám si bandou cvrčků hrát
a půjdu spát, půjdu spát.


Přidat příspěvek
Předmět:
Autor: Email:
Kontrolní kód
Kontrolní kód
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce.

Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červenec 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.