Eames Office

Eames Office

Hlavní obrázek

Realizace a projekty

Hisotrie
1941 - Charles Eames a Ray Kaiserová jsou oddáni a stěhují se do Kalifornie. Pracují ve filmových studiích MGM v uměleckém oddělení. Začínají experimentovat s tvarováním překližky.
1942 - otevírají vlastní vývojovou společně s John Entenza, Harry Bertoia a dalšími. Navrhují dlahy vyrobené z tvarované překližky pro americké námořnictvo.
1944 - Charles a Ray Eamsovi zakládají u společnosti Evans Product Company Oddělení tvarované překližky
1945 - intenzivní práce na vývoji nábytku, lisování, tvarování a lepení pryžových polštářů. Vývoj a výroba nářadí pro tvarování překližky. Ke skupině se připojuje Don Albinson
1946 - Konzultační designér u společnosti Herman Miller. První "One Man Show" v Museum of Modern Art.
1947 - navrhuje skládací jídelní stůl. První návrh Santa Monica House, kvádr na ocelových podpěrách houpající se nad loukou.
1948 - první pokus s plastem vyztuženým skelnými vlákny. Konečný design domu v Santa Monice s použitím prefabrikovaných panelů pro průmyslové budovy.
1949 - Herman Miller začíná sériovou výrobu plastových židlí z laminátu ve spolupráci s Eero Saarinen, je postaven dům pro John Estenza.
1950 - návrh a instalace "Good Design Show" v Museum of Modern Art v New Yorku. Navrhu a designuje dům pro Billy Wilder. Tvoří první filmy "Travelling Boys", "Black Tops" a "Parades". Miller vyrábí ESU - Eames Storage Units.
1951 - udělena první medaile od National Industrial Designers Institute za plastovou židli. Vznikla design "The Toys", stavebnice z lepenky pro děti, a dále design drátěné židle.
1952 - filmy "Communication" a "Bread". Design skládačky "House of Cards" a hračky "Little Toys".
1953 - První čalouněné židle z laminátu. Ve spolupráci s Nelsonem je vytvořen audiovizuální seminář o komunikaci pro university v Georgii a Los Angeles. Základní výuka o designu pro architekty na univerisitě v Berkley. Film "A Communications Primer".
1954 - Získal Diploma di Medaglie d'Oro na trienále v Miláně. Filmy "Black Tops" a "Parades" získaly ocenění na mezinárodním filmovém festivalu v Edinburghu. Výroba Sofa Comapct. V rámci kulturní výměny je hostem v Západním Německu.
1955 - Filmy "Two Baroque Churches in Germany", "House after Five Years Living", "Textiles and Ornamental Arts of India". Herman Miller začíná sériovou výrobu stohovatelných laminátových židlí Fibreglass chair.
1956 - Herman Miller začíná výrobu Lounge Chair a Ottoman. Získává cenu za moderní design. Charles hostitelsky přednáší na několika amerických universitách.
1957 - Získal Diploma di Gran Premio za Lounge Chair na 11.trienále v Miláně. Vytváří "Solar Toy" a "do nothing machine" pro zpracovatele hliníku. Filmu "Toccata for Toy Trains" bylo uděleno uznání na Mezinárodním filmovém festivalu v Edinburghu. Dokončení filmu "Day of the Dead" o dnu všech svatých v Mexiku. Při oslavě stého výročí založení American School of Architects mu byla udělena zlatá medaile za rukodělnou a řemeslnou zručnost.
1958 - Design věhlasných židlí Aluminium Group. Oficiální cesta po Indii na pozvání vlády. Konzultant pro výstavbu o obnovení National Design Institute v Ahmedabadu. Cena za "Day of the Death" a "The Information Machine" - film vyrobený pro Světovou výstavu v Bruselu (sponzorovaný společností IBM). Vytváří filmy: "The Expanding Airport", "Herman Miller Brussels" a "De Gaulle Sketch".
1959 - přednáší na Royal College of Art a Royal Institute of British Architects v Londýně. Multi-screeens film "Glimpses of the U.S.A.", jako představení USA. Výstava na Světové výstavě v Moskvě. "20th Century Design Show" v Museum of Modern Art, New York.
1960 - Návrh křesel Lobby Chair, stolů a židlí pro restauraci La Fonda del Sol v New Yorku. Získává "First Annual Kaufmann International Design Award". Člen Royal College of Art a Royal Designer fo r Industry. Vytváří různé krátké televizní filmy pod společným titulem "Fabulous Fifties" pro C.B.S.
