Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb
NOVY fullbanner
HLEDEJ v sekci     
Strategie dopravy
Nejlepší doprava je žádná doprava

 

Dopravu, podobně jako energetiku, je možno chápat buď z hlediska občana jednotlivce či lokálního patriota v dané obci/městě nebo naopak z celostátního centralizovaného makro měřítka.

 

Podobně
jako je dobře dávat přednost úsporám a lokálním alternativním a trvale udržitelným zdrojům energie – voda, slunce, vítr, biopaliva, tepelná čerpadla a podporovat tak místní regionální specifika a energetické zdroje, podporovat zaměstnanost a soběstačnost jednotlivců a obcí a měst, oproti centralizované velkovýrobě elektřiny v tepelných a jaderných elektrárnách s monopolním výrobcem, který díky své exkluzivitě diktuje nejen ceny energií, ale i vlastní politiku korporací, partají i vlády,


podobně
lze chápat i naši dopravní strategii pod oblíbeným heslem „nejlepší doprava je žádná doprava“. Základem dopravní strategie by mělo být úsilí po celkové soběstačnosti měst a obcí. Ne Praha jako jediný dopravní cíl s administrativními a obchodními megacentry, ale posilování krajských a okresních měst, stejně jako jednotlivých obcí s plnohodnotnou místní infrastrukturou pracovních příležitostí, obchodů, vzdělání, kulturního a rekreačního vyžití. Tím je řádově o desítky procent možno dlouhodobě snížit každodenní migraci obyvatel za prací a za potravou, posílit jejich regionální soběstačnost a identitu, ušetřit veliké výdaje nejen na dopravu samotnou, ale i na budování tím pádem zbytečných dopravních cest a koridorů krájejících krajinu. Svět 21. století už není o tom přepravit neomezené množství čehokoli odkudkoli kamkoli, ale naopak maximálně využívat místní zdroje a nabízené konkrétní možnosti.

 

S tím souvisí i 
- ochrana před hlukem na hlavních trasách,
- snížení počtu úmrtí v dopravě,
- posílení občanského života v obcích a městech,
- důraz na pěší, cyklo a pohodlnou hromadnou dopravu,
- tramvaje a trolejbusy,
- carsharing,
- zklidnění auto dopravy v centrech měst: mýto, omezit rychlost, parkování, emise,
- podpora obytných zón (rychlost do 20km/h),
- dobudování okruhů a obchvatů měst,
- zavedení mýta pro nákladní dopravu na komunikace nižších tříd (2. a 3.),
- podpora přepravy nákladů po železnici, kontejnery a překladiště,
- podpora regionálních letišť, posilujících regiony, ne budování jednoho obřího v Praze.

 

lokálnost,   samostatnost,   alternativnost,  chytrost
versus
globálnost,   závislost,  centralismus,  hloupost

 

Vlastně jak v energetické tak v dopravní strategii se jedná o emancipaci jednotlivce a místních společenství od neuchopitelného, ale především dnes již nefungujícího superstroje geometrickou řadou rostoucích nároků, výdajů a nákladů růstu růstu.


Kvalita života, úspora a racionalizace.

 

  

Pro ProAlt, 30. 11. 2010

doplnili Pavel Holubec, Mirek Patrik, Jan Prokeš, Jan Vacek
 

Autor: archiv
 
05.12.10 17:20
Návštěvnost: 4774 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
Výborný, ale.... dampit 01.01.11 10:32
díky, Tomáš Vích 01.01.11 11:59
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Leden 2018
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2018
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.