1961 - vývoj ECS (Eames Contract Storage). Navrhuje výstavu "Mathematica" (IBM) pro California Museum of Science and Industry, Los Angeles. Získává různé ceny za krátké filmy, mimo jiné i v rámci pořádání mezinárodního filmového týdne v Mannheimu, kde mělo premiéru pět krátkých filmů.
1962 - vyvíjí Tandem Swing Seating, prvně použito na mezinárodním letišti O'Hare v Chicagu a na mezinárodním letišti Dulles ve Washingotnu D.C. Nevrhuje emblémy pro Herman Miller. Získává doktorát na California College of Arts and Craft v Oaklandu. Navrhuje hlediště kin a produkuje multi-screens film "House of Science", promítaného na světové výstavě v Seattle; sponzorováno americkou vládou.
1963 - navrhuje Conference Hall Seating. Získává další ceny za krátké filmy na filmových festivalech v Londýně a Melbourne.
1964 - pracuje pro American Institute of Architects v New Yorku, získává cenu za pavilón společnosti IBM na světové výstavě v New Yorku, který vytvořil ve spolupráci s Eero Saarinen a ostatními, získává doktorát Pratt Institute, New York. Vytváří film o elektronicky řízeném loutkovém divadle pro Světovou výstavu. Navrhuje segmentový stůl.
1965-66 - Charles získává President's Honourary Medal of Art Directors Club, New York. Navrhuje výstavu "Nehru, his life and his India", kterou sponzorovala indická vláda a jež se konala v national Design Institute v Ahmedabadu a později pokračovala v New Yorku, Washingtonu a Los Angeles. Vytváří film o práci týkající se výstavy "Nehru".
1967 - získává Architectural Award Grand Prix of American Innstitute of Architects, Los Angeles. Navrhuje plaketu pro Society of Industrial Artists and Designers v Anglii.
1968 - navrhuje výstavu "Photography and the City" pro Smithsonian Institute, Washington D.C. Navrhuje křeslo pro režiséra Billy Wilder.
1969 - navrhuje Soft Pad Group. Doplňuje Aluminiun Group novým podnožím na upravenými rozměry
1970 - Charles získává čestný doktorát na University of Washington. Je nominován do National Council of the Arts.
1971 - navrhuje Loose Chushion Chairs. Organizuje výstavu "A Computer Perspective" pro výstavní společnosti IBM v New Yorku.
1972 - navrhuje Executive Oval Table. Získává medaily za umělcko-průmyslovou práci od AIA. Charles se stává členem Board of Visitors Kalifornské university v Los Angeles, School of Architecture and Urban Planning. Připravuje výstavy v Exhibition Centre, New York, mimo jiné o Koperníkovi u příležitosti jeho 500. výročí.
1973 - připravuje další výstavy pro společnost IBM v Exhibition Centre, New York jako "The Shoulders of Giants: Brahe, Kepler, Descartes and Galileo" a dále výstavu o Isaacu Newtonovi
1974 - účastní se recitálu Penrose Memorial před American Philosophical Society. Je zovlen do správní rady Associated Councils on the Arts. Manželům Eamsovým se jako páru dostává veřejné pocty od AIA.
1975 - získává cenu Elsie de Wolfe od American Institute of Interior Designers.
1976 - příprava výstavy "Frank Jefferson" k 200. výročí vzniku USA, která se konala v šesti muzeích po celém světě
1977 - vytváří filmy "Daumier, Paris and The Spectator" a "Degas". Získal doktorát za klasickou filosofii na Michigan State University a za průmyslový design na Art Centre College of Design, Pasadena.
1978 - tvoří film o Cézannovi. Charlesovi je udělena "25 Years Prize" od AIA za jeho dům. Chalres Eames zcela neočekáváně umírá v srpnu ve svém rodišti v St. Louis.
1979 - Eames Office obdržela English Royal Gold Medal for Architecture, jako uznání za vynikající úspěchy v oblasti architektury a designu nábytku, jakož i za komunikaci prostřednictvím médií, jako jsou film, grafika a výstavy.
1977-81 - velká výstava "Connectors". Práce Charlese a Ray Eamsových jsou vystavovány v muzeích v USA a Evropě
1982 - Ray Eamsová dokončuje Soft Pad Sofa společně se společností Vitra - byl to poslední design Charlese Eamse
1988 - Ray Eamsová umírá
1985-86 - společnost Vitra přejímá výhradní práva sbírky Eamsových pro Evropu a Střední východ
1989 - první výrobní série Eames Chaise (design 1948)
1999 - Eames Plastic Chair, reedice legendární Fibreglass Chair s novým materiálem, polyproylénem
Informace z výstavy Eames office ve Vitra Museum

0 komentářů
přidat komentář